..: All news and reports - Švýcarsko :..

Ilustrační obrázek Luzern – Tunel na úzkorozchodné trati Luzern – Stans – Engelberg bude do provozu uveden v prosinci roku 2010. Tuto informaci přináší občasník „zb mobil“ švýcarské železniční společnosti Zentralbahn (ZB) „léto 2008“. Stavba tunelu byla přerušena po povodních v srpnu 2005, během nichž se objevil třetí „vodní výron" a tunel byl každou vteřinu zaplavován 1 100 litry vody. Původní projekty musely být přepracovány a schváleny „Spolkovým úřadem pro dopravu“ (Bundesamt für Verkehr).

Ilustrační obrázekŠvýcarsko - Od 15. září do 16. listopadu budou mít cestující jedinečnou šanci svézt se novým, 34,6 kilometrů dlouhým tunelem pod Alpami, který urychlí průjezd na jedné z hlavních švýcarských tratí mezi stanicemi Spiez - Brig. Tunel byl otevřen již 16. června, avšak s pravidelnou osobní dopravou se počítá až od prosincové změny jízdního řádu. Zvláštní vlak NEAT Express bude po dva měsíce jezdit každý den, avšak cestující musí počítat s případným omezením plynoucího z neplánované údržby.

Bern - Podle tiskové zprávy SBB ze dne 10.07.2006 (22.00 hod.) je od dne 02.07.2006 denně od 22.30 do ukončení provozu na trati „Bahn 2000 = novostavba odb. Mattstetten – Rothrist" jízda vlaků zabezpečována pomocí zabezpečovacího systému ECTS. Od 23.07.2006 by se měla tímto systémem zabezpečovat jízda vlaků jedoucích od 21.30 hod.

RhBŠvýcarsko - Pro mnohé české “dopravní odborníky” včetně několika ministrů dopravy, jsou švýcarské železnice vzorem – ale jen z hlediska existence mnoha železničních společností působících na dopravním trhu. Tento trend by se, nejen podle nich, ale i podle teoretiků různých “liberálních” ekonomických institutů měl uplatnit i v Česku. Je patrné, že všichni tito rádoby “železniční odborníci” patrně v životě švýcarské železnice jinak, než z propagačních materiálů nepoznali.

IDalší černý den dnes zažily švýcarské železnice.V 8.45 došlo k výpadku řídícího počítače na centrálním stavědle v Zürichu, který měl za následek výpadek řady "místních" stavědel. Následkem této závady byl zcela zastaven provoz mezi stanicemi Zürich HB – Thalwill, Zürich HB - Pfaffikon SZ, Zürich HB – Zürich Wipkingen a na ostatních tratích došlo k výraznému omezení propustnosti.

 Švýcarsko - Ačkoli se to zdá neuvěřitelné, teprve v neděli 7. listopadu 2004 ve 4.30 hodin bylo dokončeno zdvojkolejnění celé trati Lausanne – Brig navazující na Simplonský tunel. Stalo se tak po 127 letech od zahájení provozu. Po šesti letech stavby byla dokončena stavba nového dvojkolejného úseku mezi stanicemi Salgech - Leuk v kantonu Wallis, který nahradil dosavadní jednokolejnou trasu - úsek omezující propustnou kapacitu tratě.

   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 05:42
sets at 20:17