Děčín — České dráhy od 18. dubna přehodnotily dosavadní koncept víkendového nasazování příměstských elektrických jednotek řady 471 na rychlíky v relaci Praha - Děčín a zpět. Na vlaku číslo 670 v pátek a na vlacích s čísly 671, 673, 683, 690 a 692 v sobotu tak nově pojedou opět klasické soupravy, řazené z vozů řad A, BDs a B, které jezdí na těchto vlacích běžně v pracovní dny. Důvodem je zejména přeprava cestujících s jízdními koly, jejichž velké množství je pro jednu jednotku řady 471 problémem, zatímco do služebního oddílu vozu řady BDs se jich vejde pohodlně více. České dráhy zatím neoznámily, zdali je toto řešení pouze dočasné či konečné, nicméně zřejmě s ním můžeme počítat minimálně do konce září.
Zdroj: České dráhy
Ale že někomu vozy B se svými jízdními vlastnostmi "rajtujeme na praseti" vyhovují víc než CE, to se divím...
Osobně si myslím, že by budoucnost rychlíků měla být v elektrických jednotkách (nepopírám že kapacitně vyhovujících) a výhradně velkoprostorová. Nemyslím si, že šibování s lokomotivou ve stanici a personál a technika k tomu nutná se může někdy zaplatit, ani že se můžou zaplatit kupéčka...
Já vlastně proti těm jednotkám nic nemám, oni jsou moc moc dobré, jenže většinou jsou moc moc dobré pro regionální dopravu. Mám totiž takový pocit, že ČD něco nového koupí, a pak si myslí, že to může jezdit úplně všude a na všem, protože to je prostě lepší, než ten šrot, co tam předtím jezdil. Ono to tak ale úplně není... (mluvím především o ř. 840, 844, ale i 440, 640, 650)
Napadat nasazeni jednotky na "dálkovku" z důvodu nevhodné koncepce je poněkud fráglich když JD z konce nakonec je lehce přes půldruhé hodiny, takovou dobu se běžně sedí i v těch 810 na lavici typu "pravoúhlá deska", to snad musí vydržet každý normální člověk. Kupé versus velkoprostor je pochopitelně věčné téma, neříkám že by nebylo hezké tam rozumný podíl kupátek mít (a zároveň řešit jejich typickou obsazenost = 2) ale jsme chudí, jak to chcete za málo peněz zařídit? Ty návrhy jsou všechno pěkný, ale jak to zařídit to už je jiná story že?
Nevím co je u 471 za problém s neoddělenými nástupními prostory, nebo to byla námitka vůči jednotkám obecně?? Ještě lepší je nemožnost regulace osvětlení, to je taky principiální nevýhoda jak noha... pokud to někdo podrbal je na místě se obracet na něj ať doplní, ne kvůli tomu chtít novej vlak :)
Co 471 fakt nevyřeší je škálovatelnost, může jet fakt jen single nebo double, s tím že na většině míst se bude objednatel ošívat zaplatit double, to je fakt nevýhoda, holt pak v našich podmínkách jediná alternativa jsou ty staré vagony. Dělat jim ovšem masivní reko je zase cesta jak za pár let navíc uvalit nepřiměřené prachy, chtělo by to aspoň pár rozumných nových vozů - v tomto směru se připojuju k těm patrům použitelným v (polo)dálkovce, leccos by to vyřešilo, umožnilo nízkopodlažnost klasických souprav... prostě za relativně málo peněz poměrně hodně muziky...
Komunikace WTB, chce to co nejvíce lokomotiv, co s tím můžou jezdit. Takže nejen 362, 363, 242, 263, 162, 163, 380, ale i 750.7 (některé 754?). Uplatnění by, se myslím, našlo, a to hodně.
A co třeba jízdní vlastnosti? Jak se 471 chová když "cítí" vodu! Pokud se nejede řidičákem vpřed, tak je to dobrá klouzačka a zpoždění v řádech až 10min. není žádný problém.
Dokonce byla vyřčena myšlenka na dovyrobení ještě několika ks, ale ta naštěstí bbyla smetena ze stolu (jako náhrada 451.). Druhá varianta by mohla (byla,je...) třeba WTB+961 a snad se uvažovalo (uvažuje) i o patrech z pacifiku.
Plus je jedině ta klima.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.