..: Obrazem: měsíční výluka v Brně :..

Brno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno — Pomalu, ale jistě končí období, kdy bylo lepší se Brnu vyhnout. Na dálnici mezi Vyškovem a Brnem od počátku prázdnin téměř nebylo dne bez nehody a tím pádem řidiči stáli v kolonách. Opravy a díky „stávkující“ OHL ŽS i „neopravy“ zase ztrpčují život řidičům jedoucím od Prahy. A demolice viaduktu a tím pádem vytvoření z průjezdného brněnského hlavního nádraží dočasně jen nádraží hlavové s příjezdem z jedné strany je věc, kterou v Brně dlouho nepamatují. Část vlaků proto míjí hlavní nádraží, některé začínají svou cestu až na nácestných nádražích. Pojďte se tedy podívat, jak se stavební práce v brněnském železničním uzlu projevily a jak je zachytili někteří fotografové mezi 15. a 31. červencem.

Nezvykle jak pro Brňany, tak i návštěvníky města působilo „náhradní“ nádraží: Brno dolní nádraží. Sem se dříve neměli šanci dostat.

Brno dolní nádraží - odjezd EC směr Břeclav, foto: Matouš VinšBrno dolní nádraží - informační systém, foto: Matouš VinšBrno dolní nádraží, foto: Matouš VinšBrno dolní nádraží - EC 272 Avala, foto: Matouš Vinš Brno dolní nádraží, foto: Matouš Vinš

Některým možná ukápla i slza…

Brno dolní nádraží, foto: Matouš Vinš Brno dolní nádraží, foto: Matouš Vinš

Mezi tím probíhaly stavební práce u hlavního nádraží a před budovou se střídal jeden autobus náhradní dopravy za druhým.

Brno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno hlavní nádraží, foto: Matouš Vinš Brno hlavní nádraží, foto: Matouš Vinš Brno hlavní nádraží - stanoviště autobusů NAD, foto: Matouš Vinš

Na své si přišli i fotografové, když mohli osobní vlaky zachytit na místech pro ně nezvyklých, kam se obvykle podívají jen vlaky nákladní.

Brno dolní nádraží - EC 173 Vindobona, foto: Matouš Vinš  Výluka v Brně, foto: Martin Grill Výluka v Brně, foto: Martin Grill Výluka v Brně, foto: Martin Grill

Jako bonus ještě přidejme video od jednoho z našich čtenářů.


Martin Grill Poslat mail autorovi , Matouš Vinš Poslat mail autorovi , Vlad Poslat mail autorovi | 6.8.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.08.2013 (14:08)  
Nebo by ten perón na dolním mohli nechat už na trvalo, aby při dalších mimořádnostech se dalo bez složitých příprav znova použít (jako se třeba používá Děčín východ dolní, při výlukách).
07.08.2013 (13:47)  
Pane kobrosi, propojení komárovské spojky a nákladního průtahu by se muselo řešit buď rozsáhlými terénnímí úpravami, nebo zdviží, protože mezi tratěmi je výškový rozdíl 8 ÷ 10 metrů. To ta NAD vyjde levněji při dnešních cenách stavebních prací.
07.08.2013 (13:40)  
Svatá pravda, pane Kováříku! Jde především o zhodnocení pozemků, na nichž se předpokládá výstavba hytlermarketů, promenád a podobných potřebností okolo nově vzniknuvšího nádraží a zároveň pozemků pod nádražím stávajícím. Pozemky pod současným hlavním jsou již teď pronajaty na čtyřicet let nějaké neprůhledné firmě - viz můj odkaz níže.
O cestujícího jde až v poslední řadě.
Nabízí se též jistá podobnost s holešovickým nádražím v Praze, kudy si, po zprovoznění tunelu pod Bílou skálou, měly krátit cestu Prahou mezinárodní vlaky Německo - Rakousko/Slovensko bez zajíždění do úvratě. A jakpak se jezdí dnes? Ukázalo se, že nádraží v centru je přece jen lepší.
registrovaný uživatel kobros 
07.08.2013 (13:29)  
Tak nerozumim obdrzenym minusum. Ciste navrzene technicke reseni, ktere (snad) po radne uvaze nekdo vyhodnotil jako nevhodne.
Priznavam, ze o detailech provozu v Brne moc nevim, ale mozna by se nekdy mohl hodit primy smer Slatina - Modrice pro nakladni dopravu. A vyhybna na rozbehu komarovske spojky a trati do Vyskova by se mohla hodit k zvyseni propustnosti obou trati pred hlavnim nadrazim.
registrovaný uživatel Kakov 
07.08.2013 (12:15)  
Tříba: zřejmě jste nepochopil, že ve skutečnosti se neřeší, která varianta je lepší nebo horší, ale která varianta bude pro koho výnosnější, zájmy občanů a praktičnost jsou nezajímavé, každá ze zainteresovaných stran si nakoupila nějaké pozemky a teď tlačí na to, aby jim je nádraží zhodnotilo, proto třeba rada města prosazovala odsun a tvrdila u toho nesmysly typu, "odsun přinese nové spoje se světem" nebo dokonce "odsun přinese lepší návaznost na MHD" (bylo tvrzeno cca. před 6 lety v nějakém plátku magistrátu)
07.08.2013 (10:02)  
šmarjá, co se tu řeší. Varianta 2 nádraží je ještě horší, než jen nádraží odsunuté. Pokud je technicky možné mít jen jedno hlavní nádraží ve městě, je to vždy nejlepší řešení. A pokud je technicky možné mít toto nádraží u středu města vedle hlavního uzlu MHD, je to též vždy nejlepší řešení. Tečka
registrovaný uživatel kobros 
07.08.2013 (9:51)  
No, me spis napadlo, jestli by nebylo levnejsi a ucelnejsi vyhybkami propojit ctyrcestne komarovskou spojku s nakladnim prutahem a navic zridit vyhybnu v mistech rozbehu vlarske a moravskoslezske zemske drahy. EC by z hlavniho pokracovaly uvrati.
Hlavne by to melo i dopravni vyuziti do budoucna.
Stavba par vyhybek bude asi levnejsi nez mesicni nahradni doprava.
07.08.2013 (9:43)  
Pikehead:
Stavěli to asi čtyři týdny, zase tak jednoduché, jak to vypadá zvenčí, to není - pokácet stromy mezi DK a budovou depa, snést (částečně) 3. staniční kolej, terénní úpravy, výkopy pro kabely, základy pod peron...
07.08.2013 (9:37)  
Pikehead - zásadní rozdíl je mezi stavbou dočasnou a stavbou trvalou (rozsah povolení, územní plány,...). Většina zařízení z dolního se po výluce přesune někam jinam.
07.08.2013 (9:27)  
Honza: jo, vyvedené je to luxusně, jen panely na nástupišti jsou z užitého materiálu, ale ničemu to nevadilo.

A myslím, že to stavěli tak týden, takže 23 let čekání na zastávku Kačerov čím dál více nechápu... :)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko