..: Jeden den a jedna noc do Moskvy: Vltava opět v provozu :..

Průvodci lůžkových vozů RŽD, foto: Matouš Danielka Praha/Moskva — Někdejší rychlík Vltava se po roce opět vrátil na koleje, tentokrát ale již jako spoj kategorie EuroNight. Vlak spojující Prahu s Moskvou, jehož tradice sahá až do období vlaků Družby, vyrazil poprvé v novém jízdním řádu ze stanice Moskva Belorusskaja v úterý 17. prosince v 8.43 místního času a do Prahy dorazil následující den v 9.47. První pár vlaků byl sestaven z pěti lůžkových vozů WLABmee a jednoho přímého vozu řady WLABm ze stanice St. Peterburg. Na vlaku jsou dále vedeny přímé vozy do Vídně, jedoucí mezi Bohumínem a Břeclaví na IC Moravia, zatímco jeden vůz je tradičně vyhrazen pro cestující do Karlových Varů a svou jízdu končí až v Chebu. Spoje se nově vyhýbají Varšavě, čímž se cestovní doba zkrátila zhruba o šest hodin. Cestující tak ve vlaku stráví místo dvou nocí jen jednu.

Ruská folklorní skupina, foto: Matouš DanielkaVlak vyjíždí z Moskvy vždy v úterý, středu a pátek, z Prahy ve středu, čtvrtek a sobotu. V letním období pojedou pouze dva páry spojů během týdne, bez úterního a středečního spoje. Jízdní doba z Moskvy do Prahy je nově 28 hodin a 4 minuty s časovou úsporou 4 hodiny a 56 minut, v opačném směru pak 27 hodin a 33 minut s úsporou 6 hodin a 42 minut. České dráhy spolu se svým ruským protějškem RŽD, resp. jejich dceřinou společností FPK, představily při příjezdu prvního vlaku do Prahy nejen novou podobu spoje, ale také tarif s globální cenou jízdného. Zvýhodněni budou mladí, senioři, rodiny a větší skupiny osob. Ceny jsou pevně stanoveny v eurech a přepočet na koruny probíhá standardně podle jednotného železničního kurzu.

Ceník jízdného RŽD (FPK) Praha - Moskva
Jízdné 2. třída
T3
1. třída
Double
1. třída
Single
Dospělí 202,60 EUR
~ 5653 Kč
299,80 EUR
~ 8365 Kč
354,80 EUR
~ 9899 Kč
Dítě (< 12 let) sleva 50 % 101,30 EUR
~ 2826 Kč
149,90 EUR
~ 4182 Kč
Senior, Junior
(> 60 let, od 12 do 26 let) sleva 30 %
141,80 EUR
~ 3956 Kč
209,90 EUR
~ 5856 Kč
248,40 EUR
~ 6930 Kč
Skupinová sleva
(> 6 cestujících) sleva 20 %
162,10 EUR
~ 4523 Kč
239,80 EUR
~ 6690 Kč

RŽD WLABmz celkový pohled, foto: SiemensV průběhu března by měly být nasazeny do provozu nové lůžkové vozy řady WLABmz, které RŽD objednaly v počtu 200 kusů u společnosti Siemens a jež by měly nahradit v současnosti využívané vozy WLABmee z první poloviny 90. let. Na spoji se, trochu paradoxně, prozatím zachová nejstarší vůz WLABm, jedoucí ze stanice St. Peterburg. Důvodem jsou problémy v elektroinstalaci v souvislosti s použitím nezávislé trakce v úseku St. Petěrburg - Orša, jak nám poodhalil náměstek generálního ředitele FPK, Vladimir Ivanovič Kaljapin. Z tohoto důvodu tedy nebude celý vlak sestaven výhradně z nových vozů, s průjezdovým profilem shodným s netrakčními jednotkami railjet. Trakci na českém území zajišťují lokomotivy PKP Intercity řady EP09.

Interiér lůžkového vozu WLABmee RŽD, foto: Matouš Danielka Interiér lůžkového vozu WLABmee RŽD, foto: RŽD Interiér lůžkového vozu WLABmee RŽD, foto: RŽD RŽD WLABmz interiér, foto: Siemens RŽD WLABmz interiér, foto: Siemens

První EN 404 Vltava v novém GVD přijíždí do cílové stanice, foto: Matouš Danielka V minulém jízdním řádu byl rychlík Vltava zrušen a přímé vozy z Moskvy byly z Bohumína řazeny na EN 444 Slovakia, obdobně tak v opačném směru. Ještě v roce 2010 jezdily na soupravě dokonce i české vozy řady WLABee s personálem JLV. Dnes však jsou spoje obsazovány především ruskými cestujícími, a tak je logické, že v současnosti celý vlak obsluhují RŽD samy. Pro denní úsek z Moskvy do Brestu je v soupravě řazen také jídelní vůz.

S příjezdem prvního vlaku v novém jízdním řádu již měly RŽD prodané všechny rezervace na leden, a dopravce plánuje vlaky posilovat o další vozy. Během letošního roku až do závěru platnosti grafikonu cestovalo mezi Prahou a Moskvou vlakem 87 782 cestujících, minulý rok to bylo téměř 119 tisíc osob. Jízdenky jsou v prodeji na pokladnách ČD a výhledově také na e-shopu. Kromě jízdenek z Prahy do Moskvy lze zakoupit také jízdní doklady na další spoje RŽD (FPK), včetně přímých vlaků z Moskvy přes Varšava až do francouzských destinací Paříž a Nice, kde má rovněž dojít k nasazení nových vozů WLABmz.

Francouzská riviéra teď přímo dostupná z Bohumína a Břeclavi

Interiérové uspořádání cestovních tříd dálkových vlaků RŽD/FPK, foto: RŽDPrávě linka Moskva - Minsk - Varšava - Bohumín - Břeclav - Vídeň - Innsbruck - Verona - Milán - Monte Carlo - Nice začala být v novém jízdním řádu mnohem relevantnější i pro české cestující. Dvojice vlaků R 13117/13118 totiž letos poprvé bude přístupná i pro cestující s nástupem v Bohumíně a Břeclavi. Vlak se na svou 3 315 km dlouhou cestu z Ruska do Francie vydává celoročně ve čtvrtek; na českém území zastaví v pátek v 9.44 v Bohumíně a následně kolem poledne v Břeclavi. Nazpátek vlak startuje z Nice v sobotu večer a na české území dorazí v neděli podvečer. Jízdenky pro české cestující již nyní v prodeji jako elektronické doklady přímo v e-shopu RŽD. Za cestu z Břeclavi na Francouzskou riviéru zaplatí zájemci od 3940 v klasickém lůžkovém kupé až po 14.800 Kč v nejvyšší třídě Luxe s vlastní koupelnou a bezplatnou snídaní v přilehlém salonním oddílu. Během jízdy je rovněž k dispozici jídelní vůz, a to dokonce na obou projížděných rozchodech.

Zpřístupnění nejdelšího evropského železničního spojení pro české cestující přichází v době, kdy svou přítomnost v Nice posilují také České aerolinie. Ty teď létají z Prahy do Nice dvakrát týdně, ve čtvrtek a v neděli, za cenu od 1833 Kč v jednom směru v rezervační třídě Promo. Poloviční cena 100minutového letu sice nenahradí zážitek z jízdy ruským speciálem po některých z nejmalebnějších evropských tratí, nabízí ale zajímavou alternativu pro výhodnější cestu do/z Nice jedním směrem, zatímco vlak obstará jízdu zpáteční.

Zdroj: České dráhy, RŽD-FPK, ŽelPage


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 29.12.2013 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Rusko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JK ml. 
07.01.2014 (19:47)  
Jinak tu zmiňujete Trento, Autozug apod.....v létě cestou k móři testováno autopřívoz vlak tunelem pod Hohe Tauern....jako dost dobrý....ideální destinace cestou k moři pro bezpečnostní přestávku....kromě toho je tam krásně, když je krásně...:-)
registrovaný uživatel JK ml. 
07.01.2014 (19:40)  
Francouzská riviéra teď přímo dostupná z Bohumína a Břeclavi....vlakem" ....Je to sice delší, ale zato pomalejší cesta":-)
05.01.2014 (23:34)  
batik09: no sám vod sebe určitě ne - to se nedělá tak, že se někam pošle vlak a čeká se, že se to udělá samo... :)
registrovaný uživatel Byll 
04.01.2014 (15:43)  
Nejsem si teď jistý, ale myslím, že CSA promo musí být zpáteční, jinak se na tuhle cenu nikdy nedostanete. Takže 1800 let tam a vlak zpět nee.
01.01.2014 (21:43)  
S těmi počty cestujících je to nějaké přehnané, ne? Beru že je to ve dvou směrech takže 45 000 ročně, 100-150 denně to je dost nepravděpodobné.Pokud jde o jeden vlak a vozy na Slovakii. Není to spíš nabídka lůžek za celou dobu, to opravdu je obsazeno vždy na 100%.
31.12.2013 (10:12)  
Pikehead: Rusáci vozí ubytovací vlak z Moskvy do Nice a tady není nikdo schopnej udělat ani Trento
No a myslite, ze by se naplnil?
registrovaný uživatel Téoz  mail  
31.12.2013 (2:21)  
Martin Grill:

jak píše Michal Drábek, přestupů tam je více, plackarta není takový komfort jako lůžko ve vltavě, ale o věci bych se tolik nebál... a cena klidně do 2000 Kč z Prahy do Moskvy...
30.12.2013 (23:07)  
Mně dost peče, že Rusáci vozí ubytovací vlak z Moskvy do Nice a tady není nikdo schopnej udělat ani Trento, kam jezdí v zimě stovky aut... je to dálka jako Košice.

Když se podívám na DB AutoZug, je mi to hodně líto...
registrovaný uživatel Kakov 
30.12.2013 (16:07)  
keprt:

právě pro to je úspěch, že tím vlakem jede aspoň někdo ;-)
registrovaný uživatel rpet  mail  
30.12.2013 (15:37)  
@ Semik:

...No tak jsem se ze zvědavosti podíval na letenky do Moskvy u SA. Na leden jsou všechny spoje vyprodané kromně jednoho. Takže kdo chce do Moskvy musí vlakem. To je jedním z důvodů proč ty lidi tím vlakem jedou.

ale no tak... SU maji volnou kapacitu na skoro cely leden, cena 188 EUR one way. zalezi jen na case, kdy chces letet.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko