..: Od března více vlaků SuperCity Pendolino na západ čech :..

Pendolino u Plzně, foto: Daniel Houdek Plzeň — Je tomu již téměř rok, co České dráhy nasazují svoje elektrické jednotky řady 680 Pendolino i na jinou vnitrostátní relaci, než tu z Prahy na Ostravsko. Každou sobotu a vybrané státní svátky pokračuje vlak SC 502 Pendolino od Bohumína z Prahy až do Františkových Lázní a po poledni se pak vrací zpět. Zatímco od prosincového nového jízdního řádu se s touto praxí nic nezmění, v březnu příštího roku se počet vlaků SuperCity na západ Čech rozšíří. K sobotnímu spoji přibyde ještě shodný vlak v neděli, který pojede v celé trase o dvě hodiny později, tj. v 10.45 z Prahy. Navíc dráhy zavedou i nedělní večerní pendolino z Prahy do Plzně a v pondělí brzy ráno zpět. Spojů do Ostravy naopak proti současnému stavu mírně ubude.

Zdroj: POVED - konečný návrh JŘ (PDF)


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.10.2012 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Karlovarský ČR Plzeňský ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
01.11.2012 (13:34)  
Ad Penďo v Polsku:

Smlouva s Alstomem je uzavřena na dodávku 20 nových jednotek "New Pendolino" (do 250 km/h), které začne PKP Intercity provozovat v letech 2013-14 na dvou trasách: na páteřním koridoru sever-jih Gdynia-Warszawa-CMK-Katowice a na odbočce Warszawa-CMK-Kraków.
V současnosti probíhá rozsáhlá I. etapa rekonstrukce CMK: do jejího ukončení v r. 2015 je max. rychlost "omezena" na nejrychlejších úsecích na 220 km/h, po následné rekonstrukci traťové signalizace má být CMK nastavena na 250 km/h.
Kdysi (v r. 2007) se objevily informace o jednáních mezi PKP a ČD o českých pendolinech na trase Praha-Ostrava-CMK-Warszawa, ale nejspíš z toho sešlo: úsek Bohumín-Katowice má přece jen podivné parametry a PKP IC mezitím nakoupily vá vlastní penďa.
registrovaný uživatel Sim 
28.10.2012 (19:59)  
Pekar > presna cisla samosebou nemam, ale odhadem muzu rict, ze cca polovina osazenstva jednicky pendolina byla jeste pred rokem az dvema v dobe mojich cest "nedobrovolna" - tedy za jednicku si priplatili proto, ze by klidne jeli pendolinovou dvojkou, ale uz bylo plno nebo chteli zasuvky. Tihle dneska jdou do dvojky rovnou, pokud neutekli ke zlutym.

Reakce na posileni a rozmelneni asi popsat nedokazu, ale netaktovost mu dobre nedela. Zrovna dneska chtela jet mlada kolem jedenacty z Prahy, pocitala s Pendolinem a ejhle, vono zrovna dneska nejede. Proste, jakmile covek musi studovat poznamky pod carou, vnima to negativne - a je uplne fuk, jestli je to jizdni rad o statnim svatku, nebo smlouva na sporici ucet.

No, a pokud bych bral sam sebe z hlediska jezdeni na Plzen, klidne bych se obcas svezl - jen by to muselo jezdit v dobe, kdy zrovna potrebuju cestovat. A toho se jeste asi nejakej ten patek nedockam.
registrovaný uživatel pekař 
28.10.2012 (9:40)  
Sim: báječné, přece jen by mě zajímala přesnější čísla. Jaký vliv na to např. měl zvýšený počet spojů SC a následné rozmělnění, kolik se přesunulo do dvojky Pendolina náhradou za lidi z dvojky, co přešli ke žlutému. Myslím, že by ta čísla byla zajímavá, celkově bych ten pokles neviděl tak zásadní.
registrovaný uživatel tarten 
24.10.2012 (16:55)  
Postman: mezinárodní homologaci ... v Rakousku a v Německu a nejsem si jist zda ji již mají a nejezdí ještě ve zkušebním provoze na vnitrostátních tratích.

Si pište, že byste se dozvěděl, kdyby 109E tu homologaci dostala. :-D
Vnitrostát jezdí pokud vím formálně pořád ve zkušebním provozu, ale od ostrého se moc neliší, zřejmě jen se nikomu nechtělo mrhat penězi a úsilím na extrabuřt české razítko, když není nutné. No ale na Slovensku jezdí 109E2 (381) už naostro s homologací.
registrovaný uživatel tarten 
24.10.2012 (16:37)  
KK: jen se chci ujistit, v druhém odstavci opravdu má být psáno 380? (narážím na ty franclázně)

Sory, error. Ve druhém odstavci 23.10.2012 (10:33) jsem myslel 680. Aby ČD pinďu využily. Teprve kdyby mu kladli Němci (DB Netze a cestující, ne DB Bahn) příliš velký odpor, tak by bylo ze strany ČD namístě pokusit se uplatnit aspoň pomalejší 380 + Xmz. A 680 tedy nechat na to vnitro (s nadějí na Donau-Moldau Bahn).

(V prvním odstavci 380 sedí.)
registrovaný uživatel Sim 
24.10.2012 (15:33)  
pekař > jen pro upresneni, je rec o Plzni, nebo Pendolinu vseobecne?

Pokud vseobecne, tak jsem relevantni vzorek - z mojich cest Pendolinem byla vetsina v prvni tride a zpravidla ve spojich, kde bylo natriskano. A kam jsem se rozplynul? Prevazne ke zlutym, nebo do pendolinove dvojky. Pripadne dalsi podrobnosti klidne pres majla, at to tu neplevelime.
registrovaný uživatel pekař 
24.10.2012 (15:25)  
turista: a teď je otázka, kam ti cestující z jedničky zmizeli. Není to tak dávno, kdy jezdila první třída v některých spojích SC bězně zcela vyprodaná.
24.10.2012 (14:02)  
Pánové nejsem sice produktový manager ČD, tudíž vše muže být i jinak. Ale pokud se jednalo o Railjety, tak se původně počítalo že "messeršmity" ř. 380(Škoda 109E) budou jezdit s railjety, jenže neměli mezinárodní homologaci pro jízdu v Rakousku a v Německu a nejsem si jist zda ji již mají a nejezdí ještě ve zkušebním provoze na vnitrostátních tratích. Proto se uvažovalo o zastoupení zapůjčenými taurusy.

Nevím nevím zda pro SC pendolino by z Ostravy do Brna a zpět našlo dost cestujících. A přes Olomouc? Ani ČD si nemohou dovolit jezdit s prázdným vlakem. Chudobné studenstvo dá většinou přednot na této trati se obávám obyč rychlíku či IC než platit další příplatek za pendolino. Apropos u konkurence se mi libí systém povinné mistenky, která je již v ceně jízdenky(čili svezeme vás a sednete si). Tudíž personál nemusí přeskakovat něčí zavazadla natož jeho samotného(ulička by měla zůstat volná). Jinak vyjimečnost Pendolina je v současné době na trati Praha - Ostrava trošku mimo, protože i klasická souprava s loko řady 151 nebo 380 je schopna ujet trasu zhruba za stejnou dobu jako pendolino. Podstata je, že spoju IC a EC mezi Ostravou a Prahou na ukor pendolina ubylo.
24.10.2012 (13:47)  
Pavel S ... já to vidím tak, že nemožnost SC místenky za 35 Kč v jedničce má zajistit její exkluzivitu - a zákazníka, který má jedničku "zdarma za paušál" (třeba v rámci IN100, která ve variantě pro 2.třídu neexistuje) v SC jedničce za pár kaček nechtějí. To je samozřejmě pochopitelný postup.

Problém je ale v tom, že jedniček je v SC mnoho - dva vozy - za takto exkluzivních podmínek by tam měl být jen jeden vůz - je to pak vidět na jejich mizerné obsazenosti.
registrovaný uživatel Sim 
24.10.2012 (11:02)  
Pavel S > ted ponekud nechapu. Prvni trida SC se od druhe lisi:
- barvou sedacek
- rozdilem v bonusech

Jiny rozdil zde neni. Takze, bud chcete jet prvni tridou - pak to mate s bonusem a za priplatek - nebo jedete druhou tridou, pak to mate levnejsi a bez takoveho rozsahu bonusu.

Ja vim kam mirite - mate predplacenou jednicku, takze chcete jet jednickou. Jenze jednickova mistenka je drazsi, nez dvojkova. A vam se nechce platit neco, co nevyuzijete, ale nechce se vam "snizovat" se na dvojku, kdyz mate predplacenou jednicku. Vitejte v tarifnim systemu CD, ktery pro predplatitele nabizi priplatky navic a pro vsechny mnozstevni prirazky.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko