..: Aktualności i artykuły - Německo Sasko /Sachsen :..

Dresden HbfDrážďany - V pátek 10.11.2006 předají DB opravenou historickou budovu drážďanského hlavního nádraží, kterou se podařilo zrekonstruovat v roce 800. výročí založení saské metropole. Od 21:00 hod. začnou oslavy, tzv. "Dlouhá noc nádraží". Obchody a další služby budou poskytovány až do půlnoci. V sobotu 11.11.2006 je připraven program pro děti i dospělé. Připraveny budou i informace o nádraží, jeho historii a rekonstrukci. Od 18 do 24 hod. bude na nádraží probíhat párty. Oslavy vyvrcholí v neděli okolo 17. hod.

zdroj: Tisková zpráva DB

372013Děčín - V úterý 17.10.2006 zahájilo za přítomnosti náměstka generálního ředitele pro nákladní dopravu ČD Rodana Šenekla a zástupce představenstva společnosti DB Railion Klause Krempera činnost společné dispečerské pracoviště v pohraniční přechodové stanici Děčín s názvem ČD - Railion Dispo. Jedná se o první pracoviště svého druhu mezi státy západu a východu. Vzorem pro vznik tohoto pracoviště je společné pracoviště na francouzsko-německé hranici ve francouzském Forbachu, které pracuje již několik let. Děčín nebude jeho kopií, ale bude odpovídat místním podmínkám a potřebám, které se od těch ve Forbachu výrazně liší.

Drážďany – Po srážce vlaku s automobilem je trať mezi stanicemi Dresden-Neustadt a Radebeul-Ost opět průjezdná, ovšem pouze po jedné koleji. Vlaky ICE ve směru Frankfurt (M) a EC z Prahy přes Drážďany do Hamburku zastavují opět na nádraží Dresden-Neustadt. V opačném směru jsou vlaky stále odkloněny a jezdí přímo na nádraží Dresden Hbf. Z důvodu odklonu musí cestující počítat s delšími jízdními dobami. Ukončení prací se očekává během pondělního večera. Od úterý by měl být provoz již v normálu.

zdroj: Bahnnews

Bahn-frei SpezialLeipzig - Na trati Lipsko – Berlín se bude od 28. května 2006 jezdit rychlostí 200 km/h. Tím se zkrátí doba jízdy mezi oběma městy na přibližně 1 hodinu. Proto 8. 5. již započal zkušební provoz. Touto rychlostí budou vlaky běžně projíždět všechny zastávky a nádraží podél celé tratě. Cestující na nástupištích budou upozorňováni před každým průjezdem vlaku touto rychlostí.

Na uvedeném úseku bude možné cestovat od 28.5. do 4.6.2006 ve vlacích ICE za 19€ s jízdenkou Bahn frei-Spezial. Za stejnou cenu v ICE bude možné cestovat i v úseku Mnichov - Norimberk. Za 39€ pak bude možné cestovat v ICE z Berlína do Norimberku. Předprodej jízdenek začal před pár minutami - 13.5.2006. Počet zvýhodněných jízdenek je omezený.

Zdroj: Bahnnews, DB

27.4.2006 - 23:17 - Lokomotiva řady 189 smí zajíždět do Děčína

BR 189 (u Braubachu)Berlín - Elektrická lokomotiva řady 189 obdržela povolení pro provoz na českých kolejích, zatím do Děčína a do konce letošního roku by mohla jezdit po celém území republiky. Lokomotiva 189 je nejmodernější vícesystémovou lokomotivou ve vlastnictví DB Railion. Drážní úřad povolil provoz řady 189 mezi Bad Schandau a Děčínem a předpokládá se nasazení 10 lokomotiv.
Výrobcem lokomotivy je společnost Siemens a stroj je koncipován tak, aby mohl jezdit v 15 zemích Evropy. Udělení povolení pro tento krátký úsek tratě trvalo 8 měsíců. Testovací jízdy lokomotivy po Česku jsou plánovány na srpen, kdy se bude zkoušet fungování brzd a zabezpečovacího systému a provádět další měření.

Zdroj a foto: Tisková zpráva DB

15.4.2006 - 22:10 - Euregio Egrensis protestuje proti rušení dálkových spojů

Euregio EgrensisCheb - Euregio Egrensis - sdružení měst a obcí a dalších subjektů z části Čech, Bavorska a Saska - protestuje proti chystanému zrušení dálkových železničních spojů, které zastavují v Chebu či bavorském Marktredwitz. Na jednání prezídia Euregia Egrensis, které se sešlo opět po čtvrtroce, tentokrát v Chebu, se na společném Ne! dohodli představitelé všech tří pracovních sdružení.
„Chceme vyvíjet tlak zejména na české ministerstvo dopravy, aby tudy dálkové spoje dál jezdily a zastavovaly zde. Zatím se tak děje v případě dvou mezinárodních vlaků, kterými jsou ´Karlštejn´ z Prahy do Frankfurtu a noční spoj z Norimberku do Prahy. Od dalšího jízdního řádu se však již ani s nimi nepočítá, když vlaky by měly jezdit z Prahy do Frankfurtu jen severní cestou, přes Sasko,“ vysvětluje prezident české části Euregia Egrensis, chebský místostarosta Václav Jakl.

Zdroj : Cheb - Radniční listy

Poznámka autora:
V článku v Radničních listech došlo k drobným nepřesnostem. V současnosti jezdí jeden pár mezinárodního spoje Praha (21:46) - Cheb (0:49-1:12) - Nürnberg (3:10-3:33) - Frankfurt (6:21), zpět Frankfurt (23:38) - Nürnberg (2:05-2:24) - Cheb (4:35-5:04) - Praha (8:15). Ani jeden spoj nestaví ve stanici Marktredwitz. V připravovaném jízdním řádu platném pro rok 2007 se s nimi opravdu nepočítá, v severní trase (Praha - Děčín ...) ovšem žádný přímý spoj do Frankfurtu nefiguruje.

Ilustrační foto - DB 612Pirna - Společnost DB Regio AG vyhověla požadavku VVO (Verkehrsverbund Oberelbe) a posílila počet spojů v údolí Labe mezi Saskem a Ústeckým krajem. Od 1.4.2006 mohou turisté cestovat regionálními vlaky "WanderExpress Bohemica" (RE, Linie 20), které zajišťují přímé spojení Drážďan s Děčínem. Vlak jezdí každou sobotu a neděli - Drážďany (odj. 7:25) - Děčín (příj. 8:22), zpátky vlak odjíždí z Děčína v 15:40 a do Drážďan přijíždí v 16:38. Tento spoj doplňuje 5 párů vlaků jezdících v úseku Bad Schandau - Děčín. V tomto vlaku platí až do Děčína denní jízdenky VVO (1 osoba 10,50€, rodinná 13,50€, skupiny do 5 osob 21,50€).
Od dubna do konce října dojde k posílení víkendových regionálních spojů mezi 8 a 18 hod. - vlaky budou jezdit v 30minutovém intervalu až z/do Schöny. Kvůli povodňové situaci je v úseku Pirna - Schöna snížena rychlost vlaků. Aby byly zachovány přípoje v Drážďanech, budou až do 30.4.2006 odjíždět všechny spoje S-Bahn z Schöny o 13 minut dříve. Ve vlacích budou uznávány veškeré zvýhodněné jízdenky (SchönesWochenende Ticket, SoNe+, Sachsen-Ticket).

Zdroj a foto: Tisková zpráva DB AG

Bamberg - DB chtějí vylepšit nynější spojení mezi Drážďany a Norimberkem. Mezi těmito městy jezdí v současnosti 4 páry vlaků InterCity po magistrále Franky – Sasko. K prosincové změně jízdního řádu je plánován provoz 8 párů vlaků, aby tak vznikl 2-hodinový takt; jízdní doba má být zkrácena o 40 minut. Jednotka VT 612, která je na Franken-Sachsen Express nasazena dosahuje identických jízdních časů jako vlaky ICE-TD. Ve vlaku lze použít akční nabídky „LänderTicket“ a „SchöneswochenendeTicket“ již nyní.

Zdroj: DB

Berlin - Deutsche Bahn (DB) uvedou do provozu mezi Drážďany a Altenbergem zvláštní spěšný vlak "Wintersport-RegionalExpress"; ten bude jezdit mezi zimním střediskem na německé straně Krušných hor a saským hlavním městem jen o víkendu 18. a 19.3. V případě dostatku sněhu a zájmu cestujících bude provoz vlaků prodloužen do dalšího víkendu (25.-26.3.). Vlaky vyjíždí z Drážďan v 8:08 a 10:08 a cesta trvá 1:01 hod. Zpět vlaky pojedou v 15:18 a 17:18 1 hodinu a 5 minut. Pokud byste při cestě použili S-Bahn 1, lze přitoupit i v Heidenau. Vlak bude provozovat DB na objednávku VVO (Verkehrsverbund Oberelbe), tudíž bude možné ve vlaku použít jízdenku SONE+.

Zdroj: DB

Dresden - DB vyžaduje podle Rádia Dresden vysoké odškodné za uložení bomby na nádraží Dresden Hauptbahnhof. Mluvčí sdělila, že toto exemplární potrestání má být výstraha pro další možné následovníky. Koncern vyčíslil ztráty, podle obhájce se jedná o pětimístnou sumu (započítány jsou náklady na vyklizení haly, přerušení provozu vlaků, apod.). 64-letý muž položil mezi koleje kufřík s funkční bombou. Trhavina naštěstí neexplodovala a minulé léto byl odsouzen ke 12 letům vězení.

Zdroj: Bahnnews

371.001 - foto : Martin HanzalDěčín - Neděle 11. prosince 2005, 6.50 hodin. V železniční stanici Dolní Žleb zastavuje osobní vlak 27610. Po půlminutovém pobytu se rozjíždí směrem do sousední saské stanice Schöna. Pro nezasvěceného nic zvláštního. Pro občany Dolního Žlebu, v současné době části města Děčín, významný okamžik. Padl totiž další pozůstatek železné opony, reliktu výsledků II. světové války.
Po několikaletém úsilí „Občanského sdružení Dolní Žleb“ a pana Klause Fiedlera ze saské Pirny získal Dolní Žleb, ve snaze o rozvoj turistického ruchu v okolí Labe pod Děčínem a o možnost většího využití železnice, konečně přímé spojení do sousedního Saska.

Dresden - Od změny JŘ (11. prosince 2005) bude po úspěšných jednáních mezi ČD a DB rozšířena přeshraniční přeprava mezi Libereckým krajem a Freistaat Sachsen. Denně budou jezdit nově 4 páry vlaků mezi Libercem a Drážďany a navíc o víkendech budou 2 páry vlaků prodlouženy až do Tanvaldu. 30. 11. proběhne také prezentační jízda, které se zúčastní zástupci společností ZVOE, ZVON a Libereckého kraje.

foto ilustrační

nostalgieAdorf - Plauen - Cheb - V rámci Dne poznání 2005 organizuje Dopravní sdružení Vogtland GmbH dne 18.09.2005 zvláštní vlaky. První vlak s parní lokomotivou "Vogtland" pojede po dvou okružních trasách v regionu Vogtland z Reichenbachu přes Plavno (Plauen), Adorf a Falkenstein a poté se vrátí zpět do Reichenbachu s lokomotivou BR 50 3684 a vozy Bghw Saského železničního muzea Chemnitz-Hilbersdorf. Vlak pojede celkem čtyřikrát přes most Göltzschtalbrücke a obohatí tak tamější místní akci spojenou s připomínkou na zahájení stavby tohoto mostu, jež se bude konat ve stejné době, o další atrakci. Další linkou vypravovanou téhož dne je zvláštní vlaková souprava, která pojede z Mariánských Lázní do Plavna horního nádraží (Plauen ob. Bf.) a pak se zase vrátí zpět v čele s lokomotivou 434.2186. V protisměru bude nasazena souprava "Elstertalexpress" z Gery do Chebu a zpět, s lokomotivou BR 41 1144 Werrabahn Eisenach. Dalšími atrakcemi, které se v tento den uskuteční, je "setkání příznivců parních lokomotiv" od 16:30 do 18:04 hod. v Adorfu a také 130. jubileum nádraží v obci Schöneck.

Desiro VogtlandbahnPlauen - Od 12.6.2005 vznikne díky společnosti Vogtlandbahn přímé vlakové spojení v úseku Plauen - Leipzig - Berlin. Poslední možnost přímého spojení zrušily DB AG v roce 2001.
Jízdní doba 3:43 hod. je o 30 minut kratší než poslední IR a o 45 minut rychlejší než legendární Karlex. Na spoji bude jezdit jednotka Desiro s kapacitou 120 míst z Plauen ob Bhf v 6:06 a po 5 zastávkách přijede v 9:49 do stanice Berlin Lichtenberg.
Zpět z Berlína pojede v 16:23 a do stanice Plauen dorazí před 20:30. Jízdné bude o 30% nižší než poskytují DB AG a slevy budou poskytovány všem cestujícím do 26 let věku a pravidelným cestujícím. Bude-li zpáteční cesta uskutečněna ve stejný den, je rezervace míst zdarma.
Od prosince 2005 by měl Vogtland-Express zajistit přímé spojení hlavního města až z Hofu.
www.vogtlandbahn.de

infoZittau - V úterý 24.5.2005 byl zahájen prodej superletních prázdninových jízdenek (Supersommerferienticket) v oblasti Oberelbe (VVO) a Oberlausitz-Niederschlesien (ZVON). Tato síťová jízdenka platí od 16.7. do 28.8.2005 pro studenty, kteří jsou mladší 21 let a prokaží se studijním průkazem (je nepřenosná). Jízdenka stojí na 6 týdnů 16€. Přeprava kol s touto jízdenkou je zdarma. Uvedené německé oblasti přímo navazují na územní platnost jízdenky LIBNET+ a euroregionální síť EURO-NISA.

« Nowsze wiadomości | 1 2 3 4 5 | Starsze wiadomości »    
ŽelPage - elektroniczny magazyn kolejowy
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Logowanieopen/close
 
 
  
 
Zapomniane hasło   
Zarejestruj się   
:. Położenie pociągów CZopen/close
Położenie pociągów CZ
 
:. Szukanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info dla fotografówopen/close
Przydatne informacje
dlafotografów (ČR)

Słońce
wschodzi o 05:41
zachodzi o 20:18