..: Další trať po loňských povodních obnovena :..

Oslavy v dopravně Bošice, foto: ROPID Plaňany – Je tomu více než rok, co Českou republiku postihly další ničivé povodně. Ty na železnici zasáhly výrazněji tři železniční tratě – trať 086 mezi Křižany a Rynolticemi, trať 097 mezi Lovosicemi a Radejčínem a trať 012, vedoucí z Peček do Kouřimi. Zatímco první jmenovaná dráha byla nedávno obnovena a s tou druhou to vypadá krajně nejistě, třetí z nich se plného obnovení dopravy dočkala před dvěma týdny, v sobotu 28. června. Při této příležitosti na trať navíc vyjelo několik nostalgických vlaků včetně doprovodných historických autobusů.

Trať byla vyloučena z provozu v červnu roku 2013. Následně byl obnoven úsek mezi Pečkami a zastávkou Radim, kde bylo nutné i nadále přestupovat na náhradní autobusovou dopravu. Opravy se protáhly zejména z důvodu rekonstrukce jednoho mostního objektu a dalších rozsáhlejších prací a s tím spojených administrativních a právních úkonů. Nyní se však konečně všech 17 párů vlaků na trať vrátilo do pravidelného provozu. Organizátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, připravil ve spolupráci s dopravci jízdy zvláštních vlaků vedených různými historickými vozidly. Vlaky, jejichž dopravcem byla společnost KŽC Doprava, projely kromě tratě 012 i návaznou dráhu 013, která odbočuje z Bošic na Zásmuky a Bečváry. Autobusová společnost OAD Kolín zase zajistila jízdy historickým autobusem z Bošic do Kouřimi a zpět, ve stanici Bošice bylo k dispozici i občerstvení v bufetovém voze.

Historický autobus, foto: ROPID Historický motorový vlak v Bošicích, foto: ROPID Plaňany, foto: ROPID Plaňany, foto: ROPID

Ačkoliv se akce neobešla bez drobných komplikací a zpoždění, zejména v důsledku problémů s obsluhou výměn v dopravně Bošice, z pohledu většiny cestujících se povedla a těšila se slušné návštěvnosti i pozornosti hlavních médií. Za zmínku stojí rovněž změny ve stanici Plaňany, kde se mimo jiné nachází sídlo dirigujícího dispečera pro celou trať, která je řízena podle předpisu D3 pro zjednodušené řízení drážní dopravy. V této stanici došlo k částečné redukci kolejiště, nyní jsou k dispozici dvě dopravní koleje s novými zvýšenými nástupišti, osvětlením i dalším zařízením.

Zdroje: ROPID, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.7.2014 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
07.08.2014 (12:12)  
Super, ale proč to obnovovali když tam nikdo nejezdí ??? Je to sice moje asi nejoblíbenější lokálka, ale když ty vlaky jezdí skoro úplně prázdné tak cpát do toho miliony na obnovu je blbost. Dalo by se tím spoustu peněz ušetřit a investovat to do mnohem potřebnějších lokálek.
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
05.08.2014 (13:59)  
Nebyla by od věci spíše parafráze: Další trať po loňských povodních zrušena. Vzhledem k poradám mezi MD a kraji (zastavení plánu rekonstrukcí mostních objektů a zřizování nových PZS, omezení investic) které proběhly v dubnu, kdy 4 kraje odepsaly většinu regionálek to není zas tak od věci. Kdo nevěří, nechť se poohlédne po osudu rekonstrukcí plánovaných m. j. na t. č. 176, které měly započít letos....
registrovaný uživatel JB 
12.07.2014 (19:43)  
Ale no tak. Lepší je reagovat na to, co bylo skutečně řečeno. Třeba zrovna já znalý poměrů jsem a 17 párů není "několikrát denně".
12.07.2014 (19:07)  
OMG. Pro neznalé poměrů. Jezdí tam několikrát denně jeden šukafon. Nechtěli byste tam ještě eskalátor? *facepalm*
12.07.2014 (14:34)  
Prostě je to celé nouzovka, aby se neutratilo moc, nehledě na pohodlí cestujících (házení ze strany na stranu při trvalém vjezdu do odbočky mě osobně potěší i při nízké rychlosti podobně, jako obcházení plného nástupiště štěrkem). O to paradoxnější mi přijde velkolepá oslava s minimálním trvalým přínosem. Snad budou spokojeni místní a budou vlak co nejvíce využívat.
10.07.2014 (17:48)  
To esíčko je mi volné - jednak se tam bude jezdit kolik? 30 km/h, aby se vůbec stihlo zastavit? Druhým směrem se sotva rozjede na 20 km/h. Obroušení kolejnic jednou 810 co dvě hodiny je nula nula nic. Jako šmirgl (=tramvaj) - co pět minut 16 hodin denně se tam nikdy jezdit nebude, aby vznikl problém otočné/neotočné podvozky. A ano, to esíčko je v místě vytržené výhybky.
Druhak by přestavba esička vyšla asi i pěkně draho. Kvůli tomu by se musel vytrhat a znova položit celý oblouk ve větším poloměru, vč. úpravy spodku aby kolej v nové pozici unesl. Z fotomapy odměřeno nějakých 70-90 m. Cenu si netroufám odhadnout, rozpočty od kolejařiny jsem nikdy neměl v ruce.
10.07.2014 (11:45)  
Nízkopodlažní vozidla už tam jezdí, ale ne po kolejích.
registrovaný uživatel Sim 
10.07.2014 (11:44)  
topic > netusim ... ale pramalo se mi libi myslenka "se sukafonem na vecne casy a nikdy jinak". Pocitam, ze dřív nebo později se zde objevi minimalne něco na urovni regiosuku nebo regiosprinteru ci jiné ojetiny...
registrovaný uživatel Šepli  mail  
10.07.2014 (11:40)  
Myslím, že řešíte naprosto zbytečnou věc, oblouky jsou pozůstatkem původního uspořádání kolejiště a výška nástupiště stačí, předpokládám totiž, že na trati jezdí/budou jezdit nízkopodlažní vozidla. Šířka bude také vzhledem k hustotě provozu a rychlosti vlaků dostačující.
registrovaný uživatel pv  mail  
10.07.2014 (11:21)  
Docela by mě zajímalo, podle čeho byla stanovena šířka toho jednostranného poloostrovního nástupiště. Z ČSN 73 4959, bodu 5.7, docela jasně plyne, že šířka toho nástupiště musí být 2,5 m (má být nejméně 3,0 m). U toho vnějšího nástupiště by se jako součást šířky dala brát ta štěrková plocha za zpevněnou částí, ale u toho poloostrovního nejspíš ne, když je ta zpevněná plocha zvýšená.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko