Plzeň — Je tomu již téměř rok, co České dráhy nasazují svoje elektrické jednotky řady 680 Pendolino i na jinou vnitrostátní relaci, než tu z Prahy na Ostravsko. Každou sobotu a vybrané státní svátky pokračuje vlak SC 502 Pendolino od Bohumína z Prahy až do Františkových Lázní a po poledni se pak vrací zpět. Zatímco od prosincového nového jízdního řádu se s touto praxí nic nezmění, v březnu příštího roku se počet vlaků SuperCity na západ Čech rozšíří. K sobotnímu spoji přibyde ještě shodný vlak v neděli, který pojede v celé trase o dvě hodiny později, tj. v 10.45 z Prahy. Navíc dráhy zavedou i nedělní večerní pendolino z Prahy do Plzně a v pondělí brzy ráno zpět. Spojů do Ostravy naopak proti současnému stavu mírně ubude.
Nebo spíše v roce 2010 fungoval. Je fakt že mají 18 jednotek.
Ale určitě nejezdí v hodinovém ani dvou hodinovém taktu... Ale skrátka pokryjí celé Finsko. Košice ale kudy půchov nebo protáhnout z Ostravy resp Těšína dále na Žilinu a Košice? Slováci ale potěmkina moc nechcou, řvali u Slovenské strely skrze pov. rezervace. Do Varšavy asi těžko v roce 2013-2014 mají mít poláci svoje pudla http://pl.wikipedia.org/wiki/Pendolino
Asi bych viděl tu Plzeň K. Vary, Č. Budějovice, a snad i HK no co je to město ze 100 tis, obyvately a dále je Náchod a Trutnov. I když ve vých. českém kraji spíše časově líp vyjdou autobusy. A jsme zase dookola skrátka chybí infrastruktura. Má ještě na síti sždc pinďa někde omezení? Myslím Kutná hora Veseli n l. atp. díky 25 khz obvodům...
Pokud jde o Košice tak tam se jedna souprava hravě otočí během dne, na co 2 soupravy? Ráno v 6.00 z Prahy a do půlnoci je zpátky. Soupravy se musej točit a ne stát v koncových stanicích.
Šlo mi o to, co udělat s Pendolínem, pokud zkrachuje na silnou konkurencí přeplněné Ostravě. Jako první možnost jsem navrhnul to Německo. Tohle by pak byla druhá možnost, kdyby to nešlo.
Raději místo nekonstruktivného rejpání napište, co byste dělal vy a proč.
Možná tak Košice, to je aspoň celodenní štreka.
To je nápad dobrý, tím zaměstnáte 2 jednotky. Další 2 jednotky by mohly jet na Varšavu po CMK. A dál?
Ad "7 pinďů na 7 tras": Pokud je cílem nalákat další lidi do vlaků (jinak jsou to peníze vyhozené oknem), pak je záhodno si uvědomit: Kolik kaštanů si bude pamatovat "potřebuji-li mezi 10-11h do Plzně, jedu pinďou, jinak bus/auto"?
Možná tak Košice, to je aspoň celodenní štreka.
Já osobně preferuju kupéčka když si můžu natáhnout nohy (naproti mě nikdo nesedí). Pokud je vlak plnej, tak radši velkorpostor v leteckým uspořádání.
Pro dopravce je výhodnější velkoprostor kvůli větší kapacitě (2+2, oproti kupé 3+0), ale pokud je vlak narvanej, tak si lidi sednou i na zem do uličky, ve velkorpostoru to moc dobře nejde
... si vzpomínám, jak pohodově mi v 90. letech připadalo ono hybridní členění kočárů (dvojka), co ÖBB nasazovala mezi Vídní a Prahou. Obdobu (asi staršího výrobního data) bylo možno potkat i u DB. Kupátko, polokupátko, chodbička-nechodbička se sedadly se stolkem ...
Jinak, pokud jde o pohled provozovatele, pak i velkoprostor vhodný pro dohled nad cestující veřejností (ó, jak kráse slovo Germánské "Fahrgast" ...), lze pro optimalizaci provozní údržby, péče zracionalizovat, objektivizoivat - madla místo sedaček (sedí se na zavazadlech), za drobný poplatek Pampers místo WC (zmizí spor zda vakuové, nebo "průtočě-průpadné, problémy s kompatibilitou oprav při otoči v jiném státě - jen ten přístěnek (závěs, paraván) pro instalaci Pampers by musel asi zůstat.
Myslím, že jsem to napsal jasně. Žádná agentura, realita. Stačí sledovat, které místa se u RJ zaplní nejdříve.
Jinak nejsme ve při. Já mám taky kupé raději.
A Pinďa v Berlinovicích nad Sprévou? Myslím, že ho opravdu není třeba.
Neřešil jsem otázku, zda je ho tam třeba, ale co s ním, aby neprodělávalo, ale pokud možno vydělalo maximum.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.