..: GW Train Regio má svou první modernizovanou jednotku 813 :..

Motorová jednotka 813.1, foto: GW Train Regio, a.s. Bečov nad Teplou — Zatímco se asi první žlutý vlak do tohoto malebného městečka podívá již tento víkend v podobě zvláštní jízdy dopravce RegioJet, už zanedlouho ho budou pravidelně následovat další žluté vlaky. Tentokrát ale již jiného dopravce. Tím je společnost GW Train Regio, dříve Viamont Regio, která osobní vlaky na trati 149 provozuje již několik let na základě dlouhodobé smlouvy s Karlovarským krajem. A zatímco doposud zde jezdily zahraniční motorové jednotky RegioSprinter pronajaté od dopravce Vogtlandbahn, již zanedlouho se zde objeví žlutočerné motorové jednotky řady 813.1, vzniklé přestavbou starších motorových a přípojných vozů. Německý dopravce na svých linkách totiž vozy RegioSprinter vzhledem k jejich stáří vyřazuje a nahrazuje modernějšími vozy RegioShuttle od společnosti Stadler.

Motorová jednotka 813.1, foto: GW Train Regio, a.s. Na co se tedy cestující na trati, spojující dvě významná západočeská lázeňská města, Karlovy Vary a Mariánské Lázně, mohou těšit? Na první pohled vypadá jednotka řady 813.1 podobně, jako Regionova Českých drah. Už na pohled druhý ale spatříme řadu odlišností. Tou nejmarkantnější je čelo vlaku, které je narozdíl od Regionovy téměř stejné, jako u motorových vozů řady 810 a přípojných Btax, ze kterých byla jednotka vyrobena. Výrobce vlaku, slovenská společnost ŽOS Zvolen, vycházela totiž hlavně ze svých předchozích produktů, motorových jednotek řady 813 pro Železničnou spoločnosť Slovensko (ZSSK). Už i ty jsou oproti Regionovám výrazně tišší a mají i vyšší rychlost, která činí 90 km/h. Oproti jednotkám pro ZSSK však mají vlaky pro GW Train Regio dosazenou navíc klimatizaci a také nízkopodlažní část v řídícím voze. Samozřejmostí jsou pak i další věci, jako audiovizuální informační systém či bezbariérové WC. Spojení obou částí jednotky je realizováno pevným spřáhlem Shaku-Voith, prostory pro cestující jsou propojeny přechodem Hubner. Kapacita vlaku je 67 míst k sezení.

I díky tomu představitelé dopravce i kraje shodně tvrdí, že tato vozidla kvalitu vlaků na trati oproti minulým vozidlům ještě zvýší. Vozy dopravce Vogtlandbahn totiž například klimatizaci či bezbariérové WC neměly. Proti změně vozidla se však ohradili někteří regionální představitelé Odborového sdružení železničářů v článku ve svém periodiku Obzor. Zde tvrdí, že GWTR změnou vozidla porušilo podmínky desetileté smlouvy s krajem a že nejlepší by bylo, kdyby celou dobu na trati jezdily tradiční České dráhy. GW Train Regio má však s krajem vyjednaný dodatek smlouvy, navíc rozdíl ve vozidlech co se týče parametrů není nijak zásadní. První vyrobená jednotka byla již veřejnosti představena při příležitosti karlovarského Dne železnice, druhá jednotka je také již vyrobena. Případný nákup dalších vlaků dopravce zváží po zkušenostech a výsledcích z provozu.

Interiér vozu 813.1, foto: GW Train Regio, a.s.Nízkopodlažní část jednotky, foto: GW Train Regio, a.s.Stanoviště 913.1, foto: GW Train Regio, a.s.Pohled z přechodu do 913.1, foto: GW Train Regio, a.s.Pohled z přechodu do 813.1, foto: GW Train Regio, a.s.

Zdroje: GW Train Regio, OSŽ


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.10.2012 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
22.10.2012 (15:02)  
Sim,SYN:Tak tady se podívejte,kam se "ztratily sedačky".Mot.vůz je to vlevo-http://www.vlaky.net/upload/images/reports/002894/V%C3%BDkres.jpg
registrovaný uživatel Sim 
22.10.2012 (13:22)  
josef Novák > jste si jistej, ze "vzduchový panel,vyr.nádrž chlazení,na druhé straně El.rozvaděč a výfuk" zabiraji dohromady prostor vice nez dvou okynek, tedy v podstate tretinu prostoru pro sedici cestujici?

Me ten interier pripada podobne pruhledny, jako u reginy ... viz srovnani http://www.zelpage.cz/news_n/05_120924_813-1_interier.jpg s http://www.zelpage.cz/story/technika/dopravci/20051124_regionova/regionova_051124_ostrov_5.jpg

SYN > na me roztece sedacek 813 a 814 pusobi - aspon podle fotek - prakticky stejne; ve srovnani s puvodnimi roztecemi 810 jsou zvetseny tak, ze na cele delce vozu prijdeme o jednu radu sedacek (tedy pri stejnem usporadani by byla kapacita o 4 mista nizsi.

Vetsi mozny rozdil vidim v absenci sklopnych sedacek v nastupnich prostorech - jak nizkopodlaznim, tak vysokopodlaznim. Ovsem bez schematu interieru se tu muzem o tom pouze dohadovat.

... i kdyz ... bez schematu je hned na druhe fotce videt, ze vyfuk je v prostoru mezivozoveho prechodu ;-)
22.10.2012 (7:15)  
Sim,SYN:Tento rozdíl samozřejmě zdaleka nejde jen na vrub rozdílného provedení přechodu (ten skutečně podlahovou plochu navíc získává, nikoliv ubírá)

No je vidět,že máte dobré znalosti z konstrukce těchto vozidel :-))Samozřejmě,že míň sedadel jde na vrub tohoto přechodu a prostoru kolem něj(česká Regionova tam má vzduchový panel,vyr.nádrž chlazení,na druhé straně El.rozvaděč a výfuk).Všechny tyto "klumpry" má slov.vůz na opačné straně,kde je místo sedaček.
Takže 17 lidí si postojí v luxusním přechodu mezi vozy,kde to nejvíc hází :-)))
registrovaný uživatel SYN 
21.10.2012 (23:01)  
Tak těch mínus 18 sedaček je samozřejmě číslo s naprosto okrajovou vazbou k provedení přechodu, je to rozdíl (17?) mezi kapacitou regionohy ČD (84) a tuto udané kapacity nového vozidla GWTR (67). Tento rozdíl samozřejmě zdaleka nejde jen na vrub rozdílného provedení přechodu (ten skutečně podlahovou plochu navíc získává, nikoliv ubírá) ale z fotek se zdá že jednak GWTR volil věyší rozestup sedaček v MV, druhak okolo přechodu nechal větší volný prostor a tedy na úkor několika sedaček vytvořil mnohem víc místa pro stání a/nebo předměty...
registrovaný uživatel Sim 
21.10.2012 (21:34)  
josef Novák > alternativ (nejen) na tuto trat je podstatne vice, nez si hodlate pripustit ... ale to je jen detail.

Spis mne zajima, jak jste prisel na to, ze pokud by misto sirokeho mezovozoveho prechodu byl instalovan tankovy pruzor, veslo by se do usetreneho (vlastne spise zabraneho) prostoru 18 sedacek?
21.10.2012 (19:17)  
Jiří Kocurek : zapomněl jste doplnit, kolik km na těch 50 litrů ujede ...
Měrná spotřeba nafty u M810 je cca 10 litrů / 1000 tunokilometrů ... zdroj > statisticko ekonomická informační soustava ČD ...
21.10.2012 (18:07)  
Sim:Srovním-li dvojici RS1 od Stadlera se Sharkem od Pesy,je to také podobné.2x RS1 stojí přes 100 melounů,oproti Sharku za 65 mel.,mají 4 motory místo 2,mírně vyšší obsaditelnost,výhodu ,že jdou rozpojit atd..
No široký průlez,který mi "sežere" 18 míst k sedění z 85 je podle mého pro provozovatele nevýhodný.Radši budu sedět na sedačce,než stát mezi vozy na konfortním přechodu.
Na tuto trať je alternativa nová RS1 za 53 milionů,nebo Regionova/Zvolenská Bageta za 25-30 milionů,nebo Pesa za 65 milionů.Dopravce GW train si vybral Bagetu,což je reko 810 a ani se neptal na mou logiku :-))
Vás se ptali?
registrovaný uživatel Sim 
21.10.2012 (8:06)  
JB > na zaveru samotnem nic, pouze na te argumentaci vidim porovnavani tornada s pendolinem.

josef Novák > konkretne na tuhle trasu vam to nereknu, nikdy jsem tu nejel. Jen je proste vhodne srovnavat to, co ma stejny ucel - tedy treba reginu se sukafonems (s vlekem) a treba dvojici RS1 se sharkem. Nic vic, nic min.

No a vas podiv nad tim, ze nechapete, jaky prinos ma pro cestujiciho komfortni siroky prechod mezi vozy (misto uzkeho prulezu s nekolika dvermi), to nechavam bez komentare ;-)
20.10.2012 (12:15)  
Už se ví, kolik těch 813.1 vznikne a ze kterých 810 a 010?
20.10.2012 (11:53)  
Sim:A Vaší logikou-co si měl G W train pořídit na trať K.Vary-Mar.Lázně místo RS1?
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko