..: Aktuality a články - ČR Ústecký :..

Ústí nad Labem - Během setkání zástupců Ústeckého kraje a Českých drah došlo k dohodě mezi oběma subjekty. Železniční spoje se v Ústeckém kraji nebudou ve větší míře rušit a stávající jízdní řády zůstávají v platnosti. Na území Ústeckého kraje se nebudou rušit žádné železniční tratě a nedojde ani k výrazným změnám jízdních řádů - zrušeny budou pouze nevyužívané vlakové spoje, které nespadají do rozsahu základní dopravní obslužnosti (max. 10% spojů).

MilionŘada 843 ČD - Motorový vůz 843 018-3 DKV Ústí n/L PJ Chomutov ujel již milion kilometrů. Stalo se tak dne 2.5.2005 na vlaku R 830 cca. 200 metrů před vjezdovým návěstidlem žst. Kladno v 7.26 hodin.
843 018-3 je první vůz této řady, který má na svém kontě milion kilometrů.
Motorové vozy řady 843 byly Českým drahám dodány v letech 1996 - 1997 v počtu 31 kusů s přívěsnými vozy ř. 043 (32 kusů) a řídícími vozy ř. 943 (11 kusů).
Podle prvního návrhu řazení vlaků ČD v GVD 05/06 se s řadou 843 v Chomutově vůbec nepočítá. Rychlíky Praha - Chomutov - Praha, Praha - Slaný - Most - Praha mají převzít pražské vozy řady 854.
Na přiloženém dokumentačním snímku je vůz 843.018 několik hodin před najetím miliontého kilometru.

Autor: la a kch

310.072 v Jirkově v sobotu 30.4.2005 - foto: J.RandaChomutov - O víkendu bylo několik akcí s parními vlaky. Jednou z nich byly i jízdy s parní lokomotivou řady 310.072 Kafemlejnek, kterou udržují nadšenci z Plzeňské dráhy.

V sobotu 30.4. společnost Loko-Motiv uspořádala ve spolupráci s městem Chomutov jízdy historických vlaků - S parním vlakem na Chomutovské slavnosti. Parní vlak jezdil v úseku Chomutov - Jirkov a motorový vlak s Hurvínky M131.1280 (Zubrnice) a M131.1405 (Teplice) jezdil střídavě v úseku Chomutov - Kadaň město / Klášterec n/O.

Mapa ČD-výřezKraje ČR - Ústecký kraj objednal regionální osobní dopravu v menším rozsahu. Dopravní obslužnost kraje se tak pravděpodobně sníží. Původně objednané spoje za 452 mil. Kč se kraj rozhodl zredukovat na 335 mil. Kč. Stanovení rozsahu dopravní obslužnosi a koordinace vlakových a autobusových spojů včetně zamezení souběhu linek obou druhů doprav je zodpovědností Ústeckého kraje. Zájmem ČD, a. s., je zachovat dopravní obslužnost ve stávajícím rozsahu. Podmínkou je uhrazení ztrát od krajského úřadu. V případě nespokojenosti s jízdním řádem či rozsahem dopravních služeb se mohou občané obracet na místně příslušné krajské úřady. V této chvíli také probíhá schvalování jízdního řádu na rok 2006.
Neuhradí-li kraj ztrátu v požadované výši, bude omezena či zastavena osobní doprava s největší pravděpodobností od 12.6.2005, kdy začíná platit 2.změna JŘ 2004/2005. Omezení či zastavení osobní dopravy se týká tratí: 073, 083, 084, 085, 088, 095, 096, 097, 113, 114, 120, 126, 127, 131, 132, 133, 134, 135, 137, 164 a 165.
Na přiložené mapce jsou znázorněny červeně tratě, na nichž má být doprava omezena či zastavena úplně, modře jsou znázorněny tratě, na nichž by zůstaly vlaky kategorie R, které kraje neobjednávají.

pendolinoÚstí nad Labem - Na severu Čech bude jezdit od pondělí 11.4.2005 druhá souprava vlaku pendolino. Tentokrát nebude ve zkušebním provozu vozit cestující, ale bude testovat místní tratě. Testovací jízdy potrvají do 5.5.2005.
Zkoušky by měly prokázat, zda všechny tratě splňují požadavky pro provoz soupravy pendolino. To tentokrát bude zajíždět až ke státní hranici v Dolním Žlebu. Testovací jízdy nenaruší jízdní řád ostatních vlaků. Po skončení zkušebního provozu, kdy musí souprava řady 680 najet 50.000 km s cestujícími, by měla začít jezdit na trati Praha - Ostrava. Od nového jízdního řádu pak budou jednotky nasazeny i na mezinárodní spoje.

8.4.2005 - 12:25 - Nákladní vlaky ITL jezdí přes Bad Schandau

nakladDěčín - Na hraničním přechodu Bad Schandau (ČR - SRN) lze spatřit nákladní vlaky různých společností - ČD, Railion či Railtrans. Od března zde probíhá předávka mezi ČD a společností Pressnitzbahn, která vozí vlaky se dřevem. Nově se v Bad Schandau odbavují i vlaky společnosti ITL Eisenbahngesellschaft. Donedávna tato předávka probíhala v pohraniční přechodové stanici Rumburk, která je přístupná z obou stran pouze po neelektrifikovaných tratích s poměrně náročným sklonovým vedením. V Rumburku by tak měly zmizet všechny pravidelné nákladní vlaky.
Od dubna probíhá předávka již v Děčíně, kdy došlo k úspoře časové i energetické. První vlak přes Děčín/Bad Schandau byl veden 4.4.2005. Jednalo se o kontejnerový vlak Praha Žižkov - Maschen, který je v obou směrech veden 4x týdně. Po tomto vlaku by měly přijít další relace. Přepravovat se budou především stavebniny, ropné produkty a obilí.

Pluh - VejprtyKřimov - Dnes se podařilo vysvobodit uvíznuté vlaky na trati Křimov - Vejprty na Chomutovsku. Od rána zde pracovalo na dvacet traťových dělníků s lopatami a krumpáči, kdy s pomocí MUV 69 s frézou postupně odhazovali sníh od vlaků, které byly v zářezu trati zaváty až po střechu.

Trať by již v tuto chvíli měla být průjezdná a od zítřejšího dne by trať měla fungovat již bez problémů a náhradní autobusová doprava by měla být zrušena.

Na ilustrační fotografii Petra Kresty je německý pluh s lokomotivou V100 a lokomotiva ř.742 s českým pluhem ve Vejprtech.

bleskovkaŽďár nad Sázavou - Nákladní vlak jedoucí z Havlíčkova Brodu do Brna zabil dnes dopoledne neznámého muže u žst. Žďár nad Sázavou. Provoz na trati nebyl přerušen. Příčiny nehody šetří Drážní inspekce (DI ČR) a Policie České republiky (PČR).

Litoměřice (doplněno 1.3. 23:10)
Odpoledne přišla o život také žena na trati mezi Velkými Žernoseky a Litoměřicemi, která vstopila na koleje zhruba deset metrů před přijíždějícím vlakem. Provoz na trati nebyl přerušen.

InfoPraha - Vláda plánuje přesun kamiónů na železnici. Na základě studie, kterou pro vládu zpracovaly České dráhy, by se měl vybudovat terminál systému Ro-La v Brně a provozovat tento systém na trati do Drážďan. Tímto vláda chce odlehčit dálnici D1 a D8 vedoucí do Německa. Dle ČD by bylo možné denně přepravit 12 vlaky až 250 kamiónů. Nejdříve by se ale měla obnovit trasa z Lovosic, která byla pro nezájem loni v červenci zrušena.
Otázkou zůstává, zda plán v této podobě má své opodstatnění. Dle zástupců kamionových dopravců denně projede dálnicí více jak 9000 kamionů a systém Ro-La je drahý a pomalý.

trat024 Karlovy Vary - V Karlovarském a Ústeckém kraji je Podkrušnohorská magistrála důležitou spojnicí měst Ústí nad Labem, Mostu, Chomutova, Kadaně a Karlových Varů, Sokolova a Chebu. Celá trať je dvoukolejná, z Bíliny do Českých Zlatníků s tříkolejným úsekem. V současné době probíhá elektrifikace úseku mezi Kadaní a Karlovými Vary (trať č. 140). V cílovém stavu bude celý traťový úsek dálkově ovládán z dispečerského pracoviště v Karlových Varech. Před stanicí Kadaň bude střídavá trakční soustava 25 kV přecházet v soustavu stejnosměrnou 3 kV. Hnací vozidla používaná na této trati budou muset být minimálně dvousystémová.
Ostrava - V Moravskoslezském kraji byly zahájeny přípravné práce spojené s elektrizací a modernizací trati 316ČD Ostrava Svinov - Opava východ. Zde bude v březnu zahájena rozsáhlá výluka celého úseku. Místo vlaků budou jezdit autobusy podle jízdního řádu, který je uveden v knižním jízdním řádu u trati 316. Tato výluka potrvá přibližně půl roku.
Lichkov - V Pardubickém kraji se připravuje stavba s názvem Elektrifikace tratě Letohrad - Lichkov st. hr., která postupně nabývá na mezinárodním významu z důvodu zajištění kvalitní a hlavně rychlé tranzitní přepravy Polsko - Rakousko a Polsko - Maďarsko.
V České republice je celkem 9.582 km tratí, z toho 7.631 km jednokolejných a 1.951 km dvou a vícekolejných. Z celkového počtu je 46 km s trakční soustavou 1500V, 1.647 km se soustavou 3000V a 1.249 km je elektrizováno 25 kv/50 Hz.

087 s náhradní autobusovou dopravou - Upřesněno 24.1. - Dnes byl neznámým vozidlem poškozen železniční most přes silnici na trati 087 Lovosice - Litoměřice (- Česká Lípa). Krátce před poškozením na trať vyjel nákladní vlak. Strojvedoucí vlaku dostal pokyn vysílačkou o nouzovém zastavení. Při prudkém brzdění jeden vůz vykolejil. Veškerá doprava je v úseku zastavena a nahrazena NAD. Vyšetřování incidentu provádí Policie i Drážní inspekce. Oprava mostu by měla trvat do neděle 23.1.2005. Bude ještě upřesněno. (převzato z: radio Impuls)
Upřesnění: Nehoda se stala už v pátek po 18. hodině na silnici spojující dvě části chemické továrny v Lovosicích, kdy nesklopená korba nákladního automobilu narazila do mostovky a posunula most asi o dva metry. Nárazem se kolejnice zvedly asi o 30 cm (ještě teď je to patrné). Jako první po nehodě k místu jel nákladní vlak, jemuž při usilovném brždění vyskočil jeden vůz z kolejí. Následně byla zavedena NAD. Motorové vlaky jezdí místem od sobotního dopoledne, přičemž platí pomalá jízda. Nákladní doprava objíždí po jiných tratích. Důkladná oprava proběhne v úterý. Nikdo nebyl zraněn, škoda je odhadována na 500 000 korun. (čerpáno z MF Dnes a Deník Litoměřicka, 24.1.2005)

pendolinoPraha - Dnes dopoledne odjelo Pendolino 680.003 s prvními cestujícími do Ústí nad Labem. Dnešní jízda je prezentační a pouze pro pozvané hosty a novináře.
Fotografie Ivo Mahela z odjezdu jednotky z pražského Masarykova nádraží najdete ZDE.

Ilustrační foto

Teplice - Akciová společnost Viamont DSP, která je členem koncernu Viamont, se stala vítězem soutěže na realizaci rekonstrukce železniční stanice v Teplicích. Součástí stavby v celkovém investičním objemu 52 mil. Kč je zřízení (novostavba) podchodu pro cestující pod kolejemi č. 1 a 3 s dvouramennými schodišti a výtahem a s vyústěním v hale dopravní budovy. Mezi 1. a 2. kolejí bude zřízeno nové ostrovní nástupiště a součástí stavby je i celkové odvodnění kolejiště s rekonstrukcí železničního spodku pod 1. a 2. kolejí. Rekonstrukci dopravní budovy rovněž provede Viamont DSP.
Celý článek ZDE a fotografie

Ústí nad Labem - Zubrnická museální železnice ZMŽ ve spolupráci s Ústeckým krajem pořádá zvláštní jízdy parního vlaku nazvané Párou krajem.

Březno u Chomutova - V pondělí 15.11. ráno se propadla část stropní části v nově budovaném tunelu na přeložce trati Chomutov - Březno u Chomutova. Naštěstí nehoda se obešla bez zranění. Také škody jsou dle Metrostavu, zhotovitele stavby, minimální.
Jedná se již o druhý zával v tomto tunelu, k prvnímu došlo v květnu roku 2003. Loňská nehoda zapříčinila přerušení prací na přeložce trati a posunutí termínu dokončení o dva roky na květen 2006. Stavbu financují Severočeské doly, které po otevření přeložky zaberou lokalitu v místech současné tratě. Zvýšené náklady související s nehodami a hlubším geologickém zkoumání by neměly hradit SD, ale měly by je vyřešit pojistné smlouvy zhotovitele. Tunel, jehož celková délka činí 1,75 km, je hotov asi ze 2/3.

« Novější zprávy | 1 ... 13 14 15 16 17 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12