..: Další trať po loňských povodních obnovena :..

Oslavy v dopravně Bošice, foto: ROPID Plaňany – Je tomu více než rok, co Českou republiku postihly další ničivé povodně. Ty na železnici zasáhly výrazněji tři železniční tratě – trať 086 mezi Křižany a Rynolticemi, trať 097 mezi Lovosicemi a Radejčínem a trať 012, vedoucí z Peček do Kouřimi. Zatímco první jmenovaná dráha byla nedávno obnovena a s tou druhou to vypadá krajně nejistě, třetí z nich se plného obnovení dopravy dočkala před dvěma týdny, v sobotu 28. června. Při této příležitosti na trať navíc vyjelo několik nostalgických vlaků včetně doprovodných historických autobusů.

Trať byla vyloučena z provozu v červnu roku 2013. Následně byl obnoven úsek mezi Pečkami a zastávkou Radim, kde bylo nutné i nadále přestupovat na náhradní autobusovou dopravu. Opravy se protáhly zejména z důvodu rekonstrukce jednoho mostního objektu a dalších rozsáhlejších prací a s tím spojených administrativních a právních úkonů. Nyní se však konečně všech 17 párů vlaků na trať vrátilo do pravidelného provozu. Organizátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, připravil ve spolupráci s dopravci jízdy zvláštních vlaků vedených různými historickými vozidly. Vlaky, jejichž dopravcem byla společnost KŽC Doprava, projely kromě tratě 012 i návaznou dráhu 013, která odbočuje z Bošic na Zásmuky a Bečváry. Autobusová společnost OAD Kolín zase zajistila jízdy historickým autobusem z Bošic do Kouřimi a zpět, ve stanici Bošice bylo k dispozici i občerstvení v bufetovém voze.

Historický autobus, foto: ROPID Historický motorový vlak v Bošicích, foto: ROPID Plaňany, foto: ROPID Plaňany, foto: ROPID

Ačkoliv se akce neobešla bez drobných komplikací a zpoždění, zejména v důsledku problémů s obsluhou výměn v dopravně Bošice, z pohledu většiny cestujících se povedla a těšila se slušné návštěvnosti i pozornosti hlavních médií. Za zmínku stojí rovněž změny ve stanici Plaňany, kde se mimo jiné nachází sídlo dirigujícího dispečera pro celou trať, která je řízena podle předpisu D3 pro zjednodušené řízení drážní dopravy. V této stanici došlo k částečné redukci kolejiště, nyní jsou k dispozici dvě dopravní koleje s novými zvýšenými nástupišti, osvětlením i dalším zařízením.

Zdroje: ROPID, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.7.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel wen 
10.07.2014 (11:02)  
M 474 003: Nech si to.
10.07.2014 (10:37)  
Nevím, co tady takhle složitě řešíte, všechno až na vyjímky se tady dělá v nejlevnější variantě, aby zbylo domu. Pokud by to bylo něco kolem aut, tak se takhle šetřit nebude, ale naši polistopadoví pravdoláskaři obyčejnými lidmi a hlavně těmi kteří nejezdí autem pohrdají a dělají pro ně minimum a to až když něco někde hoří a stav je neúnosný. Vůbec se divím, že někdo měl snahu trať obnovit, určitě to nedělal pro lidi, ale vypočítal si, že něco zbyde taky pro něj, jinak by to nedělal.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
10.07.2014 (10:36)  
sim: a přitom by se bez problemu vyhnul nastupujici kocarek s vystupujicim vozíčkářem, pricemz by to oba zvladli bez cizi pomoci

a nejezdí tam náhodou 809?
10.07.2014 (10:24)  
Mě přijde, že současní plánovači dělají vše podle norem v minimální možné variantě a už se nezamýšlejí uživatelským komfortem. Tohle nástupiště není jediný případ. V republice jsou jich stovky (nejen na železnici).
registrovaný uživatel JB 
10.07.2014 (10:19)  
"Nastupujícím nebo vystupujícím kočárkem" myslím doslova tu manipulaci, ne "protijedoucí kočárek".
registrovaný uživatel Sim 
10.07.2014 (10:06)  
ad sirka a vyska nastupiste ... me by jako elegantnejsi reseni za podobnou cenu jako je ta soucasna verze (a přitom plne funkcni pro bezbarierovy nastup do nízkopodlažní reginy) prislo, kdyby se místo tech dvou pidi nastupist udelalo jedno ostrovni mezi kolejemi "od koleje ke koleji" ... se srovnatelnou plochou jako maji ta soucasna dohromady (takze ta echt draha pokládka zamkovky by stala srovnatelne), navyseni ceny by bylo jen o nasyp "mezi obrubníky", nebyl by problém s bezpecnosti, bo i bez zabradli by to mělo standardni parametry a přitom by se bez problemu vyhnul nastupujici kocarek s vystupujicim vozíčkářem, pricemz by to oba zvladli bez cizi pomoci.
Prisli bychom tim "jen" o klasicky vzhled nadrazi, kdy první nastupiste je u nadrazni budovy a navazuje na krytou terasu ... která ale u této budovy není, takze mi to rozhodne neprijde jako takova ztrata.

JB > jak chcete vyresit protijedouci kocarek cekanim? Pokud nejsem babicka o holi, proste slezu do sterku a kocarek obejdu ...
10.07.2014 (9:34)  
Sim: Esíčko je nepochybně pozůstatkem původního uspořádání, ale není mi jasné, zda se tam nechává z nostalgie, nebo se počítá s tím, že jednou bude ta kolej zase obnovena, čemuž je přizpůsobena i šířka nástupiště (s níž jako takovou zde problém nemám, pokud současně není důvodem menší výšky), nebo se prostě jen šetřilo, aby zbyly peníze na tu slavnost.

tomsa0397: Mohli to také vyřešit schůdkem a krátkou rampou, podobně jako v Uhříněvsi, jen trochu menší. Ale je to lepší než opačný extrém, totiž plot k budově a výstup na druhou stranu s podchodem :-).
registrovaný uživatel JB 
10.07.2014 (9:31)  
Až budete potřebovat obejít nastupující nebo vystupující kočárek, tak šířku vyřešíte tím, že počkáte. A stejně tak všichni za Vámi.
10.07.2014 (8:26)  
K čemu budou ty desítky metrů čtverečních nástupiště, když se tam rozhodně nedají čekat davy cestujících? A ani z důvodu bezpečnosti (rychle projíždějící vlaky) není potřeba mít extra široké nástupiště. Možná mohlo být vyšší pro snadnější nástup, ale šířku bych fakt neřešil.
registrovaný uživatel Pjetro 
09.07.2014 (23:33)  
To snad soudruzi nemůžou myslet vážně.Ta první fotka u staniční budovy - dostatek prostoru na širší nástupiště a zde by byly náklady vyšší v řádech tisícikorun (kolik stojí pokládka 1m2 zámkové dlažby? 500 Kč?).Možná by to bylo levnější než ta nová lampa vedle stojící. U těch prefabrikovaných desek, tam už bych rozuměl, že jsou náklady vyšší, ale zase .. kolem dostatek prostoru a o kolik jsou vyšší náklady na širší nástupiště z prefa? Tady se zase šetřilo opravdu na nesprávném místě.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko