..: Rekonstrukci řady Bdt na vozy 1. a 2. třídy zrealizuje PESA :..

Sedadla Borcad Regio, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy zvěřejnily vítěze dalšího výběrového řízení na modenizaci osobních vozů klasické stavby. Tentokrát jde o patnáct kusů současné řady Bdt, ze kterých vznikne nová řada ABpee. Vítězem se stala polská společnost Pesa Bydgoszcz, která prvenství obhájila proti dvěma firmám z České a Slovenské republiky. Cena zakázky činí necelých 191 milionů korun, tedy zhruba 12 milionů za jeden vůz. Vysoutěžená částka je nakonec nižší o celou třetinu oproti původně předpokládaným 270 milionům (18 milionů za vůz) a stává se bezkonkurenčně nejlevnější modernizací Českých drah zahrnující montáž klimatizace. Dodána by měla být do dvou let od podpisu smlouvy, tedy zhruba do léta roku 2014.

Rekonstrukce zahrne kompletní renovaci interiéru, který se nově bude skládat z oddílu 1. třídy se 30 místy a druhé třídy se 40 místy. Samozřejmostí bude klimatizace, audiovizuální informační systém, uzavřený systém WC, zásuvky na 230 V nebo zvýšení rychlosti ze 120 na 140 km/h. Vozy také dostanou přemostění záchranné brzdy pro provoz v delších tunelech. Jak uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík, nasazovány budou na vnitrostátní rychlíkové spoje, také s řídícími vozy řady Bfhvpee z produkce šumperského závodu Pars Nova.

V současnosti probíhá také výběrové řízení na modernizaci 62 vozů Bp, které by se měly dostat na stejnou technickou úroveň, jako aktuálně vysoutěžená řada ABpee. Také zde se předpokládá 18 milionů korun za jeden vůz. Další aktuální soutěží je modernizace 26 vozů Bdt, které by se kvůli omezeným finančním zdrojům měly obejít bez klimatizace (předpokládaná cena 7 milionů za vůz). Pokud by se i ve výběrovém řízení na 62 vozů Bp povedlo vysoutěžit o třetinu nižší cenu, tak by celková úspora oproti předpokladům umožňovala místo 26 vozů Bdt bez klimatizace zmodernizovat na plnou úroveň včetně klimatizace více než pět desítek vozů Bdt. Jestli však takové rozhodnutí České dráhy vynesou, si budeme muset ještě počkat.

Zdroje: České dráhy, IS VZ US


JiříK. , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 17.7.2012 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
19.07.2012 (17:08)  
spalda:
Díky za rozbor, oba případy dokazují, že "letadlo" je méně náročné na prostor. V Německu ušetřilo 9% místa, v Belgii 3%. Ještě mě napadá jedno řešení problematiky "čtyřka versus letadlo" - překlápěcí opěradla. Viděl jsem to, tuším, v příměstských vlacích RENFE. Nemáte někdo odkaz na nějakou stránku, kde je tento typ sedadel popsán?
19.07.2012 (8:07)  
ad Miroslav Zikmund: Máte pravdu, že německé Desiro prostorem neoplývá 750/1650mm (letadlo/čtyřka). Bruselské Desiro je na tom s roztečema 825/1700mm oproti 471 s 1740mm sice nepatrně hůř, ale v celkovém komfortu bych dal přednost určitě Desiru (možnost natáhnout nohy pod sedačku přede mnou, celkově více místa díky jednopodlažnímu provedení...). Zajímavější je pak ale cena na sedadlo s 430 000,- u Desira oproti 700 000,- u 471.
18.07.2012 (22:25)  
ad spalda : mohl byste prosím uvést, jaká je vzdálenost mezi sedačkami u toho Desira ML pro Brusel ... má tam cestující stejný prostor jako ve vozech Bdt, resp. u EJ 471 ?

To, co jezdí v Německu jako řada 460 má ke komfortu 471 co do prostoru pro cestující > vzdálenost sedaček v leteckém uspořádání velice daleko ...
registrovaný uživatel SYN 
18.07.2012 (20:41)  
Pánové, k té diskuzi zda 140 stačí nebo ne, znovu bych rád poukázal na to že souhlasím s tím že za normálních okolností stačí, ovšem zdůrazňuji že pokud by se byť jeden takovýto vůz dostal do soupravy ktará jinak bude umožňovat 160 (třeba při nějaké mimořádnosti apod.) tak už ji zbrzdí...
Takže tam kde to rozumně (čili za nepříliš velký peníz) lze dosáhnout tak tam bych se o 160kmh snažil, tam kde rozumně nelze na ně rezignoval. Jako vždy, je to o penězích, v tomto případě o ceně reko. A pěkné reko vozy na 140 beru jako nutné zlo, ne jako že to vůbec nevadí...

Mimochodem i soudruzi z NDR nám ukázali na vozech Bdmtee že v nějaké chvíli už je technologie natolik zvládnutá že se i vozy příměstské dopravy (s předpokladem častých zastávek, tratí s nižší Vmax) vyplatí vyrobit na 160, tož tak... ale je to trošku škoda jak jim ty generace vyšly, kdyby nám ty Honeckery dodali o deset let dříve a až potom další sérii rychlíkových vozů mohlo to být o něco veselejší...
18.07.2012 (19:57)  
Já myslím, že 140km/h na rychlíky stačí,kvůli častým zastávkám, nicméně někdo se tady ohněl, že 160km/h najdeme tak na III. a IV. koridoru v budoucnu možná. Třeba téměř celý II. koridor mimo Přerov a Otrokovice má 160km/h povolenou. Tyto vozy mají být určeny na vlaky Olomouc-Břeclav-Brno,pokud by se předělali někdy 363 na 361 jako na Slovensku, pak by bylo kde uživit vozy pro rychlíky s Vmax 160.
18.07.2012 (16:41)  
Umí někdo fundovaně říct, co brání rekonstrukci Bp na 160km/h???

Před časem v diskuzi o řidičácích "syslech" někdo psal, že se prý během rekonstrukce zjistilo, že nevyhovuje tuhost skříně. To by odpovídalo tomu, že o 961 se původně psalo, že má být na 160. Bp na tom asi budou stejně. Info bez záruky.

Jinak se také kloním k názoru, že reko vozy jen na 140 budou mít na rychlících využití habaděj, investovat velké prostředky na dosažení 160 by bylo zbytečné. A to i v případě výstavby VRTratí, kterých jestli se dožijou v jiném stavu než stavu vraku, tak to bude největší zázrak v dějinách téhle země...
registrovaný uživatel Keprt 
18.07.2012 (15:00)  
quido.speedy: ty podvozky české a NDR výroby se liší taky (ne)přítomností tlumičů primárního vypružení, proto těch 120 u Bp. Nicméně, jak je to s možností je dosadit na české podvozky, bohužel nevím..

Ten pán se jmenoval Honecker, ne Hörnecker :o)
18.07.2012 (14:46)  
Technický dotaz
Umí někdo fundovaně říct, co brání rekonstrukci Bp na 160km/h??? Ten vagón má stejné podvozky jako Honeckery (GP200) a ty jsou na 160 odjakživa a liší se jen provedením brzdy...
(Při osazení kolejnicovou brzdou ten podvozek vyhovuje až do 200km/h)

*Keprt: dekuji
18.07.2012 (13:54)  
Přidávám se s rychlíky Plzeň - Most, Pardubice - Liberec, Ostrava - Krnov. Na Plzeň to není jedno Ampz, ale osm vlaků denně s celkově moderními soupravami. Dále několik Aee na Plzeň a Budějovice a mohl bych jmenovat dále a dále.
18.07.2012 (13:03)  
V posledních letech byly rekonstrukce nasazeny i na další rychlíky: Pha-Tanvald, UL-LB, KO-Rumburk. Těch vozů sice není moc, ale počítat by se to mělo.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko