..: Od března více vlaků SuperCity Pendolino na západ čech :..

Pendolino u Plzně, foto: Daniel Houdek Plzeň — Je tomu již téměř rok, co České dráhy nasazují svoje elektrické jednotky řady 680 Pendolino i na jinou vnitrostátní relaci, než tu z Prahy na Ostravsko. Každou sobotu a vybrané státní svátky pokračuje vlak SC 502 Pendolino od Bohumína z Prahy až do Františkových Lázní a po poledni se pak vrací zpět. Zatímco od prosincového nového jízdního řádu se s touto praxí nic nezmění, v březnu příštího roku se počet vlaků SuperCity na západ Čech rozšíří. K sobotnímu spoji přibyde ještě shodný vlak v neděli, který pojede v celé trase o dvě hodiny později, tj. v 10.45 z Prahy. Navíc dráhy zavedou i nedělní večerní pendolino z Prahy do Plzně a v pondělí brzy ráno zpět. Spojů do Ostravy naopak proti současnému stavu mírně ubude.

Zdroj: POVED - konečný návrh JŘ (PDF)


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.10.2012 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Karlovarský ČR Plzeňský ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
20.10.2012 (19:55)  
Kupe jsou mozna fajn pro polovinu cestujicich, ale jako dopravce bych je urcite nemel. Zaberou min mista a lidi jsou "min pod dohledem"
registrovaný uživatel stoupa  mail  
20.10.2012 (19:52)  
:-) pro turista podruhé:

Která mozky olizující agentura vypočetla onu většinu pro velkoprostor? A v jakém věkovém decilu? Mně i synkovi se například kupé ÖBB Business Class docela líbí. I když, před lety jsem bastlil smyšlený model saloního vozu pro synka, tak jeho pracovna byla ještě velkorysejší. :-)

Ve velkoprostoru jsou (občas) lepší stolovací podmínky (prostě stolky), než v kupé.

A Pinďa v Berlinovicích nad Sprévou? Myslím, že ho opravdu není třeba. A kdyby bylo třeba posílit rameno Bln - Dre, tak se snad najde, nebo vyrobí nějaké mému zadku, neohrabanosti a pohodlnosti přiměřené ICE. :-)
registrovaný uživatel Komín  mail  
20.10.2012 (19:44)  
turista>
Většina zákazníků kupé nechce? Tak to si rozhodně nemyslím. Lidi které znám, všichni preferují kupé. A proto se budu modlit, aby kupé (aspoň v ČR) nevymizela. Ale situace pro lidi, kteří rádi kupé, není tak špatná. Na většině R (kromě motorovejch linek) jsou k mání i kupé, na EC do Němec taky, stejně tak do Vídně a na Slovensko. I některý německý ICE mej takový kabinky, něco jako kupé. Podle mě by to mělo být půl na půl. Takže já bych tolik nevzlykal, kupé určitě nějakou budoucnost maj.
20.10.2012 (18:26)  
stoupa: pokud by 680 jezdila do Berlína, tak navíc k těm EC (provozovaným DB+RegioJet), takže o klasické vozy byste na trase nepřišel.

Co se týká kupé, tak ty jsou stejně na ústupu. Většina zákazníků je nechce (je to vidět u RegioJetu, velkoprostor je vyprodán dříve). Nechápu to, ale je to tak.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
20.10.2012 (18:08)  
Pro Turista a spol:

Pěkně prosím, do Berlina mi Pinďu neposílejte. Je huvnitř nějakej moc avionickej. Raději více vozů (i Hospodu na kolečkách) od ÖBB. :-)

A ta Plzeň je dobrej nápad. Jaká že je jízdní doba Pinďi? "West Bohemian Regio Manager Express" bez stressu na hájveji.
registrovaný uživatel junkrs 
20.10.2012 (15:26)  
Co tady čtu různé reakce, tak si nemyslím, že priorita zavedení Pendolina bude vozit lidi Plzeň-Praha a zpět, ale je to po dlouhé době opět slušné spojení západu republiky s východem, takže si své cestující určitě najde. Tedy oni si najdou jej ;-)
20.10.2012 (14:00)  
A taky by mohlo jezdit do Děčína, do Košic, Nových Zámků a do Protivína. Jednoduše vybrat 7 tratí a na každou poslat jedno Pendolino. Prostě putovní výstavka - ať si všichni užijou :-)

Nevím proč smajlík, to je samozřejmě dobrý nápad. Jezdit to může na všech napájecích systémech. A vystihnout na každé relaci časy nejvyšší poptávky (takže asi ráno do Prahy, večer zpět, mezitím nějaký krátký "výlet") a posílit pendolínem tím stávající celodenní takt, styl "SC Manažer". A obyvatelé po celé ČR by neměli dojem že na ně ČD kašlou - a ti, co mají na výběr celý den k cestě, by si mohli Pendolino cíleně vybrat. Samozřejmě ale snížit příplatek 200 Kč.

Jinak za nejlepší nasazení stále považuju Berlín a Hamburg. Bez DB. Pokud to už nyní "politicky a technicky" lze, tak tržby budou určitě vyšší než kdekoliv v ČR.
registrovaný uživatel Petryk 
20.10.2012 (13:18)  
No technicky vzato, je západ Čech jediná aspoň trochu logická lokalita, kam protáhnout Pendolino a kam za ČD zatím konkurence nemůže (RJ ani Leo nemá teď vícenapěťové vlaky a Jančura to určitě tím Hektorem ze Smíchova tahat nebude). SA&RJ mají sice nabídku, ale ta znamená přestup Zličín Hl. nádraží, tak ... uvidíme :-)
registrovaný uživatel Jugy  mail  
20.10.2012 (12:34)  
A taky by mohlo jezdit do Děčína, do Košic, Nových Zámků a do Protivína. Jednoduše vybrat 7 tratí a na každou poslat jedno Pendolino. Prostě putovní výstavka - ať si všichni užijou :-)
20.10.2012 (12:18)  
A až bude hotový koridor do Českých Budějovic, tak by pak Pendolino mohlo jezdit i tam.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko