Plzeň — Je tomu již téměř rok, co České dráhy nasazují svoje elektrické jednotky řady 680 Pendolino i na jinou vnitrostátní relaci, než tu z Prahy na Ostravsko. Každou sobotu a vybrané státní svátky pokračuje vlak SC 502 Pendolino od Bohumína z Prahy až do Františkových Lázní a po poledni se pak vrací zpět. Zatímco od prosincového nového jízdního řádu se s touto praxí nic nezmění, v březnu příštího roku se počet vlaků SuperCity na západ Čech rozšíří. K sobotnímu spoji přibyde ještě shodný vlak v neděli, který pojede v celé trase o dvě hodiny později, tj. v 10.45 z Prahy. Navíc dráhy zavedou i nedělní večerní pendolino z Prahy do Plzně a v pondělí brzy ráno zpět. Spojů do Ostravy naopak proti současnému stavu mírně ubude.
Která mozky olizující agentura vypočetla onu většinu pro velkoprostor? A v jakém věkovém decilu? Mně i synkovi se například kupé ÖBB Business Class docela líbí. I když, před lety jsem bastlil smyšlený model saloního vozu pro synka, tak jeho pracovna byla ještě velkorysejší. :-)
Ve velkoprostoru jsou (občas) lepší stolovací podmínky (prostě stolky), než v kupé.
A Pinďa v Berlinovicích nad Sprévou? Myslím, že ho opravdu není třeba. A kdyby bylo třeba posílit rameno Bln - Dre, tak se snad najde, nebo vyrobí nějaké mému zadku, neohrabanosti a pohodlnosti přiměřené ICE. :-)
Většina zákazníků kupé nechce? Tak to si rozhodně nemyslím. Lidi které znám, všichni preferují kupé. A proto se budu modlit, aby kupé (aspoň v ČR) nevymizela. Ale situace pro lidi, kteří rádi kupé, není tak špatná. Na většině R (kromě motorovejch linek) jsou k mání i kupé, na EC do Němec taky, stejně tak do Vídně a na Slovensko. I některý německý ICE mej takový kabinky, něco jako kupé. Podle mě by to mělo být půl na půl. Takže já bych tolik nevzlykal, kupé určitě nějakou budoucnost maj.
Co se týká kupé, tak ty jsou stejně na ústupu. Většina zákazníků je nechce (je to vidět u RegioJetu, velkoprostor je vyprodán dříve). Nechápu to, ale je to tak.
Pěkně prosím, do Berlina mi Pinďu neposílejte. Je huvnitř nějakej moc avionickej. Raději více vozů (i Hospodu na kolečkách) od ÖBB. :-)
A ta Plzeň je dobrej nápad. Jaká že je jízdní doba Pinďi? "West Bohemian Regio Manager Express" bez stressu na hájveji.
Nevím proč smajlík, to je samozřejmě dobrý nápad. Jezdit to může na všech napájecích systémech. A vystihnout na každé relaci časy nejvyšší poptávky (takže asi ráno do Prahy, večer zpět, mezitím nějaký krátký "výlet") a posílit pendolínem tím stávající celodenní takt, styl "SC Manažer". A obyvatelé po celé ČR by neměli dojem že na ně ČD kašlou - a ti, co mají na výběr celý den k cestě, by si mohli Pendolino cíleně vybrat. Samozřejmě ale snížit příplatek 200 Kč.
Jinak za nejlepší nasazení stále považuju Berlín a Hamburg. Bez DB. Pokud to už nyní "politicky a technicky" lze, tak tržby budou určitě vyšší než kdekoliv v ČR.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.