..: ZelPage Reports - Česká republika (celá) :..

eso Ostrava - Uteklo to snad rychleji než jsme mnozí očekávali a nový JŘ pro roční období 2006/2007 máme zde. Přestože s novým GVD zmizely jména mnohých známých pojmenovaných vlaků, tak na železničních tratích Moravy a Slezska je asi největší ztrátou Ex 530/531 Moravan.

Moravan se stal za těch téměř 8 let tradicí rychlého spojení jihomoravské a severomoravské metropole. Netrvalo dlouho a u cestující veřejnosti se těšil velké oblibě. Zejména díky nejrychlejšímu železničnímu spojení Brna s Ostravou a také díky pohodlným vozům řady Beer, které se jinak na žádných rychlíkových spojích mezi těmito městy nevyskytovaly a bohužel ani po "odchodu Moravana z moravské železniční scény" vyskytovat nebudou. Po většinu své existence jezdil ve složení HV ř. 362 + Aee (RIC 140) a skupinou vozů řady Beer. Pouze v první rok své existence na trase Ostrava - Brno jezdil mezi vozy 1. a 2. třídy restaurační vůz. Dnešním dnem jsou již modrorůžově ladící vozy na trati linoucí se úrodným krajem Hané již minulostí. Dle Českých drah se nástupcem Moravana stal vlak InterCity Moravia, který bude jezdit na trase Ostrava - Bratislava a bude mít prakticky totožné řazení vozů jako skončivší Moravan.

Decin hln v nociČR - Tento článek ukazuje úroveň českých železničních nádraží z pohledu Railmana a tudíž může být místy i neobjektivní, avšak má snaha byla o co nejobjektivnější hodnocení všech prvků daných železničních stanic. Tímto článkem bych chtěl popřát celému týmu ŽelPage, všem přispěvovatelům a návštěvníkům štastné a veselé Vánoce a v novém roce 2006 hodně zdraví, štěstí a překrásných fotografií.

České dráhyLysá nad Labem - České dráhy rozšířily své půjčovny kol o novou půjčovnu v oblasti Polabí-Nymburska . Půjčovnu kol ČD zde naleznete v železniční stanici Lysá nad Labem. K dispozici je zde 8 kol pánských, 3 kola dámská a 1 dvojkolo.
Vypůjčení kola je velmi snadné - stačí předložit dva své osobní průkazy (např. občanský průkaz, řidičský průkaz, pas apod.) pro sepsání nájemní smlouvy, složit zálohu za vypůjčené kolo 1 000 Kč (4 000 Kč za dvojkolo) a zaplatit půjčovné 150 Kč za den (300 Kč za dvojkolo). Záloha vám bude vrácena zpět při vrácení kola. Kolo si v půjčovně můžete rezervovat už předem telefonicky nebo prostřednictvím internetu za poplatek 15 Kč (30 Kč za dvojkolo). Chcete-li si potom ulehčit cestu, můžete si vypůjčené kolo bezplatně přepravit vlakem po vybraných železničních tratích blíže k cíli vaší cesty využitím služeb Českých drah - přepravy spoluzavazadel nebo úschova během přepravy. Zdarma si také můžete kolo uschovat ve všech stanicích na vybraných tratích.
Informace : www.cd.cz/pujcovnykol

České dráhy České dráhy - Celkem více než 60 nádražních budov Českých drah – včetně přilehlého okolí by v následujících letech mělo projít komplexní revitalizací. Ta bude zahrnovat nejen celkové omlazení interiéru i exteriéru nádražních budov, ale především přinese zásadní zvýšení kvality odbavovacích a dalších služeb poskytovaných cestujícím na železničních stanicích Českých drah.
Strategie, kterou České dráhy označují jako „ŽIVÉ NÁDRAŽÍ“, má za cíl jediné – učinit z nádraží respektovanou součást městských center, kam lidé chodí rádi nejen, když někam cestují. Součástí strategie je také projekt revitalizace nádraží v Praze, Karlových Varech a Mariánských Lázních realizovaný ve spolupráci se společností GrandiStazioni a projekty rekonstrukce nádraží Praha – Smíchov a Masarykovo nádraží připravované ve spolupráci s dalšími subjekty.

Tisková zpráva ČD

15.6.2005 - 23:26 - Jadran Expres vyjíždí za sluncem .

Jadran Expres Praha - Již v pátek 17. června vyjede první letošní JADRAN EXPRESS do Chorvatska. Na trase Praha – Brno – Split a zpět bude vlak jezdit od 17. června do 17. září 2005.
Mimořádný vlak s ubytovacími vozy, vozy 2.třídy, jídelním vozem a speciálními vozy na přepravu automobilů bude odjíždět každý pátek v 10.35 hodin z Prahy hl.n. do Splitu, kam dorazí následující den po deváté hodině. Vlak zastavuje dále ve stanicích Pardubice hl.n., Česká Třebová, Brno hl.n. a Břeclav. Přeprava automobilů do Chorvatska tímto vlakem je možná ze stanic Praha hl.n. a Brno hl.n. Pro návrat rekreantů odjíždí vlak ze Splitu vždy v sobotu po 17 hodině a do Prahy hl.n. dorazí v neděli okolo 16 hodiny. Poslední spoj od Jadranu přijíždí do Prahy 18. září.
Nádraží ve Splitu leží přímo v centru města u přístaviště, odkud se můžete odpočatí vydat dál za oblíbenými dovolenkovými cíli.

Zdroj : www.cd.cz

České dráhy České dráhy - Od 12. června 2005 je ve vybraných vlacích se službou úschova během přepravy umožněna rezervace místa pro kolo. Další novinkou, tentokrát pro cestující ve skupinách, je zvýhodněná rezervace míst k sezení ve vlaku pro skupiny 18 a více spolucestujících.
Bližší informace na webu www.cd.cz

   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 05:46
sets at 20:14