..: První série převzatých vozů od ÖBB v provozu ČD :..

Celkový pohled na vůz Bmz 21-90 022-8., foto: Adam Vanting Bohumín — Poslední dobou hodně avizovaný nákup 80 ojetých vozů od Rakouských spolkových drah má konečně konkrétní dopad na zkvalitnění dopravy v Česku. S první sérií, čítající šest oddílových vozů řady Bmz 21-90 tak vybrané spoje přináší nebývalý komfort, na určitých vlacích převyšující i samotnou první třídu. Ačkoliv se s těmito vozy počítalo již v polovině léta roku 2013, do ČR fyzicky dorazily až na přelomu let 2013/2014. Navzdory předpokladu, že do ostrého provozu půjdou vozy až po přelakování do korporátních barev ČD, byly na lakování přistaveny zatím pouze čtyři vagony, zatímco zbylé dva již vozí cestující na vlacích IC 530/531 Helfštýn. Konečně se tak podobná úroveň cestování stává samozřejmostí i na spojích, kde dosud tvořily standard vozy řady B 20-41. V době jejich vzniku jen stěží někdo počítal, že za třicet let budou stále zachraňovat vlaky vyšší kvality. Přinášíme vám sérii dokumentačních fotografií nových vozů z druhého dne provozu.

Detail označení vozu Bmz 21-90 018-6, foto: Adam VantingTakto vypadajícím WC se nemůže pyšnit žádný ze současných vozů ČD., foto: Adam VantingInteriér zůstal bez jakékoliv změny., foto: Adam Vanting

Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 12.2.2014 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
05.03.2014 (15:30)  
M: 12.02.2014 (23:52) Debata jestli 160 nebo 200 je proc?

ČD začínají zas jednat s DB, že by do toho Hambáče jezdily od prosince 2015 přecijen ony, když s Jančurou to nevypadá k ničemu, akorát to pár let zdrželo a znemožnilo railjety. A jezdit že tam mají 200 km/h, s ř. 380 a právě s jakýmisi rekonstruovanými vozy koupenými od ÖBB.
registrovaný uživatel Kakov 
01.03.2014 (23:05)  
Téoz:

k vozu A, vůz je to pohodlný to ano, ale vždy to v něm tak nějak divně smrdělo prachem... to v B není, pokud jsem jel v A tak hlavně pro menší vytíženost oproti 2. třídě, i když už je to několik let (4-6), co jsem jezdil 1. třídou

A jsem využíval v R Plzeň-Praha a Plzeň-Brno


k těm miliardám, to máte naprostou pravdu, jenže na to jsou lidi moc sobecký, než aby si to uvědomili....
registrovaný uživatel Téoz  mail  
27.02.2014 (0:36)  
...již jen krátce, netuším, jestli si to tady někdo přečte...

Jackub:
přesně takovou reakci jsem čekal, že za vůz "A" si nebudete chtít připlatit... já vím, že vás nepřesvědčím, ale pokud máte vlak složený z B a A, je A kvalitnější vůz? Mně se v A cestovalo vždycky pěkně, ale vím, že se tento vůz velké části diskutujících zdát nebude! (a klidně bych všechny áčka hodin na druhu třídu, to by se však musela najít chuť a peníze koupit desítky vozů třídy první...)

a hlavně, kolik zaplatíte za cestu autem/vlakem, myslím, že i ta 1. třída vyjde výrazně levněji, pokud nemáte 3 spolucestující...

Martin99:
nepovažuju železnici za zastaralost, která se už neplánuje více využívat... takže porovnání telefonní budka/mobil a vlak/auto se mi hodně nezdá... a argument, že vlak nejede ke dveřím, je pravdivý, ale dost smutný... pokud takto bude "zachvíli" argumentovat 7..8...9 miliard obyvatel země, dojedem na to dost rychle, ale je mi jasné, že v horizontu let nám to může být jedno...

arj:
týdenka na 10 km stojí dnes cca 130 Kč s IN25 nebo 85 s IN50... takže pokud se tehdy bralo 2000 a týdenka stála 6 Kč, tak by to dnes s platem 25000 vycházelo cca na 78 Kč - neboli možná není vlak tolik za hubičku, ale to myslím, škoda není, stejně je dost levný - zejména oproti autu - aby se člověk s vlakem dostal na 5 Kč/km, to musí jet už hodně lidí!
registrovaný uživatel JK ml. 
21.02.2014 (9:56)  
Chary: tento stav potvrzuji i v noční tramvaji (od posledního rj (jede4,5,6,7) s přij na hln v 0:20 se metro na černý most stihnout nedá, i když fíra vyvinul eminentní snahu nakrátil jen 4 min nad jízdní řád.........a to je málo :-(
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
17.02.2014 (20:31)  
arj: ve středu si dám ten Palacák znova a schválně se budu dívat na věkové rozložení. I když je dost dobře možné, že jsem vypíchl zřejmě nejhorší hrdlo v Praze, možná. Abych se nedostal do tramvaje a počkal na další se mi skutečně stalo vždy jen pouze tam. Naštěstí až na tento extrém pracuji spíš v těch okrajovějších částech Prahy a tam se dá i sednout, když je dobrá hodina.
registrovaný uživatel arj 
17.02.2014 (16:55)  
Chary: Zřejmě jezdíte převážně v sedlech nebo z okrajových částí do centra. Kolem špiček a kolem centra je obzvláště na vybraných úsecích jízda tramvají velmi "ne-jako-člověk", např. už po 14h z Palačáku směr Anděl-Řepy, tragedie

Třeba opravdu jezdím mimo špičku a centrum - i když zrovna linky 22 z Vršovic na IPP, 135 z Vršovic na Florenc, C mezi IP-FL a 3/8 z FL do Karlína mi okrajové nepřijdou a čas mezi 7:30-8:30 a 16:30-17:30 se mi taky zdá špičkový. Těch 14 z Palačáku je "jen" studentská špička, proč je přes most a do Řep plno, netuším.
A podobné je to na silnicích. Občas (2-3 x měsíčně) jedu do práce autem (a vyhýbám se magistrále a Žitné/Ječné)... do 7:30 naprosto prázdno, do 8 větší provoz na některých místech, pak ucpáno; odpoledne ucpáno mezi 15-16, pak už to slábne a po půl šesté jsem už dávno v centru Prahy nezažil problém s průjezdností.

Ale opravdu "ne-lidské" cestování jsem si užil v špičce před pár dny v Londýně: když metro jezdilo, tak na přestupních stanicích s celostátní dráhou byl poměr nastoupivších (do 1 dveří)/zůstavších (před těmi dveřmi) na nástupišti cca 7/10-7/15. Když metro stávkovalo, řídili nástup do busů příslušníci policie, cestující stáli na horní palubě (proti předpisům i principům bezpečnosti) a podíl odvezených/čekajících byl tak 10-15 %.
Platí to nejen v londýnské MHD - ve vlacích IC (soupravy řady 125) se v "posledním" úseku (30 minut jízdy rychlostí 125 mph) běžně stojí.

Takže pražské vzpomínky z 60.-70.let a aktuální londýnský zážitek považuji za "opravdu nacpanou MHD/VHD" a proto děkuji těm 40 % pražských automobilistů. A chápu, že část mých spolupamětníků jela vlakem naposledy v roce 199x a tramvají jedou jen z mejdanu.
registrovaný uživatel Jackub 
17.02.2014 (11:35)  
@ Téoz

Ml. Bol. - Blansko: super, tak proc si nepriplatite 1.tr? Cenove to nevyjde spatne a budete mit lehatko "A" ci "AB"...

Teď jste mi tak trochu nahnal vodu na můj mlýn, ač asi nechtěně... ;-) 1. třídu si skutečně připlácím, ale jen v úseku MB - Kolín. V úseku Kolín - Blansko už ne, a to právě proto, co píšete - mít za tu cenu "komfort" vozu A či AB je naprosto tragický poměr ceny/výkon. Pominu-li to, že bych se tam nikdy nerozvalil, či si tam dokonce nezřídil lehátko a beru to od Vás jako legraci.

Pokud by na této relaci jezdily vozy, které jsou turnusovány na Ex/EC, pak by mi stačil komfort třídy druhé, jedničku bych si připlatil třeba v obdobích zvýšené frekvence. Ale hlavně - jezdil bych tím vlakem častěji, protože by se mi v něm líbilo a příjemně cestovalo.

To je podle mě hlavní cesta, jak nalákat lidi do VHD. A mluví pro to i fakta - dá se jistě dohledat, o kolik narostly počty cestujících např. v okolí Prahy, když začaly masivně jezdit Elefanty. Dobrým příkladem je i linka Liberec - Harrachov po nasazení ř. 840. Jak je vidět, i samotná nová vozidla na stejné infrastruktuře prostě táhnou a počtyy cestujících rostou. MNOHEM víc, než díky jakékoliv kampani. A o tom jsem také psal.

Je mi jasné, že to stojí spoustu peněz a očekávám "nářky" na téma, jak jsou na tom ČD špatně. To mě ale, jakožto zákazníka, vůbec nezajímá. Pokud za službu platím stanovenou cenu, pak za své peníze očekávám kvalitu. ČD měly na obměnu vozového parku času víc, než dost. Že se jim to ze značné části nepodařilo, je jejich věc a jejich problém. Velmi štědře placených manažerů na to měly a mají dost. Odmítám i argumentaci politickou situací - zvládnout tyto tlaky je také součást práce managementu. Pokud management selhal, tak svou práci buď naprosto nezvládal, nebo dělal liknavě, či mu na ní, nedej bůh, dokonce nezáleželo. Ale to vše jsou problémy ČD a nevím, proč já bych pro ně měl mít pochopení. Když si koupím u řezníka zkažené maso, taky k němu nepůjdu podruhé, protože on přece je v transformaci a když k němu budu chodit dál, tak si ten nový mrazák časem koupí a já si za nějakou dobu koupím maso poživatelné.

Já si své peníze musím vydělat, na ulici je nenajdu. A platit si nekvalitu se mi prostě nechce. Obzvlášť, když si platím dvakrát - v jízdném a z daní. A co se týče nastavené výše cen (očekávám argument výše dotace a jízdného v D, A, atd.), pak i toto je práce managementu a jeho odolání případným tlakům.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
17.02.2014 (0:49)  
arj: ...mohu cestovat tramvají ... "jako člověk" ...

Zřejmě jezdíte převážně v sedlech nebo z okrajových částí do centra. Kolem špiček a kolem centra je obzvláště na vybraných úsecích jízda tramvají velmi "ne-jako-člověk", např. už po 14h z Palacáku směr Anděl-Řepy, tragedie, tlačenkovaná. A to není zrovna žádná velešpička, kdy všichni jedou z práce, páč ve dvě odpo v Praze moc lidí v centru v práci nekončí.
16.02.2014 (21:00)  
Teoz: Jak jsem psal, stejné jako chtít po lidech, aby přestali používat mobily a začali zase volat z budky, nebo přestali používat email a psali dopisy...
A hlavně u té železnice nelze říci, že zajistí přepravu z bodu A do bodu B. U mnohých lokálek musíš jít nejprve z bodu A kus a dlouho na nádráží, odkud dojedeš tam kam chceš - opět na nádraží, abys šel kus pěšky z nádraží do toho bodu B. A protože je dnes auto dostupné, cena osobního času naopak roste a samotné náklady na tu cestu autem jsou srovnatelné s vlakem (což jsme dřív řešili), tak lidi prostě dají přednost autu, které je mnohdy dopraví přímo z bodu A do bodu B.

Arj: A taky tenkrát nebyly žádné půlhodinové, hodinové, dvouhodinové takty. Prostě lidi jinou možnost neměli, tak museli počkat... no a to pak jezdily ty "dlouhé" osobní vlaky.
registrovaný uživatel arj 
16.02.2014 (19:49)  
Teoz: v cem vsem jsem naivni??

Koukám, že zatím nikdo nereagoval, tak pár slov ode mne. Pamatuji doby, kdy jsme (skoro) všichni jezdili veřejnou dopravou - auta byla na pořadník (= čekání 3-4 roky) a to ještě za cenu naprosto šílenou (embéčko (Š 1000 MB) před r. 1968 za 44 tisíc při průměrném platu hluboko pod 2 tisíce). Po roce 1970 se auta stalo dostupnější z hlediska termínu dodání, ale jejich cena rostla ekvivalentně růstu platů; je fakt, že začaly být na trhu relativně kvalitní ojetiny.

Naproti tomu "dělnická" týdenní jízdenka (ceny z 80.let) na 10 km na vlak asi za 6 Kčs, tj. v řádu ceny litru benzinu (1979-85), na autobus za 8 Kč (cena benzinu 1985-1989). Cestování VHD pro dojíždějící tedy byla "za pakatel". "Základní jízdné" bylo vlakem taky přijatelné (a byla dokonce varianta "rekreační jízdenka"), ovšem busem ČSAD na kratší vzdálenost vycházelo jen o něco méně než benzin.
Kvalita cestování ovšem odpovídala ceně - narvané vlaky a busy předměstských linek a třeba metrem C z tehdejší Gottwaldovy (dnes Vyšehrad) se jelo 1-2 stanice protisměrně na Pankrác a tam přestoupilo na vlak do centra, protože na Gottwaldově směr centrum se člověk dostal tak do 3.soupravy. Víkendové cesty ze studií nebo opušťáky z vojny vypadaly obdobně.

Takže já jsem docela vděčný těm lidem, kteří jezdí autem, protože díky tomu mohu cestovat tramvají a metrem "jako člověk" a cesta vlakem nebo dálkovým busem je kvalitativně naprosto nesrovnatelná (a tím nemluvím o sedačkách nebo klimatizaci, ale o obsazenosti)
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko