..: Další trať po loňských povodních obnovena :..

Oslavy v dopravně Bošice, foto: ROPID Plaňany – Je tomu více než rok, co Českou republiku postihly další ničivé povodně. Ty na železnici zasáhly výrazněji tři železniční tratě – trať 086 mezi Křižany a Rynolticemi, trať 097 mezi Lovosicemi a Radejčínem a trať 012, vedoucí z Peček do Kouřimi. Zatímco první jmenovaná dráha byla nedávno obnovena a s tou druhou to vypadá krajně nejistě, třetí z nich se plného obnovení dopravy dočkala před dvěma týdny, v sobotu 28. června. Při této příležitosti na trať navíc vyjelo několik nostalgických vlaků včetně doprovodných historických autobusů.

Trať byla vyloučena z provozu v červnu roku 2013. Následně byl obnoven úsek mezi Pečkami a zastávkou Radim, kde bylo nutné i nadále přestupovat na náhradní autobusovou dopravu. Opravy se protáhly zejména z důvodu rekonstrukce jednoho mostního objektu a dalších rozsáhlejších prací a s tím spojených administrativních a právních úkonů. Nyní se však konečně všech 17 párů vlaků na trať vrátilo do pravidelného provozu. Organizátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, připravil ve spolupráci s dopravci jízdy zvláštních vlaků vedených různými historickými vozidly. Vlaky, jejichž dopravcem byla společnost KŽC Doprava, projely kromě tratě 012 i návaznou dráhu 013, která odbočuje z Bošic na Zásmuky a Bečváry. Autobusová společnost OAD Kolín zase zajistila jízdy historickým autobusem z Bošic do Kouřimi a zpět, ve stanici Bošice bylo k dispozici i občerstvení v bufetovém voze.

Historický autobus, foto: ROPID Historický motorový vlak v Bošicích, foto: ROPID Plaňany, foto: ROPID Plaňany, foto: ROPID

Ačkoliv se akce neobešla bez drobných komplikací a zpoždění, zejména v důsledku problémů s obsluhou výměn v dopravně Bošice, z pohledu většiny cestujících se povedla a těšila se slušné návštěvnosti i pozornosti hlavních médií. Za zmínku stojí rovněž změny ve stanici Plaňany, kde se mimo jiné nachází sídlo dirigujícího dispečera pro celou trať, která je řízena podle předpisu D3 pro zjednodušené řízení drážní dopravy. V této stanici došlo k částečné redukci kolejiště, nyní jsou k dispozici dvě dopravní koleje s novými zvýšenými nástupišti, osvětlením i dalším zařízením.

Zdroje: ROPID, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.7.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
09.07.2014 (12:48)  
Jelikož nelze očekávat, že by kolem čekajících cestujících prosvištělo Pendolino nebo EC/IC, tak bych tu šířku nástupiště neřešil. Hlavně že nemusí nastupovat přímo "ze země".
registrovaný uživatel milos  mail  
09.07.2014 (12:38)  
me ty nastupiste pripadaji podle fotek rozmerove naprosto v pohode. i vzhledem k hustote provozu, co tam byva. na lokalce netreba peronu jak na koridoru...
09.07.2014 (12:34)  
to Pikehead
ale určitě je širší než nástupiště v Otrokovicích na 1. nástupišti 3 kolej. jimá mě hrůza při nastupování, když se motají lidi tam a zpět když zastaví EC. Přitom na 2.
09.07.2014 (12:32)  
No možná je ta fotka nástupiště ještě před dokončením, úplně chybí žlutý reflexní pás. Ale stejně to nechápu. Ty desky se dělají standardně dlouhé 2,3m, tyhle zkrácené, to je jak nějaké služební nástupiště. I délkou by to odpovídalo.
Sice se tady neuplatňuje interoperabilita, ale nějaký standard by se měl držet...
09.07.2014 (9:40)  
Akce splnila svůj účel, Bohoušek nadstandardně a hlavně poctivě vydojil veřejné zdroje.
09.07.2014 (9:01)  
To bude vodící pruh pro slepce, ale souhlas s tím, že šíře nástupiště je velmi nestandardní. :)
09.07.2014 (8:53)  
Foto: ROPID? Hmmm, zvláště o zátiší RTO, výměny a trávy vůkol...

Ale k věci: šířka toho nástupiště u 2. koleje je OK? Pochopil bych, kdyby to byla jen zpevněná hrana a další metr tvořil štěrk nebo cokoli jiného levného a směrem k 1. koleji by tam bylo třeba zábradlí.... ale takhle je na těch panelech ještě znát ta (jinde žlutá či bílá) čára, za kterou se nesmí (tak to říkám dětem), takže pro stojícího cestujícího je tak 30 sm šířky... Nebo je to jen vodicí pruh pro nevidomé?
Nebo jsem hnidopich a mám být rád za zlepšení? :-)
09.07.2014 (8:47)  
To nástupiště je velice zajímavé. Jak šířkou, tak délkou.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko