..: GW Train Regio má svou první modernizovanou jednotku 813 :..

Motorová jednotka 813.1, foto: GW Train Regio, a.s. Bečov nad Teplou — Zatímco se asi první žlutý vlak do tohoto malebného městečka podívá již tento víkend v podobě zvláštní jízdy dopravce RegioJet, už zanedlouho ho budou pravidelně následovat další žluté vlaky. Tentokrát ale již jiného dopravce. Tím je společnost GW Train Regio, dříve Viamont Regio, která osobní vlaky na trati 149 provozuje již několik let na základě dlouhodobé smlouvy s Karlovarským krajem. A zatímco doposud zde jezdily zahraniční motorové jednotky RegioSprinter pronajaté od dopravce Vogtlandbahn, již zanedlouho se zde objeví žlutočerné motorové jednotky řady 813.1, vzniklé přestavbou starších motorových a přípojných vozů. Německý dopravce na svých linkách totiž vozy RegioSprinter vzhledem k jejich stáří vyřazuje a nahrazuje modernějšími vozy RegioShuttle od společnosti Stadler.

Motorová jednotka 813.1, foto: GW Train Regio, a.s. Na co se tedy cestující na trati, spojující dvě významná západočeská lázeňská města, Karlovy Vary a Mariánské Lázně, mohou těšit? Na první pohled vypadá jednotka řady 813.1 podobně, jako Regionova Českých drah. Už na pohled druhý ale spatříme řadu odlišností. Tou nejmarkantnější je čelo vlaku, které je narozdíl od Regionovy téměř stejné, jako u motorových vozů řady 810 a přípojných Btax, ze kterých byla jednotka vyrobena. Výrobce vlaku, slovenská společnost ŽOS Zvolen, vycházela totiž hlavně ze svých předchozích produktů, motorových jednotek řady 813 pro Železničnou spoločnosť Slovensko (ZSSK). Už i ty jsou oproti Regionovám výrazně tišší a mají i vyšší rychlost, která činí 90 km/h. Oproti jednotkám pro ZSSK však mají vlaky pro GW Train Regio dosazenou navíc klimatizaci a také nízkopodlažní část v řídícím voze. Samozřejmostí jsou pak i další věci, jako audiovizuální informační systém či bezbariérové WC. Spojení obou částí jednotky je realizováno pevným spřáhlem Shaku-Voith, prostory pro cestující jsou propojeny přechodem Hubner. Kapacita vlaku je 67 míst k sezení.

I díky tomu představitelé dopravce i kraje shodně tvrdí, že tato vozidla kvalitu vlaků na trati oproti minulým vozidlům ještě zvýší. Vozy dopravce Vogtlandbahn totiž například klimatizaci či bezbariérové WC neměly. Proti změně vozidla se však ohradili někteří regionální představitelé Odborového sdružení železničářů v článku ve svém periodiku Obzor. Zde tvrdí, že GWTR změnou vozidla porušilo podmínky desetileté smlouvy s krajem a že nejlepší by bylo, kdyby celou dobu na trati jezdily tradiční České dráhy. GW Train Regio má však s krajem vyjednaný dodatek smlouvy, navíc rozdíl ve vozidlech co se týče parametrů není nijak zásadní. První vyrobená jednotka byla již veřejnosti představena při příležitosti karlovarského Dne železnice, druhá jednotka je také již vyrobena. Případný nákup dalších vlaků dopravce zváží po zkušenostech a výsledcích z provozu.

Interiér vozu 813.1, foto: GW Train Regio, a.s.Nízkopodlažní část jednotky, foto: GW Train Regio, a.s.Stanoviště 913.1, foto: GW Train Regio, a.s.Pohled z přechodu do 913.1, foto: GW Train Regio, a.s.Pohled z přechodu do 813.1, foto: GW Train Regio, a.s.

Zdroje: GW Train Regio, OSŽ


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.10.2012 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JB 
20.10.2012 (11:34)  
Sim: Co je špatného na závěru, že si to "provozovatel musí spočítat"?
20.10.2012 (11:33)  
josef Novák: 810 má 55 sedadel, Reginova 84 sedadel, Regioshark 120 sedadel. Samotná 810 jezdí za 40-50 litrů, 810 s přívěšákem 60-70 litrů nafty, kdysi se to tady řešilo. Ano samotná 810 by si řekla o polovinu nafty. Jenže 810 odveze méně než polovinu lidí a o komfortu škoda mluvit.
registrovaný uživatel Sim 
20.10.2012 (10:40)  
josef Novák > proc na to koukate timhle pohledem? Vy si koupite auto do mesta a chcete to srovnavat s necim, co je urcene na dalnici? Zralok a 813/814 ma preci jen ponekud jine parametry a kazde se hodi na neco jineho.

Vasi logikou se doslo k tomu, ze 810 mame vsude, i tam, kde nemaji co delat.
20.10.2012 (9:05)  
quido.spedy:Tady jsou prostě oželené mimikry vyvážené přínosem pro cestujícího a koneckonců i provozovatele...


Nevím,co je přínosného pro cestující a provozovatele,když má méně míst sezení na úkor "haly" a širokého přechodu mezi vozy.
Taktéž čelo je u Regionovy mnohem tužší,než u původního provedení.

Srovnání se Žralokem:Žralok 844 má mnohem pohodlnější vypružení,je rychlejší,má větší kapacitu,je tam ticho.Ale je také 2,5x dražší,dvakrát těžší,spotřeba bude také asi 2x víc,než Regionova(vezl jsem s ním Os.vlak a na trati Klášterec -Cheb si jednotka řekla o 93 l nafty na 100 km).S Regionovou se dá jezdit s poloviční spotřebou.

Takže provozovatel si musí hodně dobře spočítat,zda koupí nové pohodlné 844,nebo mnohem levnější investičně i provozně 813,814.
registrovaný uživatel JB 
20.10.2012 (7:25)  
Rabín: TSI se neuplatňují zpětně na již existující vozidla.
19.10.2012 (20:03)  
V clánku je jedna informace zavádející. Vogtlandbahn se nehodlá Regiosprinterú zbavit, naopak, budou modernizovány. Nakoupené Regioshuttle(RS1) nahradí jednotky Regiosprinter2- Desiro. Z tech Desir si VGB ponechá jen nekolik kouskú pro provoz na Trilexu, protoze jsou zde smluvne garantovány.
19.10.2012 (19:13)  
Oni ti odboráři z OSŽ jsou tak trochu komickým spolkem. Nakonec v každé hospodě lze plácat kdejaké hlouposti. Někdy to sice hrozí tím, že řečník může dostat přes ciferník, ale to už patří k obvyklému folklóru.
19.10.2012 (18:27)  
quido.speedy: Tak ona se hlavně cena 814 časem postupně měnila. Začínalo se tuším na 21 milionech za kus.
19.10.2012 (18:20)  
SYN: U Vogtlandbahn v současné době prochází tuším 11 Regiosprinterů částečnou modernizací, takže tyto předpokládám u VBG zůstanou (Regioshuttlů koupila VBG jen 8, takže jimi všechny Sprintery nenahradí). Co bude se zbylými sedmi, to netuším. GWTR o jejich odkoupení prý neměli zájem.
19.10.2012 (16:51)  
Keprt Nevím jestli je na 813 navařený nějaký kus jeklu, ale celý ten pult na RN je výborná věc. Kdokoli do něj někdy lezl (což je prakticky týden co týden kvůli vypadlým konektorům a utřepaným drátům), tak už nejednou toho "blbce" který to navrhl proklel... ...a často nejen v duchu :)

EDIT: JiříK To se omlouvám, žiju v domnění že slovenská verze byla o 2mil. za kus levnější.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko