..: Aktualitások és cikkek :..

Logo SNCF, foto: SNCF Doplněno - Dijon - Podle informací našeho čtenáře ve Francii odbory národního železničního dopravce SNCF připravují další stávku, jež by měla začít dnes večer ve 20:00. Vlaky se zastaví až do středečního rána, kdy by měl být v 8 hodin provoz zase obnoven. Vedení francouzských drah již dnes kolem poledne vydalo oficiální upozornění pro cestující i s odkazem na informace o jednotlivých spojích. Narušení provozu postihne všechny sektory osobní železniční dopravy, relativně nejmenší dopad bude mít na mezinárodní spoje do Německa a Belgie. S výrazně redukovanými spoji mohou naopak počítat cestující v regionální dopravě, zejména v síti Transilien, která zajišťuje rychlé železniční spojení v metropolitní oblasti Île-de-France. Odbory stávku odůvodňují neshodou kroků vlády a vedení SNCF s jejich představou opatření proti dopadům světové hospodářské krize. Podle deníku Le Figaro se jedná zejména o rušení pracovních míst na železnici a rozhodnutí nezvyšovat minimální mzdu.

25.11.2006 - 18:52 - LAV Madrid - Segovia - Valladolid

BleskovkaMadrid - Na serveru YouTube.com se objevilo propagační video ADIFu o dokončeném koridoru AV Madrid - Segovia - Valladolid. Jedinou nevýhodou je délka videa v trvání zhruba 4 minuty.
http://www.youtube.com/watch?v=NK8zSir-QRg

www.altavelocidad.org

Ilustrační fotoArgentina/Buenos Aires - Argentina vybuduje koridor mezi Buenos Aires a Córdobou. Základem projektu je koridor mezi B.A. a Rosario, který bude dvojkolejný a vlaky zde budou moci jezdit mezi 250 – 300 km/h. Dále do Córdoby bude pokračovat nejspíše jednokolejná trať. Protože zatím nebyly stanoveny podmínky provozu, stále se diskutuje o tom, zda vybudovat elektrifikovanou trať nebo nasadit dieslové vlaky o v max 160 km/h. Celý projekt bude započat na začátku roku 2007 a náklady budou dosahovat 550 – 780 mil. Euro. Koridor by měl pomoci oživit argentinskou ekonomiku a "doslova" by měl konkurovat brazilskému koridoru Sao-Paulo – Río de Janeiro.

Zdroj: www.altavelocidad.org

6.5.2006 - 14:03 - ERTMS ve Španělsku

Madrid / Španělsko - Vlaky na koridoru Madrid - Zaragoza - Lérida budou moci v blízké době dosahovat rychlosti až 250 km/h namísto dosavadních 200 km/h. Španělským železnicím se podařilo zprovoznit systém ERTMS, který umožňuje lepší využití kapacity tratě.
Když nepočítáme italský koridor Řím - Neapol, stává se Španělsko prakticky první zemí na světě, která používá ERTMS na tak velkou vzdálenost.

Zdroj : www.altavelocidad.org

Ilustrační fotoŠpanělsko - S120 začne jezdit mezi Madridem, Zaragozou a Barcelonou. RENFE tuto zprávu nepotvrzuje, ale ani nevyvrací. Jestli společnost potvrdí uvedení do komerčního provozu jednotky série 120 (rozchod UIC i 1620) ozančované jako Alaris na koridoru AVE Madrid -Zaragoza - Barcelona, tak to bude velmi brzy. Důvěryhodné zdroje naznačují datum 15.května 2006 nebo některý z následujících dnů.

   
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 06:02
nyugszik: 20:01