..: Aktuality a články :..

Výběr šotoklubu Volba podělit se o můj výběr toho „nej“ za uplynulou dobu čtrnácti dnů od 2. do 15. října padla tentokrát a prvně na mě. Už jednou jsem byl osloven s prosbou o příspěvek do šotoklubu, ale z nedostatku času jsem musel odmítnout. Času není nikdy více, ale znáte to. Nejsem žádný velký spisovatel, ale ve zdejší galerii jsem již nějaký ten pátek (možná těch pátků bude i více) a i když nejsem v současnosti tolik aktivním autorem, jak tomu bývávalo v dřívějších dobách, pořád si rád prohlédnu krásné snímky.

Titul knihy Železná dráha v údolí Kamenice, foto: Pavel Šturm Tanvald — Trať ze Železného Brodu do Tanvaldu oslavila v roce 2015 své 140. výročí. Při této příležitosti vydává Železniční společnost Tanvald knihu věnovanou této lokální trati spojující města, obce a vesničky podél řeky Kamenice. Kniha Železná dráha v údolí řeky Kamenice má 214 stran a obsahuje na 371 obrázků, které se skládají z dobových pohlednic, nákresů, jízdních řádů, jízdenek, plánků a fotografií. Publikace přibližuje čtenáři plány na výstavbu trati v regionu a její potřebu, samotný vznik a stavbu trati. Přiblíží i jednotlivá období provozu až po současnost, podívá se také na jednotlivé stanice a zastávky a přiblíží i vozový park na trati – parní lokomotivy, motorové vozy a dieselové lokomotivy. Ne příliš veselou kapitolou jsou nehody na trati, nevyhneme se tak nehodě na Spálově, od které letos v srpnu uplynulo 25 let. Kniha nabídne čtenáři i tipy na výlet v okolí a na odlehčení jsou zde uvedené i povídky, které se vážou přímo k trati samotné. Cena knihy je 595 Kč.

Ilustrační obrázek Kořenov - V prostorách Kořenovské nádražní budovy bylo díky Železniční Společnosti Tanvald otevřeno muzeum ozubnicové dráhy. Muzeum se otevřelo v pátek 30.května pro zvané hosty, kteří při této příležitosti v Kořenově uskutečnili zasedání mikroregionu Tanvaldsko a powiat Jeleniogórsky. Do Kořenova na zasedání a slavnostní otevření muzea vyjela i singrovka M 240.057, která první návštěvníky odvezla i na česko-polské hranice. Slavnostní otevření pak proběhlo za proslovu starosty Tanvaldu p. Petra Poláka, ředitele KORIDU Petra Prokeše a v neposlední řadě i předsedy VTS Tanvald Tomáše Gála.

Ilustrační obrázekAktualizováno 22.5. - Liberec - Mistrovství světa v lyžování, které v roce 2009 pořádá Liberec, přinesou návštěvníkům kromě diváckého zážitku i novou možnost dopravy na místo konání: po letech úsilí by letos měla být znovuzprovozněna trať v délce šestnácti kilometrů, spojující polskou Sklarzskou Porębu s českým Harrachovem. Náklady za revitalizaci tratě z roku 1902, kde byl provoz zastaven již na podzim roku 1945, se budou pohybovat okolo 160 milionů korun, z nichž většinu je však třeba investovat zejména na polské straně. Do budoucna se počítá i s pravidelným provozem.

853.021Konec motorových vozů 852 (M296.2) a 853 (M296.1) - Provoz řad 852 a 853 ve službách ČSD/ČD ukončila 853.021 "Lenka" svoji poslední jízdou na vlaku Sp1780 z Hradce Králové do Trutnova. Stalo se tak 14.2.2006, poté byla v Trutnově odstrojena a poslána na rekonstrukci do PARSu, kam odjela vlastní silou.
Tyto vozy zajišťovaly provoz na našich kolejích od roku 1968, kdy byl dodán první vůz M296.2001, až po poslední vůz M296.1035 z ledna 1971. Vozy byly nasazeny na poměrně náročné výkony v rychlíkové a osobní dopravě s vysokými kilometrickými proběhy, řada M296.1 pak i na mezinárodní spoje "Vindobona".
V roce 1993, konkrétně 19.3., byl jako první na rekonstrukci na řadu 854 přistaven vůz 853.030 (nyní 854.030 EDITA), po něm následoval vůz 852.016 (nyní 854.216 EVITA) a následovaly další stroje.
Posledním vozem přistaveným na rekonstrukci se stala jmenovaná Lenka - 853.021 se svým "polomáčeným" nátěrem, který ji zdobil do posledního okamžiku. Za tento nátěr a péči patří díky zaměstnancům depa Praha Vršovice, kteří jí zachránili před dřívější modernizací. Motorovému vozu se totiž zadřel motor a bylo rozhodnuto, že bude odeslán do PARSu, ale díky obětavosti a nasazení pracovníků DKV Praha byl zadřený motor vyměněn za motor z jiného motorového vozu.
Další informace o těchto vozech naleznete na : http://www.854foto.net/

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00