Bohumín — Poslední dobou hodně avizovaný nákup 80 ojetých vozů od Rakouských spolkových drah má konečně konkrétní dopad na zkvalitnění dopravy v Česku. S první sérií, čítající šest oddílových vozů řady Bmz 21-90 tak vybrané spoje přináší nebývalý komfort, na určitých vlacích převyšující i samotnou první třídu. Ačkoliv se s těmito vozy počítalo již v polovině léta roku 2013, do ČR fyzicky dorazily až na přelomu let 2013/2014. Navzdory předpokladu, že do ostrého provozu půjdou vozy až po přelakování do korporátních barev ČD, byly na lakování přistaveny zatím pouze čtyři vagony, zatímco zbylé dva již vozí cestující na vlacích IC 530/531 Helfštýn. Konečně se tak podobná úroveň cestování stává samozřejmostí i na spojích, kde dosud tvořily standard vozy řady B 20-41. V době jejich vzniku jen stěží někdo počítal, že za třicet let budou stále zachraňovat vlaky vyšší kvality. Přinášíme vám sérii dokumentačních fotografií nových vozů z druhého dne provozu.
1. Skoro celá EU je tlakotěsná pro Vmax 201 km/h a více
2. ČR (taky v EU) je tlakotěsná pro 200 km/h a více.
471 je ještě horší, tam je ta slečna v tílku na nástupišti, nastoupí a sedne si proti mně, chvilku to vydrží, 2x kýchne a z kabelky vytáhne zmuchlaný svetřík a schová se do něj.
Značné nepochopení, pokud někdo potřebuje často přemisťovat pračku, ledničku nebo babičku o dvou berlích, patří do auta, pokud někdo dojíždí do práce z Benešova do Prahy patří do vlaku. Pokud někdo považuje auto za pokrok a vlak za zaostalost je tu něco špatně, a pokud někdo aby zvýšil využití aut, vymyslí ujížděni vlaků o 4 minuty v uzlových stanicích, tak je taky něco špatně.
Proc proboha? Vzdyt zeleznice ten potencial ma ... ale ano, pokud k tomu modri pristupuji ve stylu "ubytek cestujicich mezi Prahou a Plzni zastavime tim, ze jim slibime exobb emzety a dal je budeme vozit v kozence", je to to, o cem mluvite. Ale za to nemuze zeleznice jako takova ... ani ti, kteri se u modrych snazi o skutecne zlepseni.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.