..: GW Train Regio má svou první modernizovanou jednotku 813 :..

Motorová jednotka 813.1, foto: GW Train Regio, a.s. Bečov nad Teplou — Zatímco se asi první žlutý vlak do tohoto malebného městečka podívá již tento víkend v podobě zvláštní jízdy dopravce RegioJet, už zanedlouho ho budou pravidelně následovat další žluté vlaky. Tentokrát ale již jiného dopravce. Tím je společnost GW Train Regio, dříve Viamont Regio, která osobní vlaky na trati 149 provozuje již několik let na základě dlouhodobé smlouvy s Karlovarským krajem. A zatímco doposud zde jezdily zahraniční motorové jednotky RegioSprinter pronajaté od dopravce Vogtlandbahn, již zanedlouho se zde objeví žlutočerné motorové jednotky řady 813.1, vzniklé přestavbou starších motorových a přípojných vozů. Německý dopravce na svých linkách totiž vozy RegioSprinter vzhledem k jejich stáří vyřazuje a nahrazuje modernějšími vozy RegioShuttle od společnosti Stadler.

Motorová jednotka 813.1, foto: GW Train Regio, a.s. Na co se tedy cestující na trati, spojující dvě významná západočeská lázeňská města, Karlovy Vary a Mariánské Lázně, mohou těšit? Na první pohled vypadá jednotka řady 813.1 podobně, jako Regionova Českých drah. Už na pohled druhý ale spatříme řadu odlišností. Tou nejmarkantnější je čelo vlaku, které je narozdíl od Regionovy téměř stejné, jako u motorových vozů řady 810 a přípojných Btax, ze kterých byla jednotka vyrobena. Výrobce vlaku, slovenská společnost ŽOS Zvolen, vycházela totiž hlavně ze svých předchozích produktů, motorových jednotek řady 813 pro Železničnou spoločnosť Slovensko (ZSSK). Už i ty jsou oproti Regionovám výrazně tišší a mají i vyšší rychlost, která činí 90 km/h. Oproti jednotkám pro ZSSK však mají vlaky pro GW Train Regio dosazenou navíc klimatizaci a také nízkopodlažní část v řídícím voze. Samozřejmostí jsou pak i další věci, jako audiovizuální informační systém či bezbariérové WC. Spojení obou částí jednotky je realizováno pevným spřáhlem Shaku-Voith, prostory pro cestující jsou propojeny přechodem Hubner. Kapacita vlaku je 67 míst k sezení.

I díky tomu představitelé dopravce i kraje shodně tvrdí, že tato vozidla kvalitu vlaků na trati oproti minulým vozidlům ještě zvýší. Vozy dopravce Vogtlandbahn totiž například klimatizaci či bezbariérové WC neměly. Proti změně vozidla se však ohradili někteří regionální představitelé Odborového sdružení železničářů v článku ve svém periodiku Obzor. Zde tvrdí, že GWTR změnou vozidla porušilo podmínky desetileté smlouvy s krajem a že nejlepší by bylo, kdyby celou dobu na trati jezdily tradiční České dráhy. GW Train Regio má však s krajem vyjednaný dodatek smlouvy, navíc rozdíl ve vozidlech co se týče parametrů není nijak zásadní. První vyrobená jednotka byla již veřejnosti představena při příležitosti karlovarského Dne železnice, druhá jednotka je také již vyrobena. Případný nákup dalších vlaků dopravce zváží po zkušenostech a výsledcích z provozu.

Interiér vozu 813.1, foto: GW Train Regio, a.s.Nízkopodlažní část jednotky, foto: GW Train Regio, a.s.Stanoviště 913.1, foto: GW Train Regio, a.s.Pohled z přechodu do 913.1, foto: GW Train Regio, a.s.Pohled z přechodu do 813.1, foto: GW Train Regio, a.s.

Zdroje: GW Train Regio, OSŽ


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.10.2012 (10:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
31.10.2012 (18:12)  
Já po trati číslo 149 jezdím dost často. Regiosprinter nebyl podle mě špatný. Jediné co mi na něm vadilo byly nepohodlné sedačky (MHD typ).

Tak jsem zvědav na první uživatelské zkušenosti s novým vlakem. Nevíte kdy ho vypustí do ostrého provozu?
registrovaný uživatel jilous 
30.10.2012 (11:37)  
Sim: Porovnáváte nesrovnatelné. Jediné společné je opravdu, že dva podvozky jsou jednonápravové. Jízdní komfort je však úplně někde jinde...
registrovaný uživatel Sim 
29.10.2012 (13:01)  
jilous > nevim, jestli jste si vsiml, ze zrovna Regiosprinter ma take dva podvozky ze tri pouze jednonapravove.

mazák > ackoliv chapu narky strojvudcu, cestujicimu je uplne u dvou pulek, jak to vypada v kabine, natoz jak je konstrukcne resena ochrana firy pri narazu. Pokud ho neco bude zajimat z hlediska bezpecnosti, je to ochrana prostoru pro cestujici. Ale mnohem vice ho bude zajimat, jestli se do toho vagonu leze po zebriku, nebo se tam da pohodlne vjet i s kocarkem, pripadne kolik schodu bude pri pruchodu do vedlejsiho vozu a jestli se tam dokaze vejit i s taskami a batohem na zadech.
registrovaný uživatel mazák 
27.10.2012 (15:12)  
Já pořád nechápu proč jsou zde tak velké dohady nad velikostí přechodu mezi vozy. Kolik cestujících na této tratí přelejzá tímto průlezem? Podstatné je to, že se jedná pro strojvedoucího v této rakvi o velký krok zpátky!
A myslíte že jde o pokrok v hlučnosti, poskakování, trakčních vlastností ale i vzledu? Pro mne jako cestujícího nezáleží zda jedu nejmodernějším vozidlem, ale aby fungovalo vše tak jak má, byl vlak čistý a jel podle jízdního řádu co nejrychleji s dobrými přípoji!
registrovaný uživatel happy 
27.10.2012 (0:06)  
Ale jsou lidi,kteří pořád opakují,že to tak není,jen je výrobce nenamontoval.
Kdyby to dopravce požadoval, tak třeba udělají autobusové uspořádání navíc 3+2 a počet míst k sedění bude přes sto. To je věcí objednavatele. A logicky objednavatel usoudil, že když je na této trati obsazenost spojů nějaká, že tedy bude stačit nějaký počet sedadel. Takže je přece nesmysl cpát desítky zbytečných sedadel do vozidla, když vím, že maximální počet přepravovaných pasažérů ve špičce je třeba 60.... Taky si nekoupím multivan pro 8 osob, když vím, že nás pojede v 99,99999% případů maximálně 5.
registrovaný uživatel jilous 
26.10.2012 (18:05)  
Na první pohled to vypadá opravdu jako vozidlo údržby 30 let staré po novém laku. I 810 v Najbrtu II se stahovacími okny a vysokými sedačkami vypadá lépe. Po trati M.L.- K.V. si s jednonápravovými podvozky cestující opravdu opět zaskáčou jako kdysi na 810. Nasazení těchto vozidel v roce 2012 (stejně ale jako 814 u ČD) je krokem zpátky a škoda, že se krajští radní nechali oblbnout. Pro mě fandu kolejové dopravy je to zklamání....
registrovaný uživatel Sim 
25.10.2012 (14:27)  
Alex 74 > ve kterych mistech? Tam, co jsou kreslene voziky?
25.10.2012 (0:33)  
jak Josef Novák hledá sedačky

Von je nehledá,protože ví,že tam nejsou kvůli velkému přechodu mezi vozy a hluchému místu po původním WC :-)))Ale jsou lidi,kteří pořád opakují,že to tak není,jen je výrobce nenamontoval.
24.10.2012 (20:52)  
Chlapci, nechci narušit vaši jistě plodnou debatu, ale v řídícím voze 913.1 si přidejte ještě dvě sklopné sedačky, které nejsou v typáku.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
24.10.2012 (16:21)  
Polovina diskuze o tom, jak Josef Novák hledá sedačky
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko