Praha — České dráhy zvěřejnily vítěze dalšího výběrového řízení na modenizaci osobních vozů klasické stavby. Tentokrát jde o patnáct kusů současné řady Bdt, ze kterých vznikne nová řada ABpee. Vítězem se stala polská společnost Pesa Bydgoszcz, která prvenství obhájila proti dvěma firmám z České a Slovenské republiky. Cena zakázky činí necelých 191 milionů korun, tedy zhruba 12 milionů za jeden vůz. Vysoutěžená částka je nakonec nižší o celou třetinu oproti původně předpokládaným 270 milionům (18 milionů za vůz) a stává se bezkonkurenčně nejlevnější modernizací Českých drah zahrnující montáž klimatizace. Dodána by měla být do dvou let od podpisu smlouvy, tedy zhruba do léta roku 2014.
Rekonstrukce zahrne kompletní renovaci interiéru, který se nově bude skládat z oddílu 1. třídy se 30 místy a druhé třídy se 40 místy. Samozřejmostí bude klimatizace, audiovizuální informační systém, uzavřený systém WC, zásuvky na 230 V nebo zvýšení rychlosti ze 120 na 140 km/h. Vozy také dostanou přemostění záchranné brzdy pro provoz v delších tunelech. Jak uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík, nasazovány budou na vnitrostátní rychlíkové spoje, také s řídícími vozy řady Bfhvpee z produkce šumperského závodu Pars Nova.
V současnosti probíhá také výběrové řízení na modernizaci 62 vozů Bp, které by se měly dostat na stejnou technickou úroveň, jako aktuálně vysoutěžená řada ABpee. Také zde se předpokládá 18 milionů korun za jeden vůz. Další aktuální soutěží je modernizace 26 vozů Bdt, které by se kvůli omezeným finančním zdrojům měly obejít bez klimatizace (předpokládaná cena 7 milionů za vůz). Pokud by se i ve výběrovém řízení na 62 vozů Bp povedlo vysoutěžit o třetinu nižší cenu, tak by celková úspora oproti předpokladům umožňovala místo 26 vozů Bdt bez klimatizace zmodernizovat na plnou úroveň včetně klimatizace více než pět desítek vozů Bdt. Jestli však takové rozhodnutí České dráhy vynesou, si budeme muset ještě počkat.
Zdroje: České dráhy, IS VZ US
pro trať Cheb-UnL-Praha nebylo by lépe počítat s vozy na 160?? byť koridorová část je menšina trasy, tak možnost trochu urychlit, popř. zkracovat zpoždění není k zahození,
navíc pokud bude R pomalejší než EC, tak si neumím představit jak lidi přesvědčit, aby mu dali přednost před EC
Páteř Českých drah však tvoří lokomotivy 100-120-140km/hod =
372 = 140km/hod
372 = 120km/hod
13 lokomotiv řady 151 =
151 = 160km/hod
20 lokomotiv řady 380 =
380 = 200km/hod
7 lokomotiv řady 371 =
371 = 160km/hod
Páteř Českých drah však tvoří lokomotivy 100-120-140km/hod =
162 = 140km/hod
362 = 140km/hod
372 = 140km/hod
163 = 120km/hod
263 = 120km/hod
363 = 120km/hod
372 = 120km/hod
242 = 120km/hod
854 = 120km/hod
Brejle = 100km/hod
K čemu? 140Km/h = správné rozhodnutí ... jak tu někdo psal uživí toto rozhodnutí víc jak 200 vagonů
M.U.
Jinak tunel pod Černošicemi je nová vyrianta vrt na Plzeň.
Viz debata na Káčku o vrt. Je tam i s mapkou...
Až se bude stavět VRT, jestli vůbec, tak na regionálkách budou jezdit MZ vozy.
Čili ano, nějaké množství se uživí, ale mělo by se to udržovat na rozumném minimu. Hlavně se doufám větší reko nedělá na 5 let, a během nějakých 15-20 let (na které odhaduju dobu existence těchto rekovozů) bude počet vozidel a tratí u nás pro 160kmh přecejen větší než je dnes...
tak ať to tentokrát dobře dopadne a smlouva se podepíše.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.