..: Rekonstrukci řady Bdt na vozy 1. a 2. třídy zrealizuje PESA :..

Sedadla Borcad Regio, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy zvěřejnily vítěze dalšího výběrového řízení na modenizaci osobních vozů klasické stavby. Tentokrát jde o patnáct kusů současné řady Bdt, ze kterých vznikne nová řada ABpee. Vítězem se stala polská společnost Pesa Bydgoszcz, která prvenství obhájila proti dvěma firmám z České a Slovenské republiky. Cena zakázky činí necelých 191 milionů korun, tedy zhruba 12 milionů za jeden vůz. Vysoutěžená částka je nakonec nižší o celou třetinu oproti původně předpokládaným 270 milionům (18 milionů za vůz) a stává se bezkonkurenčně nejlevnější modernizací Českých drah zahrnující montáž klimatizace. Dodána by měla být do dvou let od podpisu smlouvy, tedy zhruba do léta roku 2014.

Rekonstrukce zahrne kompletní renovaci interiéru, který se nově bude skládat z oddílu 1. třídy se 30 místy a druhé třídy se 40 místy. Samozřejmostí bude klimatizace, audiovizuální informační systém, uzavřený systém WC, zásuvky na 230 V nebo zvýšení rychlosti ze 120 na 140 km/h. Vozy také dostanou přemostění záchranné brzdy pro provoz v delších tunelech. Jak uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík, nasazovány budou na vnitrostátní rychlíkové spoje, také s řídícími vozy řady Bfhvpee z produkce šumperského závodu Pars Nova.

V současnosti probíhá také výběrové řízení na modernizaci 62 vozů Bp, které by se měly dostat na stejnou technickou úroveň, jako aktuálně vysoutěžená řada ABpee. Také zde se předpokládá 18 milionů korun za jeden vůz. Další aktuální soutěží je modernizace 26 vozů Bdt, které by se kvůli omezeným finančním zdrojům měly obejít bez klimatizace (předpokládaná cena 7 milionů za vůz). Pokud by se i ve výběrovém řízení na 62 vozů Bp povedlo vysoutěžit o třetinu nižší cenu, tak by celková úspora oproti předpokladům umožňovala místo 26 vozů Bdt bez klimatizace zmodernizovat na plnou úroveň včetně klimatizace více než pět desítek vozů Bdt. Jestli však takové rozhodnutí České dráhy vynesou, si budeme muset ještě počkat.

Zdroje: České dráhy, IS VZ US


JiříK. , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 17.7.2012 (1:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Ferii  mail  
03.08.2012 (21:59)  
hezký, takže krom žraní polskejch rádoby položrádel budu nucenej ještě jezdit v polským polorekokrámu, doufám, že ty vozy budou kvalitativně a funkčně ouplně stejně jako rsch, nižší cena není ekvivalent kvality
24.07.2012 (20:38)  
Když už tu rozebíráte lokomotivy ČD a ČD Cargo, tak bychom se měli zmínit také o lokomotivách dalších dopravců, které u nás jezdí ve službách ČD. Konkrétně mám na mysli stroje 350 ZSSK (Vmax=160 km/h) či 1216 ÖBB (Vmax tuším 200 km/h, možná i více) a také Herkulesy společnosti ARRIVA (Vmax tusším 140 km/h), kteří zajíždí s rychlíky do Plzně.
24.07.2012 (13:11)  
josef Novák

jste slepý?

M.U.
24.07.2012 (12:07)  
AL:
A opět pronajímají. Ale asi už to nyní nefunguje naopak.
22.07.2012 (22:00)  
díky ČD Cargo si mohou dovolit v ČD ty zběsilé oběhy mašin ... mají jiné za zády .

To je zase ptákovina.Utajený,kam na to chodíte? :-)))
22.07.2012 (19:41)  
Jiří Kocurek

jedna loko nikoho nikdy nepoloží ... díky ČD Cargo si mohou dovolit v ČD ty zběsilé oběhy mašin ... mají jiné za zády ... a když dojedou pozdě ... napíší: máme zpoždění ...

Aleš Liesk

Pokud to berete add absurdum, tak je třeba podotknout, že ČD mají páky, ovšem stát má jen akcie ... Takovej Kalousek s vlakem asi neodjede ... zatímco ČD ano ... i s nákladním ...

Stejně je to debata o ničem, dokud v Břeclavi se pojede 40km/h a po Brně 30km/h a kde a jakýho čerta vlastně kolik, tak patříme na východ ... nějakých pár 380,680 to 200km/h z Vranovic na okraj Břeclavi nezachrání ...
22.07.2012 (18:04)  
M.U.: pokud to berete takhle, tak České Dráhy vlastně nemají nic, protože 100% akcií ČD vlastní stát...

Což ale nic nemění na tom, že mašiny jezdí u Carga a jejich použití u osobky je prakticky možné jen v nějakých nouzových případech, anebo kdyby si je ČD cal. pronajaly, tak jako si jeden čas pronajímaly loko 340.
22.07.2012 (14:41)  
Martin Utajený: 372 vlastní ČD Cargo. Jasně takže přijde drážník od osobky, sebere kargu mašiny, ať si třeba krachnou, šak je to majetek osobky.
22.07.2012 (10:52)  
Aleš Liesk.

České dráhy nemají 372? České dráhy vlastní 100% akcií ČD cargo ... takže vlastní vše co má ČD cargo ... i lokomotivy 372

To se dělá jen pro lidi na oko a finanční úřad ... hmotný majetek je odepsaný a v nové společnosti tvoří zisk ...


Karel Kovářík

já bych dokonce zákonem zakázal obchodovat s firmami dominicovaných v daňových rájích, nebo bych u takových akvizic z jejich realizace nařídil povinně strhnout z fakturace minimálně ihned srážkovou daň 15-20% ... Všem stejně ...
registrovaný uživatel Kakov 
22.07.2012 (9:12)  
JB: tomu, že škodovka utřela se nedivím, já b ych jim už nezadal ani broušení kol
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko