..: České dráhy stahují soupravy City Elefant z části vlaků do Děčína :..

City Elefant na trase Praha - Děčín, foto: Karel MálekDěčín — České dráhy od 18. dubna přehodnotily dosavadní koncept víkendového nasazování příměstských elektrických jednotek řady 471 na rychlíky v relaci Praha - Děčín a zpět. Na vlaku číslo 670 v pátek a na vlacích s čísly 671, 673, 683, 690 a 692 v sobotu tak nově pojedou opět klasické soupravy, řazené z vozů řad A, BDs a B, které jezdí na těchto vlacích běžně v pracovní dny. Důvodem je zejména přeprava cestujících s jízdními koly, jejichž velké množství je pro jednu jednotku řady 471 problémem, zatímco do služebního oddílu vozu řady BDs se jich vejde pohodlně více. České dráhy zatím neoznámily, zdali je toto řešení pouze dočasné či konečné, nicméně zřejmě s ním můžeme počítat minimálně do konce září.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.5.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
11.05.2014 (16:08)  
Necestuji na té trati, takže nemohu posuzovat, jak tam kapacitně CE vyhovuje, asi bídně, jak zde informovaní píšou...

Ale že někomu vozy B se svými jízdními vlastnostmi "rajtujeme na praseti" vyhovují víc než CE, to se divím...

Osobně si myslím, že by budoucnost rychlíků měla být v elektrických jednotkách (nepopírám že kapacitně vyhovujících) a výhradně velkoprostorová. Nemyslím si, že šibování s lokomotivou ve stanici a personál a technika k tomu nutná se může někdy zaplatit, ani že se můžou zaplatit kupéčka...
11.05.2014 (16:00)  
Mluvil jsem o jednotkách obecně, s ř. 471 moc zkušeností nemám, ale tam asi od dveří moc foukat na nohy nebude, aspoň né nahoře :-)
Já vlastně proti těm jednotkám nic nemám, oni jsou moc moc dobré, jenže většinou jsou moc moc dobré pro regionální dopravu. Mám totiž takový pocit, že ČD něco nového koupí, a pak si myslí, že to může jezdit úplně všude a na všem, protože to je prostě lepší, než ten šrot, co tam předtím jezdil. Ono to tak ale úplně není... (mluvím především o ř. 840, 844, ale i 440, 640, 650)
11.05.2014 (14:17)  
Naprosto souhlasím s V. Burianem a A.N.
registrovaný uživatel SYN 
11.05.2014 (13:31)  
Teda nevím, řekl bych že tu snášíte neorganizovaně na hromadu všechny možné námitky co vás napadají, aniž je v tom vidět nějaký systém.
Napadat nasazeni jednotky na "dálkovku" z důvodu nevhodné koncepce je poněkud fráglich když JD z konce nakonec je lehce přes půldruhé hodiny, takovou dobu se běžně sedí i v těch 810 na lavici typu "pravoúhlá deska", to snad musí vydržet každý normální člověk. Kupé versus velkoprostor je pochopitelně věčné téma, neříkám že by nebylo hezké tam rozumný podíl kupátek mít (a zároveň řešit jejich typickou obsazenost = 2) ale jsme chudí, jak to chcete za málo peněz zařídit? Ty návrhy jsou všechno pěkný, ale jak to zařídit to už je jiná story že?
Nevím co je u 471 za problém s neoddělenými nástupními prostory, nebo to byla námitka vůči jednotkám obecně?? Ještě lepší je nemožnost regulace osvětlení, to je taky principiální nevýhoda jak noha... pokud to někdo podrbal je na místě se obracet na něj ať doplní, ne kvůli tomu chtít novej vlak :)
Co 471 fakt nevyřeší je škálovatelnost, může jet fakt jen single nebo double, s tím že na většině míst se bude objednatel ošívat zaplatit double, to je fakt nevýhoda, holt pak v našich podmínkách jediná alternativa jsou ty staré vagony. Dělat jim ovšem masivní reko je zase cesta jak za pár let navíc uvalit nepřiměřené prachy, chtělo by to aspoň pár rozumných nových vozů - v tomto směru se připojuju k těm patrům použitelným v (polo)dálkovce, leccos by to vyřešilo, umožnilo nízkopodlažnost klasických souprav... prostě za relativně málo peněz poměrně hodně muziky...
11.05.2014 (11:34)  
Takže bych si nová vozidla představoval takto: 4 - 6 vozové netrakční jednotky pro rychlíkovou dopravu. Pod pojmem rychlíková doprava si představuji něco jako, že v soupravě budou 1 - 2 nízkopodlažní vozy, které budou primárně určeny pro cestování kol, lyží, zavazadel, vozíčkářů (omlouvám se, že je řadím mezi ta zavazadla, ale logický význam snad chápete). Dále budou v soupravě řazeny normální vysokopodlažní vozy, které budou nějak stavebnicově řešeny, tzn. že bude možno stejný vůz vybavit buď velkoprostorovým uspořádáním nebo kupé uspořádáním, případně nějakou kombinací mezi nimi (půl vozu to, druhá půlka ono; nebo taková ta velká kupé po cca 10 lidech v některých vozech Bee, tuším, přesnější detaily nemám, vím jen, že se mi v nich cestuje vcelku dobře, dokud není vlak narvanej k prasknutí). Na volném konci netrakční jednotky bude normální mezivozový přechod, aby se dal připojit jakýkoli vůz/vozy, samozřejmě s komunikací, a průvodčí mohl projít celou soupravou. Výroba buď rekonstrukcí ze starších vozů (B, AB, A...), nebo novostavba.
Komunikace WTB, chce to co nejvíce lokomotiv, co s tím můžou jezdit. Takže nejen 362, 363, 242, 263, 162, 163, 380, ale i 750.7 (některé 754?). Uplatnění by, se myslím, našlo, a to hodně.
registrovaný uživatel A.N. 
11.05.2014 (10:46)  
Celkem zajímavá debata!!!
A co třeba jízdní vlastnosti? Jak se 471 chová když "cítí" vodu! Pokud se nejede řidičákem vpřed, tak je to dobrá klouzačka a zpoždění v řádech až 10min. není žádný problém.

Dokonce byla vyřčena myšlenka na dovyrobení ještě několika ks, ale ta naštěstí bbyla smetena ze stolu (jako náhrada 451.). Druhá varianta by mohla (byla,je...) třeba WTB+961 a snad se uvažovalo (uvažuje) i o patrech z pacifiku.
11.05.2014 (10:21)  
Pokud by se nerozkradly termostaty, tak Bautzeny topí nádherně, je velká rezerva výkonu a topení je bezprůvanové. To se nedá říct o 471, kde se fouká pod tlakem ledový vzduch i v zimě, až plandají kalhoty. Pak jsou taky exempláře, kde se střídá vlažný a ledový vzduch, jenom z Prahy do Kralup se klimatizace přepne 16x a pokaždé je to taková změna, že je nutné střídat tričko/bunda. V první třídě jsou slyšet vzduchové klapky, každých 10 vteřin plechové plácnutí. Tuhle regulaci vymyslel nějaký taxikář nebo automechanik s cílem vyhnat lidi z vlaků. A štve mně, že pokud v létě není zrovna 30 ale tak kolem 22 tak jsem schopen chodit v krátkých kalhotech a tílku, ale kvůli CityElefantům musím nosit svetr, který mi zabírá v zavazadle zbytečně místo a použiju ho jenom ve vlaku. A o slečnách v letních šatičkách jsem už tady psal.
11.05.2014 (8:22)  
Přesně tak, souhlasím s A.N. Vůbec se mi nelíbí trend, že koupíme něco nového, a protože je to nové, tak to přece může jezdit na všech typech vlaků, protože to je prostě nové a lepší. Přitom to, co ČD v poslední době nakoupili (840, 844, 440, 640, 650, 471) jsou všechno vozidla pro příměstskou a regionální dopravu. Charakterem interiéru na to odkazují, co se týče tedy mých představ o interiéru. Třeba to, že nástupní prostor u většiny z nich není oddělen dveřmi od oddílu cestujících. Nechtěl bychom tom sedět při venkovní teplotě 6 stupňů Celsia a méně u vchodu třeba déle než půl hodinu. Ať napíše ten. kdo to zkoušel. A to neupozorňuji na fakt, že v 70. letech si lidé v 810 stěžovali na to, že na ně z venku vane studený vzduch (protože nástupní prostory v prvních šukafonech původně dveřmi oddělené nebývali). A to měla být a taky byla ta největší železniční spodina. A dnes, kdo se z toho poučil - možná tak ta Pesa. Tím chci říct, že ČD by měli koupit konečně něco, co bude přímo určeno pro rychlíky a bude to tomu doopravdy odpovídat - nejenomže do toho narvou super sedačky Borcad, klimatizaci a bůh ví co ještě, ale zamyslí se také nad tím, co je pro cestování na delší trase doopravdy taky umí zpříjemnit. Třeba se podívají do těch starých béček, která vlastně nebyla tak špatná, jen prostě některé věci nebyly v té době moc možné. Ono komfort cestování nedělá jen perfektní odhlučnění a příjemná teplota, ale i taky třeba nějaký příjemný pocit z interiéru a třeba i pocit soukromí (tím narážim na kupéčka, která se v poslední době už moc nevedou u nových vozidel, tedy především vagonů, ani na EC/IC). Příjemný pocit je samozřejmě subjektivní, ale komu bude nepříjemná taková prkotina jako oddělení příčkou s dveřmi? Kontruktérům v továrně, průvodčím? Je smutné, že jsem o takové hovadině napsal tolik textu...
registrovaný uživatel A.N. 
11.05.2014 (6:58)  
Jestli si někdo myslí, že vozidlo na osobní dopravu mezi městy je výhodné i na R, tak je na velkém omylu. Konkrétně: méně místa na sezení, nepohodlné sedačky, nemožnost regulace osvětlení, některé místa na delší sezení - nevhodná. Takže ve stručnosti asi takto...
Plus je jedině ta klima.
registrovaný uživatel Honza  mail  
11.05.2014 (2:08)  
Jinak větší zážitek v Bčku je v době kdy se topí. Co jezdím do Prahy několikrát týdně od října loňského roku, tak asi tak ob den jsme zažívali saunu, že při každém zastavení se muselo otevřít okno a nechat to trochu vyluftnout a nadýchnout se vzduchu a pak jen netrpělivě čekat až bude další zastávka.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko