..: První série převzatých vozů od ÖBB v provozu ČD :..

Celkový pohled na vůz Bmz 21-90 022-8., foto: Adam Vanting Bohumín — Poslední dobou hodně avizovaný nákup 80 ojetých vozů od Rakouských spolkových drah má konečně konkrétní dopad na zkvalitnění dopravy v Česku. S první sérií, čítající šest oddílových vozů řady Bmz 21-90 tak vybrané spoje přináší nebývalý komfort, na určitých vlacích převyšující i samotnou první třídu. Ačkoliv se s těmito vozy počítalo již v polovině léta roku 2013, do ČR fyzicky dorazily až na přelomu let 2013/2014. Navzdory předpokladu, že do ostrého provozu půjdou vozy až po přelakování do korporátních barev ČD, byly na lakování přistaveny zatím pouze čtyři vagony, zatímco zbylé dva již vozí cestující na vlacích IC 530/531 Helfštýn. Konečně se tak podobná úroveň cestování stává samozřejmostí i na spojích, kde dosud tvořily standard vozy řady B 20-41. V době jejich vzniku jen stěží někdo počítal, že za třicet let budou stále zachraňovat vlaky vyšší kvality. Přinášíme vám sérii dokumentačních fotografií nových vozů z druhého dne provozu.

Detail označení vozu Bmz 21-90 018-6, foto: Adam VantingTakto vypadajícím WC se nemůže pyšnit žádný ze současných vozů ČD., foto: Adam VantingInteriér zůstal bez jakékoliv změny., foto: Adam Vanting

Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 12.2.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   
13.02.2014 (20:53)  
M: Nevím, co řešíš. Stejně tam bude výluka. :)
13.02.2014 (20:42)  
M: Já bych řekl, že pojede rychlostí, kterou má napsanou v sešitovem jízdnim řádu, ne?
13.02.2014 (19:37)  
to M

jsem laik, proto si dovolím před odpovědí uvést příklad:

Na dálnicí je obecně povolena max. rychlost 130 kmph. Přesto tam jsou úseky, kde je povolena max. rychlost 60 kmph. Policie trvá na tom, přestože je obecně na dálnici povolena max. rychlost 130 kmph, tam kde je povolena max. rychlost 60 kmph. Konstrukční rychlost prý taky nelze překročit.

A tak to bude možná i na kolejích, lhostejno, jestli se jedná o trať Praha-Ostrava anebo o trať Horní-Dolní. Bude možno jet rychlostí, která bude menší z obou čísel: rychlost v papírech a povolená rychlost v daném úseku. Akorát že na trati Pha-Ova je občas povolena max. rychlost 160 km/h a na jiné trati třeba o něco menší.

Co Vy na to?
registrovaný uživatel bugear 
13.02.2014 (18:55)  
@M: Dvě čísla vám nikdo nedá, neboť z dostupných informací nelze určit, jestli bude mít souprava dostatečná brzdící procenta.

@Jiří Kocurek: Ale ona už rok opravená je. Paštikář uvažoval o 189 km/h, neboť 190 km/h je hranice mezi TSI CR RST a TSI HS RST (kde eurosoudruzi udělali stejnou chybu, jako kdysi my u tlakotěsnosti).
registrovaný uživatel M 
13.02.2014 (18:28)  
Jeste jednou a naposledy -
Dnes ma strojvedouci vagony s papiry na 160 kmh - jakou max. rychlosti pojede?
Zitra bude mit vagony s papiry na 200 kmh - jakou max. rychlosti pojede?

Dnes i zitra jede z Prahy do Ostravy. Dnes i zitra je zcela stejna trat, pocasi, vsechno.

Plne postaci dve cisla. Zvladnes je napsat nebo je to prilis narocny ukol?
13.02.2014 (17:24)  
Josef Petrák: Něco mě napadlo. Bude-li chtít někdo jezdit v ČR dvoustovkou (bude-li na to trať) tak má vpodstatě dvě možnosti:
1) Schválit a přihlásit v ČR, provozovat ve vnitro režimu 195 km/h
2) Schválit a přihlásit mimo ČR a provozovat dle RIC 200 km/h.

Obojí bude ovšem velmi rychle napadeno jako obcházení zákona. Nejspíš neúspěšně. Teď to zní jako fraška k pobavení, ale ... opravit zavčas legislativu?

prastravak: Znám to i jinak:
Súsed má kozu. Nech zdechne.
Gdo? Koza nebo ten súsed?
Súsed!
registrovaný uživatel Sim 
13.02.2014 (17:19)  
M 》 Tak ses do toho zamotanej, uznavam, ze se z toho couva blbe, ale...
To si rikate v zrcadle? ;-)

A B i C ... jede bud tak, na co ma vlak, nebo na co ma koleje ... nebo jakoli jinak (treba co to da) ... stejne jako u aut (jen po silnici misto koleji).

O porusovani predpisu jste zacal vy ( tim, ze je vam k necemu u nas auto nad 130).
13.02.2014 (17:08)  
to M 474 003
Které vozy mají ČD nevím, ale pokud je koupily aby je neměl Jančura, udělali dobře.

Zkrátka přísloví: "Nechci stejnou kozu jako má soused, ale chci, aby ta jeho chcípla" má stále opodstatnění... jako Novákovi a Bartáčkovi
registrovaný uživatel M 
13.02.2014 (16:25)  
http://video.idnes.cz/?c=A140212_184609_eko-doprava_neh&idVideo=V140213_121656_tv-zpravy_sha
Nevim, jestli ten interier uz nekde byl. Tedy asi ano, ale. V case 0:38 je pekne videt, co je tam za stoly i za sedacky. Stoly jsou na 99% stejne jako ty rakouske (teoreticky by mohla byt ruzna vyska, ale pochybuju), sedacky taky.
Ne ze by to bylo to nejhorsi mozne, to ne, ale doufal jsem v neco lepsiho. Kombinace obojiho je pro rozvalenost nevhodna:( Ale ma to jezdit plne, tak jake rozvalovani:-))
registrovaný uživatel M 
13.02.2014 (16:23)  
Sim - Tak ses do toho zamotanej, uznavam, ze se z toho couva blbe, ale...
Pokud ma strojvudce stabilne soupravu z vagonu na 160, tak vi, ze jede 160. Pokud tam ma vyjimku, tak
A) Ma tam vagon, co jede 100, tak je to pro nej podstatna informace a musi jet 100
B) Ma tam jeden vagon, co jede 200, tak se pro nej meni co?
C) Ma tam pouze vagony, co jedou 200, tak se pro nej meni co?


Priklady s tim porusovanim predpisu uvadis proc? Abys demonstroval, ze je o to vic nepodstatne, jestli je tam napsane 160 nebo 200?
  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko