..: GW Train Regio má svou první modernizovanou jednotku 813 :..

Motorová jednotka 813.1, foto: GW Train Regio, a.s. Bečov nad Teplou — Zatímco se asi první žlutý vlak do tohoto malebného městečka podívá již tento víkend v podobě zvláštní jízdy dopravce RegioJet, už zanedlouho ho budou pravidelně následovat další žluté vlaky. Tentokrát ale již jiného dopravce. Tím je společnost GW Train Regio, dříve Viamont Regio, která osobní vlaky na trati 149 provozuje již několik let na základě dlouhodobé smlouvy s Karlovarským krajem. A zatímco doposud zde jezdily zahraniční motorové jednotky RegioSprinter pronajaté od dopravce Vogtlandbahn, již zanedlouho se zde objeví žlutočerné motorové jednotky řady 813.1, vzniklé přestavbou starších motorových a přípojných vozů. Německý dopravce na svých linkách totiž vozy RegioSprinter vzhledem k jejich stáří vyřazuje a nahrazuje modernějšími vozy RegioShuttle od společnosti Stadler.

Motorová jednotka 813.1, foto: GW Train Regio, a.s. Na co se tedy cestující na trati, spojující dvě významná západočeská lázeňská města, Karlovy Vary a Mariánské Lázně, mohou těšit? Na první pohled vypadá jednotka řady 813.1 podobně, jako Regionova Českých drah. Už na pohled druhý ale spatříme řadu odlišností. Tou nejmarkantnější je čelo vlaku, které je narozdíl od Regionovy téměř stejné, jako u motorových vozů řady 810 a přípojných Btax, ze kterých byla jednotka vyrobena. Výrobce vlaku, slovenská společnost ŽOS Zvolen, vycházela totiž hlavně ze svých předchozích produktů, motorových jednotek řady 813 pro Železničnou spoločnosť Slovensko (ZSSK). Už i ty jsou oproti Regionovám výrazně tišší a mají i vyšší rychlost, která činí 90 km/h. Oproti jednotkám pro ZSSK však mají vlaky pro GW Train Regio dosazenou navíc klimatizaci a také nízkopodlažní část v řídícím voze. Samozřejmostí jsou pak i další věci, jako audiovizuální informační systém či bezbariérové WC. Spojení obou částí jednotky je realizováno pevným spřáhlem Shaku-Voith, prostory pro cestující jsou propojeny přechodem Hubner. Kapacita vlaku je 67 míst k sezení.

I díky tomu představitelé dopravce i kraje shodně tvrdí, že tato vozidla kvalitu vlaků na trati oproti minulým vozidlům ještě zvýší. Vozy dopravce Vogtlandbahn totiž například klimatizaci či bezbariérové WC neměly. Proti změně vozidla se však ohradili někteří regionální představitelé Odborového sdružení železničářů v článku ve svém periodiku Obzor. Zde tvrdí, že GWTR změnou vozidla porušilo podmínky desetileté smlouvy s krajem a že nejlepší by bylo, kdyby celou dobu na trati jezdily tradiční České dráhy. GW Train Regio má však s krajem vyjednaný dodatek smlouvy, navíc rozdíl ve vozidlech co se týče parametrů není nijak zásadní. První vyrobená jednotka byla již veřejnosti představena při příležitosti karlovarského Dne železnice, druhá jednotka je také již vyrobena. Případný nákup dalších vlaků dopravce zváží po zkušenostech a výsledcích z provozu.

Interiér vozu 813.1, foto: GW Train Regio, a.s.Nízkopodlažní část jednotky, foto: GW Train Regio, a.s.Stanoviště 913.1, foto: GW Train Regio, a.s.Pohled z přechodu do 913.1, foto: GW Train Regio, a.s.Pohled z přechodu do 813.1, foto: GW Train Regio, a.s.

Zdroje: GW Train Regio, OSŽ


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.10.2012 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
24.10.2012 (12:00)  
josef Novák > "ptám se proč,když instalaci nic nebrání."

Proc se na to ptate me? Ja to nevim, ale na rozdil od vas odmitam spekulovat, co tam je. Ja nenasel nic, co by instalaci sedacek do tohoto prostoru branilo. Ani na fotkach, ani na schematu.

Jinak oficialni kapacita stojicich je 105/103/120 (poradi stejne jako minuly prispevek CD/GW/ZSSK)

P.S. podle mych "vypoctu" je pevnych sedacek 63.
24.10.2012 (11:34)  
jedna dvojsedacka neni instalovana v mistech, kde byla toaleta,
Jedna osmicka chybi proto, ze je kratsi salon (= jsou sirsi dvere a vetsi nastupni prostor)

A 10 sedaček oproti českému 814 je fuč(máte-li to správně,protože podle vašich propočtů je v jednotce GW jen 65 míst).

Takže sám uznáváte,že "jedna dvousedačka není instalovaná v místě,kde byla toaleta"-ptám se proč,když instalaci nic nebrání.Ona tam bude asi almara,která se nevešla na konec vozu(kde ji má 814).

Podle mého má tato jednotka,dlouhá 28,5 metru zbytečně hodně "nástupních" plošin na úkor místa k sezení(oproti slovenské 813/české 814,které mají 83/84 míst ) .
registrovaný uživatel Sim 
24.10.2012 (9:48)  
josef Novák > "Už se v tom začínáte ztrácet." Ja nikoliv, to pouze vy nedoctete vetu do konce :-D

S tim, ze motor 813 obou spolecnosti ma stejnou dispozici jste zacal vy a ja se vas celou dobu snazim presvedcit o opaku, protoze interierem se GW 813 blizi mnohem vic CD 814, nez ZSSK 813.

Psal jsem Alexovi, jestli je to mozny zverejnit. Pokud ano, vywebim to. Takze zatim jen pocty, cisla v poradi CD/GW/ZSSK:
motor pevne sedacky: 48/38/30
motor sklopne sedacky: 0/2/5
vlek pevne sedacky: 28/25/48
vlek sklopne sedacky: 8/0/0

KK > Siroky mezivozovy prechod GW813 zadne sedacky ve srovnani CD814 neubral. Jedna osmicka chybi proto, ze je kratsi salon (= jsou sirsi dvere a vetsi nastupni prostor), jedna dvojsedacka neni instalovana v mistech, kde byla toaleta, prestoze prostor na ni tu je. Tri sedacky jsou potom rozdil ve vleku a to ne tim, ze by vypadla cela jedna rada sedacek, ale jinym rozmistenim (treba RN ma v jednom miste 3+1, GW ma na srovnatelne pozici 2+1, takze sirsi pruchod).
registrovaný uživatel Kakov 
24.10.2012 (8:56)  
Sim: jenže vy stále porovnáváte ZSSK a GW, v tom je ten problém, protože J.Novák porovnává GW a RN, je jasné že v porovnání se ZSSK místa zlikvidovala nízkopodlažnost, ale v porovnání s Pars regínou???

GW i RN jsou nízkopodlažní, takže proč tedy má GW méně míst než RN?
24.10.2012 (8:33)  
Sim:Tak nám už konečně řekněte,kde se oproti české 814/914 ztratily ty sedačky.Máte přeci plánek,který Vám poslal "Alex 74".Široký přechod podle Vás žádné sedačky neubral,na místě původního záchodu vozu 810 také nic není,v řídícím voze 914 je 8 sklopných sedaček,co těch dalších 8 ?
Tak to má tento vlak 2 luxusní "taneční"prostory.Jedna třetina řídícího a čtvrtina mot.vozu.
Ale bude to jezdit jen mezi K.Vary-Mar.Lázně,což je asi hodina jízdy a to lidi postojí.

Naposledy vas upozornuju na drobny detail ve vasi pohadce, kterym je fakt, ze motorovy vuz jednotky GW je tim, ktery ma vice sedacek, nez vlek

Sime,já někde tvrdil,že motorový vůz GW má méně sedaček,než vlek? Už se v tom začínáte ztrácet.

Teď přestaňte oblbovat a napište:kolik míst má ten motorový vůz míst k sedění a kolik ten řídící u jednotky 813.1+ 913.1

Obrázek si udělá každý sám. 814/+914 má 48/+36 míst.
registrovaný uživatel Sim 
24.10.2012 (7:05)  
josef Novák > Prd tomu rozumim, ale hlavne ze vsude o tom vykladam bludy a mam svoji pravdu, kterou nezmeni ani realita. Mno, jestli ze sebe dal hodlate delat dementa, tak pokracujte. Naposledy vas upozornuju na drobny detail ve vasi pohadce, kterym je fakt, ze motorovy vuz jednotky GW je tim, ktery ma vice sedacek, nez vlek, i nez ZSSK varianta motoroveho vozu.

A jestli podobne podrobne, jako tuto jednotku, znate i konstrukci a uspořádání 810,811,812 Esmeraldy i 812 slovenské 814, doporucuju vasim "posluchacum" jit radsi do hospody na pivo, tam se toho dozvi vic.
24.10.2012 (5:21)  
JOHNZ:Ano,otočením motoráku u 814 se lépe využil prostor pro cestující,na úkor toho,že hnaná náprava je první,místo druhé u 813.

Sim: prave se spekulujete. Podle planku uplne jineho vlaku jste dosel k predstave, ze vam zmizely v hajzlu a v mezivozovem prechodu.
Já jsem nedošel k představě,ale na rozdíl od Vás znám konstrukci a uspořádání 810,811,812 Esmeraldy i 812 slovenské 814.
Vy hold posuzujete uspořádání vlaků podle toho,jaký mají lak(nejlepší jsou žluté):-)))

Tady je trochu nešťasně použito řešení,kdy je spojen motorák s málo místy k sezení(protože u slovenské 813 plní funkci hlavního nástupního prostoru)a nízkopodlažního vleku(který v české verzi plní úlohu hlavního nástupního prostoru).
Ale zase to bude moci jezdit z Tanvaldu do Kořenova a bude tam klimatizace,bude tam možná větší ticho,než v 814.
registrovaný uživatel Sim 
23.10.2012 (23:06)  
JOHNZ > ted porovnavam schema interieru ZSSK 813 a GW 813 ... a zluta varianta ma o 8 !!! pevnych sedacek vice v motorove casti, nez jeji slovenska predchudkyne.

Takze at si josef Novák strci ty svoje pohadky o sedackozravem prechodu do haj... no proste tam, co mu taky mizi sedacky.

Je to totiz presne tak, jak jsem predpokladal - mist k sezeni je mene kvuli tanecnimu parketu v nizkopodlazni casti (ktera zabira tretinu delky nemotorove casti), kde neni sedacka ani jedna.

btw, co konkretne myslite tim "na 813.1 ostáva len to WC, všetky ostatné funkcie prebrala NP časť vo vleku"? Ten valec vpravo bude nejspis teleport, zejo :-D http://www.zelpage.cz/news_n/08_120924_nizkopodl_nastupni__prostor.jpg
registrovaný uživatel JOHNZ 
23.10.2012 (20:39)  
Sim: Uvedomte si, že kým v 813.0 je ten mech a stredný nástupný priestor pomerne kľúčový pre výmenu cestujúcich (miesta na státie, kočíky/bicykle, nástup do vleku - dvere do vleku sú až na opačnom konci,prechod na WC), na 813.1 ostáva len to WC, všetky ostatné funkcie prebrala NP časť vo vleku. Takže to naozaj mierne luxus je.

josef Novák: Škoda, že v regíne sa prezmenu s priestorom išlo cez mŕtvoly, a za získaný priestor pre dvojsedačku (otočenie motoráku) sa platí dosť tragickými adhéznymi vlastnosťami. 813.0 a 813.1 je na tom s poháňanou druhou nápravou podstatne lepšie.
23.10.2012 (20:35)  
Zase přibude jedna trať, kde budou lidé moci cestovat jako ve 21. století. Interiér vypadá dobře a klimatizace určitě přidá na pohodlí v letním horku. Ale z hlediska venkovního designu se mi více líbí Regionova.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko