Plaňany – Je tomu více než rok, co Českou republiku postihly další ničivé povodně. Ty na železnici zasáhly výrazněji tři železniční tratě – trať 086 mezi Křižany a Rynolticemi, trať 097 mezi Lovosicemi a Radejčínem a trať 012, vedoucí z Peček do Kouřimi. Zatímco první jmenovaná dráha byla nedávno obnovena a s tou druhou to vypadá krajně nejistě, třetí z nich se plného obnovení dopravy dočkala před dvěma týdny, v sobotu 28. června. Při této příležitosti na trať navíc vyjelo několik nostalgických vlaků včetně doprovodných historických autobusů.
Trať byla vyloučena z provozu v červnu roku 2013. Následně byl obnoven úsek mezi Pečkami a zastávkou Radim, kde bylo nutné i nadále přestupovat na náhradní autobusovou dopravu. Opravy se protáhly zejména z důvodu rekonstrukce jednoho mostního objektu a dalších rozsáhlejších prací a s tím spojených administrativních a právních úkonů. Nyní se však konečně všech 17 párů vlaků na trať vrátilo do pravidelného provozu. Organizátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, připravil ve spolupráci s dopravci jízdy zvláštních vlaků vedených různými historickými vozidly. Vlaky, jejichž dopravcem byla společnost KŽC Doprava, projely kromě tratě 012 i návaznou dráhu 013, která odbočuje z Bošic na Zásmuky a Bečváry. Autobusová společnost OAD Kolín zase zajistila jízdy historickým autobusem z Bošic do Kouřimi a zpět, ve stanici Bošice bylo k dispozici i občerstvení v bufetovém voze.
Ačkoliv se akce neobešla bez drobných komplikací a zpoždění, zejména v důsledku problémů s obsluhou výměn v dopravně Bošice, z pohledu většiny cestujících se povedla a těšila se slušné návštěvnosti i pozornosti hlavních médií. Za zmínku stojí rovněž změny ve stanici Plaňany, kde se mimo jiné nachází sídlo dirigujícího dispečera pro celou trať, která je řízena podle předpisu D3 pro zjednodušené řízení drážní dopravy. V této stanici došlo k částečné redukci kolejiště, nyní jsou k dispozici dvě dopravní koleje s novými zvýšenými nástupišti, osvětlením i dalším zařízením.
Zdroje: ROPID, ŽelPage
Osobně nic proti "poctivé nostalgii" nemám, pokud je to pro dobro věci a pro lidi.
i nové koleje se nemusely tak zahýbat.
Připomíná to vtip: Když Bůh dá, máme tunel na milimetr přesně... a když Bůh nedá? tak máme 2 tunely
K zábradlí výtah z předpisů: http://www.estav.cz/katalog/listy/K06196.pdf
A hned vedle je kolej na druhém nástupišti, kam přijíždějí vlaky od Přerova a které je normální. a na protější koleji jsem viděl stát akorát nákladní vlaky. Píšu pořád o Otrokovicích.
U EC v 7 večer do Ostravy stojí proti nádrařní budově obvykle akorát spací vagony, kam nikdo nenastupuje a osobní vagony do OV jsou hodně vpředu, což neznalý samozřejmě neví a musí po tom úzkém nástupišti běžet několik vagonů dopředu a vyhýbat se těm co vystoupili s kufry a jsou v protisměru.
A jelikož došlo k změně polohy a počtu staničních kolejí (dle mého názoru vyžaduje stavební povolení) tak mi netvrďte, že legislativní proces pro peron 550 n.t.k. by stavbu neúměrně zdržel. Nezlobte se na mě, ale vidím to jako promrhanou příležitost udělat něco pořádně.
Jde to: http://www.jankovice.net/obec/images/vlakova-zastavka.jpg
prastravak: Vsetín, všechna. Trať 300 od Přerova do Brna, taky všechna nástupiště s výjimkou Chropyně. Co mají společného? Nástupiště má šířku 90-120 cm, jsou nízká 10-30 cm nad t.k, tedy pokud se o nástupišti dá mluvit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.