..: ERTMS ve Španělsku :..

Madrid / Španělsko - Vlaky na koridoru Madrid - Zaragoza - Lérida budou moci v blízké době dosahovat rychlosti až 250 km/h namísto dosavadních 200 km/h. Španělským železnicím se podařilo zprovoznit systém ERTMS, který umožňuje lepší využití kapacity tratě.
Když nepočítáme italský koridor Řím - Neapol, stává se Španělsko prakticky první zemí na světě, která používá ERTMS na tak velkou vzdálenost.

Zdroj : www.altavelocidad.org


pacholicek | 6.5.2006 (14:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Španělsko


07.05.2006 (19:35)  
No tech 200 by melo byt nejdrive na trati Brno - Breclav (tam staci odstranit jen jeden prejezd) a pote snad breclav - Prerov.
07.05.2006 (16:07)  
Problem jsou ovsem naklady, ony ty mimourovnove krizeni stoji pekenj balik, stejne jako lepsi zabezpecovacka. Pokud by se stavelo na 200, tak mame dnes stezi jeden koridor a ne uz pomerne slusne zakoridorovano. Uz tech 160 je uspech, tusim ze puvodne se melo delat na 140. A pokud vim, tak aspon tak nejak informace prosakuji, ze ta 200 by nekde semo tamo mohla byt, chce to ale zmenu norem, legislativy, plus nejake investice a upravy.
07.05.2006 (10:06)  
Souhlasím s Josefem Petrákem,že 200KM/H by bylo u nás jiný kafe.Problém je že naše koridory nejsou skutečními koridory, ale pouze jakousi optimalizací.Myslím si, že by u nás dalo jezdit na některých místech 200KM/H.Musíme změnit administrativu a předpisy-u soudruhů problém,lepší zabezpečovačku např.mimoúrovnový přejezdy,rozmístit jinak návěsti.Budoucí 3 a 4 náš koridor by dnes měli stavět pro 200KM/H-při této rychlosti nemá silniční doprava uplatnění.160 dnes nestačí a stavět další stěžejní traťe jen pro 160 je chybou.Za 10 let to soudruhům dojde a bude to stát několikanásobně víc.Navíc by Pendolíno bylo k nečemu platný a když ČD nemají enormní zájem,jsou přeci externí dopravci.
06.05.2006 (20:07)  
Sakra! Mně by stačilo, kdyby na všech významných tratích jezdili tak co 2 hodiny IC/EC s kvalitními vozy a rychlou lokomotivou - VMax na trati 200 km/h - to by byl život.

A tím myslím tratě Ostrava - Praha, Praha - Děčín, Praha - ČB, Praha - Plzeň, Praha - Brno, Ostrava - Břeclav, Ostrava - Brno ... a zbytek nechci jmenovat, určitě by se našlo uplatnění i pro nějaký ten Ex ze zánovních RIC 160 vozů ;-)

Tomu říkám futuristická představa.
06.05.2006 (16:52)  
VRT u nás nebude při současném trendu nikdy. Pokud si na něco naši zástupci vydupou peníze, pak na nové dálnice. Železnice bude sloužit jen nákladům (a to ještě jen možná, když souběžně povedou nové dálnice), aby plechoví miláčci měli na dálnicích víc místa.
06.05.2006 (16:37)  
VRT do 2020 celkem reálné je, ale ne s podílem na provozu tratě/jednotek pod záštitou ČD. Moc si přeji, aby více pronikli na tratě externí dopravci a pomohli přinutit ČD k efektivnějšímu uvažování, fungování, jednání.
registrovaný uživatel Milynho  mail  
06.05.2006 (16:10)  
NIcKON : No právě ... Jinak bychom mohli čerpat z fondu, určenému ekonomicky podprůměrným členům. Typickým příkladem země, která na tom vydělala, bylo Irsko. Odtud také přízvisko Keltský tygr. Jsem zvědav, jak se splní velmi optimistické prognózy o dokončení VRT u nás v letech 2015/6. Upřímně řečeno tomu de facto vůbec nevěřím.
registrovaný uživatel Milynho  mail  
06.05.2006 (16:04)  
Španělé mají pré ! :-)) Teď "dostali" od Siemensu "Velaro E" o max. dovolené cestovní rychlosti 350 km/h. Vlaky spojí 625 km vzdálené šp. metropole Barcelonu a Madrid za 2,5 hodiny.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
06.05.2006 (14:48)  
U nás se taky nepostavila za peníze EU prakticky komplětně nová síť vysokorychlostních železnic a kvalitních dálnic, souběžná s původními tratěmi a silnicemi. Kdo si co z EU vydupal, to má...
06.05.2006 (14:16)  
A u nás se stále jezdí Vmax 138, 155 km/h, popř. 160, když náhodou jede vůz s elmag brzdou nebo italská pomsta :-(

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko