..: Skončila platnost GVD 2005/2006 a s ní i jedna moravská legenda :..
eso Ostrava - Uteklo to snad rychleji než jsme mnozí očekávali a nový JŘ pro roční období 2006/2007 máme zde. Přestože s novým GVD zmizely jména mnohých známých pojmenovaných vlaků, tak na železničních tratích Moravy a Slezska je asi největší ztrátou Ex 530/531 Moravan.

Moravan se stal za těch téměř 8 let tradicí rychlého spojení jihomoravské a severomoravské metropole. Netrvalo dlouho a u cestující veřejnosti se těšil velké oblibě. Zejména díky nejrychlejšímu železničnímu spojení Brna s Ostravou a také díky pohodlným vozům řady Beer, které se jinak na žádných rychlíkových spojích mezi těmito městy nevyskytovaly a bohužel ani po "odchodu Moravana z moravské železniční scény" vyskytovat nebudou. Po většinu své existence jezdil ve složení HV ř. 362 + Aee (RIC 140) a skupinou vozů řady Beer. Pouze v první rok své existence na trase Ostrava - Brno jezdil mezi vozy 1. a 2. třídy restaurační vůz. Dnešním dnem jsou již modrorůžově ladící vozy na trati linoucí se úrodným krajem Hané již minulostí. Dle Českých drah se nástupcem Moravana stal vlak InterCity Moravia, který bude jezdit na trase Ostrava - Bratislava a bude mít prakticky totožné řazení vozů jako skončivší Moravan.


Railman Poslat mail autorovi | 10.12.2006 (2:01)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Služby

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Vávra 
11.12.2006 (19:40)  
Ono se celé spojení do Brna nějak nepovedlo. Zrušení ranního rychlíku Olomouc-Brno a zkrácení následujícího o úsek Šumperk-Olomouc, kde jezdilo na chodbičce na představku vozu 10-15 lidí jistě vymyslel ten, kdo chtěl ČD odebrat ten zbytek cestujících na této trase. A vzhledem k tomu, že nyní bude část rychlíků Brno-Olomouc pokračováním vlaků od Hradce Králové/Prahy se čtyřminutovým prostojem v Brně, chci vidět co jejich zpoždění nadělá na tak už hodně našponované jedkolejce na Přerov.
J.Petrák: zdvojkolejnění Brno-Přerov bych neviděl reálným, ale opravit by to tam potřebovalo... ale kde u nás ne.
11.12.2006 (17:00)  
Hm.. Moravanu je fakt škoda..
11.12.2006 (15:41)  
Zrušení Moravanu je krokem zpět, ale dovedu si představit, jak si dispečeři řídící trať Přerov - Brno oddychnou, že jim již tento "výmysl" nabourávat takt a křižování na jednokolejce ...

Zamyslel bych se

a) na zavedení expresního spojení Brna a Ostravy, které je jistě velmi atraktivní, což 8mi-letá historie Moravanu dokázala
b) nad zdvojkolejněním trati Přerov - Brno a optimálním navýšením traťové rychlosti na 140 - 160
dopisovateľ alebo člen ŽP Adam  mail  
11.12.2006 (14:07)  
Drapa: No nevim, nakolik je prime spojeni Ostrava-Hodonin odpovidajici nahradou za zruseny Moravan. Z tveho prispevku chapu, ze ty zrejem ocenis vice tohle, nicmene troufam si tvrdit, ze mnohem vice lidi bude zklamano ze zruseni Moravanu, nez lidi, kteri budou nadseni ze spojeni do Hodonina.
registrovaný užívateľ War 
10.12.2006 (23:10)  
:'( :'( :'( :'( Moravan by si zasloužil velke DIK za čas ktery lidem ušetřil a pohodlí ktere mu dal... byl to super vlak a spojeni Ostrava-Přerov-Brno... škoda mluvit... nebudu komentovat ČD... ruši co je v oblibě...
registrovaný užívateľ Drapa  mail  
10.12.2006 (22:57)  
Ja osobně jsem rad ze je misto Ex Moravana IC Moravia... Po dlouhe dobe zase primy vlak Ostrava - Hodonin... Z Moravana jsem vzdy musel v prerove prestoupit do R709 do vozu B apod.... ale moravan mel svou tradci, tak jako sohaj ze jezdil az do hodonina a breclavi, vlak IC Odra apod. hold čd jsou čd
dopisovateľ alebo člen ŽP Hawkey  mail  
10.12.2006 (22:53)  
Ex Moravan jsme vyzkoušeli během únorové Tour de Objektivem.net a musím uznat, že to bylo dobré spojení Ostravy a Brna, slušné vozy, a hlavně docela dobrá časová poloha. Nechápu jak moh někdo zrušit tenhle vak :( .. no na ČD toho nechápu víc...
editor alebo admin ŽP NIcKON  mail  
10.12.2006 (21:41)  
Znám osobně člověka, který měl ještě nedávno na ministerstvu dopravy hlavní úkol: V jízdním řádu co nejvíce pokazit přípoje. Oficiální důvod neznal ani on sám, ale svou práci odváděl dobře. Jestli to ještě dělá, nevím, ale zdá se, že MD pořád takového odborníka platí a ten se činí seč může.
10.12.2006 (19:31)  
Mě tento jízdní neřád taky nepotěšil i co se týče přímo mě, všechna mnou pravidelně využívaná spojení se zhoršila. :-/
10.12.2006 (19:03)  
no jako tento jizdni řád, to me nepotěšilo, že zrušily galana a šohaja, respketive že nejezdi z BV, šohaj byl vyborný když sem jezdil kalit do BV, pekne ve 3:40 dom do HO, ted byhc musel čekat bud na Os tuším ve 4 neco a nebo vikendy na R v 5:30, čili pekne na kkt, jinak to to IC neřeším, su tu fajne Rka, OL- BV to me vyhovuje, na slovensko nejezdim, Moravanem sem jel jednu a to když sem mel praxi na mašinách, trat 300 je pekne rozhrkana, sem malem vypadl z mašiny jak sem poskakoval na sedačce :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko