..: Skončila platnost GVD 2005/2006 a s ní i jedna moravská legenda :..
eso Ostrava - Uteklo to snad rychleji než jsme mnozí očekávali a nový JŘ pro roční období 2006/2007 máme zde. Přestože s novým GVD zmizely jména mnohých známých pojmenovaných vlaků, tak na železničních tratích Moravy a Slezska je asi největší ztrátou Ex 530/531 Moravan.

Moravan se stal za těch téměř 8 let tradicí rychlého spojení jihomoravské a severomoravské metropole. Netrvalo dlouho a u cestující veřejnosti se těšil velké oblibě. Zejména díky nejrychlejšímu železničnímu spojení Brna s Ostravou a také díky pohodlným vozům řady Beer, které se jinak na žádných rychlíkových spojích mezi těmito městy nevyskytovaly a bohužel ani po "odchodu Moravana z moravské železniční scény" vyskytovat nebudou. Po většinu své existence jezdil ve složení HV ř. 362 + Aee (RIC 140) a skupinou vozů řady Beer. Pouze v první rok své existence na trase Ostrava - Brno jezdil mezi vozy 1. a 2. třídy restaurační vůz. Dnešním dnem jsou již modrorůžově ladící vozy na trati linoucí se úrodným krajem Hané již minulostí. Dle Českých drah se nástupcem Moravana stal vlak InterCity Moravia, který bude jezdit na trase Ostrava - Bratislava a bude mít prakticky totožné řazení vozů jako skončivší Moravan.


Railman Poslat mail autorovi | 10.12.2006 (2:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Vávra 
11.12.2006 (19:40)  
Ono se celé spojení do Brna nějak nepovedlo. Zrušení ranního rychlíku Olomouc-Brno a zkrácení následujícího o úsek Šumperk-Olomouc, kde jezdilo na chodbičce na představku vozu 10-15 lidí jistě vymyslel ten, kdo chtěl ČD odebrat ten zbytek cestujících na této trase. A vzhledem k tomu, že nyní bude část rychlíků Brno-Olomouc pokračováním vlaků od Hradce Králové/Prahy se čtyřminutovým prostojem v Brně, chci vidět co jejich zpoždění nadělá na tak už hodně našponované jedkolejce na Přerov.
J.Petrák: zdvojkolejnění Brno-Přerov bych neviděl reálným, ale opravit by to tam potřebovalo... ale kde u nás ne.
11.12.2006 (17:00)  
Hm.. Moravanu je fakt škoda..
11.12.2006 (15:41)  
Zrušení Moravanu je krokem zpět, ale dovedu si představit, jak si dispečeři řídící trať Přerov - Brno oddychnou, že jim již tento "výmysl" nabourávat takt a křižování na jednokolejce ...

Zamyslel bych se

a) na zavedení expresního spojení Brna a Ostravy, které je jistě velmi atraktivní, což 8mi-letá historie Moravanu dokázala
b) nad zdvojkolejněním trati Přerov - Brno a optimálním navýšením traťové rychlosti na 140 - 160
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
11.12.2006 (14:07)  
Drapa: No nevim, nakolik je prime spojeni Ostrava-Hodonin odpovidajici nahradou za zruseny Moravan. Z tveho prispevku chapu, ze ty zrejem ocenis vice tohle, nicmene troufam si tvrdit, ze mnohem vice lidi bude zklamano ze zruseni Moravanu, nez lidi, kteri budou nadseni ze spojeni do Hodonina.
registrovaný uživatel War 
10.12.2006 (23:10)  
:'( :'( :'( :'( Moravan by si zasloužil velke DIK za čas ktery lidem ušetřil a pohodlí ktere mu dal... byl to super vlak a spojeni Ostrava-Přerov-Brno... škoda mluvit... nebudu komentovat ČD... ruši co je v oblibě...
registrovaný uživatel Drapa  mail  
10.12.2006 (22:57)  
Ja osobně jsem rad ze je misto Ex Moravana IC Moravia... Po dlouhe dobe zase primy vlak Ostrava - Hodonin... Z Moravana jsem vzdy musel v prerove prestoupit do R709 do vozu B apod.... ale moravan mel svou tradci, tak jako sohaj ze jezdil az do hodonina a breclavi, vlak IC Odra apod. hold čd jsou čd
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
10.12.2006 (22:53)  
Ex Moravan jsme vyzkoušeli během únorové Tour de Objektivem.net a musím uznat, že to bylo dobré spojení Ostravy a Brna, slušné vozy, a hlavně docela dobrá časová poloha. Nechápu jak moh někdo zrušit tenhle vak :( .. no na ČD toho nechápu víc...
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
10.12.2006 (21:41)  
Znám osobně člověka, který měl ještě nedávno na ministerstvu dopravy hlavní úkol: V jízdním řádu co nejvíce pokazit přípoje. Oficiální důvod neznal ani on sám, ale svou práci odváděl dobře. Jestli to ještě dělá, nevím, ale zdá se, že MD pořád takového odborníka platí a ten se činí seč může.
10.12.2006 (19:31)  
Mě tento jízdní neřád taky nepotěšil i co se týče přímo mě, všechna mnou pravidelně využívaná spojení se zhoršila. :-/
10.12.2006 (19:03)  
no jako tento jizdni řád, to me nepotěšilo, že zrušily galana a šohaja, respketive že nejezdi z BV, šohaj byl vyborný když sem jezdil kalit do BV, pekne ve 3:40 dom do HO, ted byhc musel čekat bud na Os tuším ve 4 neco a nebo vikendy na R v 5:30, čili pekne na kkt, jinak to to IC neřeším, su tu fajne Rka, OL- BV to me vyhovuje, na slovensko nejezdim, Moravanem sem jel jednu a to když sem mel praxi na mašinách, trat 300 je pekne rozhrkana, sem malem vypadl z mašiny jak sem poskakoval na sedačce :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko