..: České dráhy stahují soupravy City Elefant z části vlaků do Děčína :..

City Elefant na trase Praha - Děčín, foto: Karel MálekDěčín — České dráhy od 18. dubna přehodnotily dosavadní koncept víkendového nasazování příměstských elektrických jednotek řady 471 na rychlíky v relaci Praha - Děčín a zpět. Na vlaku číslo 670 v pátek a na vlacích s čísly 671, 673, 683, 690 a 692 v sobotu tak nově pojedou opět klasické soupravy, řazené z vozů řad A, BDs a B, které jezdí na těchto vlacích běžně v pracovní dny. Důvodem je zejména přeprava cestujících s jízdními koly, jejichž velké množství je pro jednu jednotku řady 471 problémem, zatímco do služebního oddílu vozu řady BDs se jich vejde pohodlně více. České dráhy zatím neoznámily, zdali je toto řešení pouze dočasné či konečné, nicméně zřejmě s ním můžeme počítat minimálně do konce září.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.5.2014 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
25.05.2014 (23:53)  
Když na tím tak uvažuju, tak se jedná o logický krok, pokud se opravdu zvýšil počet přepravovaných kol. Cityelefanty nemají mnoho závěsíkníků na kola, ale ještě horší je situace u jednotek RegioPanter. Nepochopil jsem, proč nejsou háky na kola v prostoru pro invalidní vozíky, případně kočárky. Jen 6 háků na kola (u každého pátu dveří jeden) mi přijde v dnešní době jako hodně málo.
registrovaný uživatel Honza  mail  
14.05.2014 (18:42)  
Zajímavé názory, které už nejsou tak jednoznačně zaměřené.
Nedostatky ešusů, které jsem vytýkal už před x lety, najednou vidí více lidí a naopak výhody Bček taktéž.

Budu se opakovat, ale ešusy skutečně na svojí dobu přinesly řadu nevídaných (u nás) technických pokroků, nicméně bohužel nebyly netechnické "mouchy" po zkušenostech s prvními kusy vyslyšeny a naopak, některé jsou u dalších kusů ještě horší.
Jako například tvrdé nepohodlné sedačky začaly až tuším 18. kusem, prototypy mají zhasínatelná světla (otázka je jak ještě dlouho, když ty vypínače už jsou totálně zničené), starší kusy mají i příjemnější barevný vzhled (v interiéru, nátěr teď neřeším).
I když se s každou další várkou měnila barva tlačítka na otevírání šoupacích dveří od oddílů, skutečná přínosná změna přišla až u 8 posledních kusů.
To "klimatické hospodářství" ešusu je také moc zvláštní. Někdy je tam zima, že se člověk klepe, někdy nepříjemné dusno, divný smrad a někdy to tam fučí jak na větrné hůrce :-) Klapání klapek mně ani tak nevadí, jako občas nesnesitelné kvičení asi nějakého ventilátoru v prostoru stěny mezi nástupními dveřmi a mezipatrem. Nepříjemná je taky skoková změna rychlosti nějakých ventilátorů. Strašné je taky to hučení klimatizačních jednotek, které se taky rozbíhají skokem + ty hlukové emise do okolí (stačí když ve stanici stojí jeden ešus a není tam slyšet vlastního slova, chudáci obchodníci na Masaryčce, co to tam musí poslouchat nonstop).
Na štěstí údržba už se tak zdokonalila, že "exitus" ešusu na lince už se prakticky nestává a stejně tak to šílené skákání a rachtání už jsem dlooouho nezažil.

Ovšem ve srovnání s Bčkem na stejné relaci, je kolikrát z hlediska "plynulosti jízdy" jedno, jestli se jede Bčkem nebo ešusem, klepe se obojí.
I údržba Bček je lepší, že takové skákačky a třaslavky po rozjetí z Kralup do Nelahozevsi jsou jen ojediněle.

Nejsem jednoznačného názoru, co je lepší, prostě záleží na konkrétní lince, konkrétním čase a situaci.
Na jízdy z Prahy do Olomouce mám raději velkoprostorové expresy s klimatizací a na jízdy mezi Prahou a Lovosicemi většinou koženkové kupé, kde můžu ve tmě spát nebo koukat ven skoro i v noci.
Tyto kupé mají tu výhodu, že když jsou konstruované jako lavice pro 2x4 lidi a neobsadí se na 100 %, ale tak na těch 6 lidí, člověk tam nemusí sedět uvězněn na jednom místě i když je tam sám. Tohle je zásadní nedostatek všech novějších typů, protože když je těch vagónů ve vlaku zařazených tolik, že by se obsadila kupé po šesti, nikdo by si přece dobrovolně nesedl po osmi a nenechalo by se několik vagónů prázdných. Na to jsme my Češi přece machři, abychom našli nejprázdnější kupé :-) A když by nastal nějaký kiks (jede jeden vlak místo 2, je nějaká akce a národ se zbláznil), určitě se radši budeme mačkat po osmi, než viset někde v chodbičce u tyče.
Ty "humanizace" mají smysl jen tehdy, když se obnoví vzhled vagónu všude a ne jen někde. To pak vypadá hůř než když se na to nesáhlo. Jako například že dají místo koženky ty odporný látkový potahy plný prachu a špíny (které navíc taky prodělaly změnu verze korporátního vzhledu k horšímu) a tím je všechno vyřešené. Takovým se vyhýbám obloukem, pokud to jde. Radši ať dají nějak do richtiku smysluplnou automatickou regulaci topení, ať ob den nechcípáme v saunách.
Myslím, že když sloní rychlíky jezdí jen o víkendech a svátcích, všichni to nějak přeježijeme a vyřeší se více problémů na ráz. Je to různorodější, nemusí se objíždět na konečných, jednotka je lehčí, nestojí to jen tak na ONJ atd.
registrovaný uživatel tarten 
13.05.2014 (21:25)  
JB:
Nojo, ale hájil jste provoz "s odepsanými vozy a odepsanými lokomotivami", jenže ve skutečnosti to dopadne takhle. Ona ta klasika vychází v zásadě i dráž i když se ta mašina nerekonstruuje za těch 50 MKč ale jen se doplňuje co se na ní rozpadá...
Prostě vlak ze starých "odepsaných" vozů, které se mají vlastnostmi aspoň troch uplatnit oproti novým "drahým" vlakům, čili z vozů po rekonstrukci, vychází finančně neefektivně. Nové jsou leckdy levnější. Ale samozřejmě ne hned, až v celém životním cyklu, a to je pro ČD problém.

Čili masivní rekonstrukce starých vagónů je z nouze ctnost, když ČD zoufale chybí cash. Do budoucna je to ale ekonomická past. Prachy za rekonstrukci budou pryč, životnost za 10-15 let taky, cestující zčásti odehnáni sporně provedenými rekonstrukcemi s mnoha kompromisy a začne se od úplné nuly. Po větších nákaldech na provoz. Nebo také už nezačne.
registrovaný uživatel JB 
13.05.2014 (20:54)  
Tarten: Nikde jsem rekonstrukce nehájil. A už vůbec, ani potichu, bych neuvažoval o rekonstrukci loko za až 50 M.

Reko Dunakeszi byla před 18 lety kalkulována na 10-15 let.

Líbí se mi kupéčka, ve kterých jsem sám, to musím přiznat. Nastavení kompromisu mou stranu stojí 25k ročně, o druhou se nestarám.
registrovaný uživatel tarten 
13.05.2014 (20:33)  
JB:
Tak schválně. Ešus stojí 210-220 MKč, finanční životnost 30 let. Kapacita 310 a místa pro vozíčkáře a kola.

Podobnou kapacitu má loko + BDs(40) + AB(64) + 3x B(72). Reko loko do 50 MKč, reko 5 vozů do 100 MKč. Finanční životnost 10-15 let.

Ať to počítám jak chci, reko mi vychází podstatně dražší. A pak je to oproti CE mnohem lehčí a méně živé, tj. i provoz má o dost dražší. Takže bych ešus nenahrazoval starou reko klasikou ani na spěšňákách, a to ani na těch co mají fomálně kategorii "R" ale jedou jako spěšňák. Na skutečné rychlíky se ešus samozřejmě nehodí, u případného "rychlíkového" ešusu by to už vyšlo trochu jinak.
registrovaný uživatel tarten 
13.05.2014 (20:09)  
JB: Ekonomicky větší šanci má to, co se lidem víc líbí nebo si víc přejí.

Lidem se často líbí kupéčka, ve kterých jsou sami. A to nemá ekonomickou šanci vůbec žádnou.
Jde vždycky o nějaký kompromis.

S osvětlením máte úplnou pravdu.

Odepsaná lokomotiva? Vlak co je víc jak dvakrát těžší na stejný počet cestujících nebude ekonomicky efektivní, ani když se těm lidem líbit bude. Třeba takový RegioShark váží tolik co pouhá lokomotiva...

Lidi chtějí platit za to, co si přejí, ne za to, co jim někdo chytrý vnutí.

No, lidi nechtěj platit vůbec za nic. Výsledek je vždycky kompromis mezi tím co chtějí, co skousnou, co je dopravně ideální a co se ještě za cenu nižší efektivity (=vyšší ceny) nebo ošvindlování něčeho jiného dá udělat.

ondrejskalak: Mnoho věcí by vyřešila rekonstrukce těch Béček. Ale to ČD pravděpodobně neudělají..

ČD už udělaly humanizaci a rekonstrukci dost béček. Tak ještě nějaká, ale pak bych už začal s rekuperací. :-D Na hřebíky...

ondrejskalak: Bóřa: Tak humanizace, chcete-li.

Jakto chcete-li? Rekonstrukce a humanizace jsou naprosto různé věci.

Bóřa: Investice do nějaké za řeč stojící rozsáhlejší modernizace z velké části zanedbaných vozů z 80. let je ekonomický nesmysl.

Natož těch ze 70. let (nebo ze 60.). O to už se snad nikdo doufám ani nepokouší...
registrovaný uživatel JB 
13.05.2014 (18:57)  
SYN: Je potřeba přečíst si celé vlákno. A "zadara" nikdo netvrdí. Do kalkulace nákladů (třeba když si takové vozidlo budete chtít najmout) si majitel (interně, samozřejmě) započítá odpisy (i když tomu Astartoth asi nebude věřit). Hádejte, která položka v tom koláčovém grafu u takového ešusu bude největší.
registrovaný uživatel SYN 
13.05.2014 (18:23)  
To stanovil kdo? Odepsaná lokomotiva se třemi odepsanými vozy samozřejmě bude efektivnější.

Zajímavé, žeby odepsaná loko a odepsané vagony najednou zázračně jezdily zadara? Poplatek za DC budou mít samozřejmě stejný jako totéž zánovní (a jednotka ho bude mít menší), a nějakou základní údržbu tomu budete muset dělat též, a to podle proběhu hlavně. Navíc k tomu připočtěte ty dehumusace, není to majlant ale taky ne zanedbatelné, navíc to zdaleka tak dlouho nevydrží jako nová/rozsáhlejší reko...
Kolik sympatií cestujících si ta odepsaná souprava taky získá?

Zajímavé by mohlo být kdyby za 471 šel přivěsit například BDs, kola by šly uložit (nicméně jsem přesvědčen že kdo jen trochu může, raději si ho vezme a sám opatruje v Elefantovi než ho předávat do služebáku) a milovníci kupé s otvíracími okny a zhasínacími světly by též měli svoje... a dalo by se zjistit kolik jich fakt je pravověrných :)
registrovaný uživatel JB 
13.05.2014 (17:27)  
Astartoth: To je pravda, ale nic si nepletu. Nic to nemění na skutečnosti, že při normálním běhu života toho stroje připadne na 1 km 44 Kč odpisů. Normálně fungující firmě nic v garáži nestojí. Takové úvahy se při rozhodování dělají. Žlutý koupil ojetiny, černozlatý nové jednotky, modří modernizují, všichni jistě nějakou takovou úvahu udělali.
13.05.2014 (17:15)  
Já jsem tedy nechtěl CE kritizovat, jen to prostě není to, co by na rychlících či dokonce IC mělo jezdit.

Abych CE také pochválil, tak, když jsem nimi poprvé jel, uchvátilo mne to úžasné ticho, které v horním patře a prakticky v prázdném, panovalo. Jeli jsme asi 15 km/h, než jsem si všiml, že jedem. Možná to ale bylo tím, že jsem byl vytřesenej z Beečka, čím jsem jel předtím :-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko