..: ČD poptávají nové vlaky pro Jihomoravský kraj :..

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj KováčBrno — České dráhy minulý týden vyhlásily výběrové řízení na výrobu nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Jak jsme již dříve informovali, mělo by se jednat o celkem sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických souprav, z toho pět v třívozovém a dvě ve dvouvozovém provedení. Předpokládaná cena všech sedmi klimatizovaných jednotek je zhruba 950 milionů korun a mají být dodány do dvou let od podpisu smlouvy, který se očekává do konce tohoto roku. Všech sedm kusů by tedy mělo být nasazeno do konce roku 2014, a to na vytíženou linku S2 IDS JMK Křenovice – Brno – Letovice.

RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč České dráhy s vypsáním výběrového řízení na nová vozidla pro linku S2 vyčkávaly na rozhodnutí vedení Jihomoravského kraje, které linky vyjme z uzavřené desetileté smlouvy (ta umožňuje takto postupně vysoutěžit až 55 % z celkového sjednaného výkonu). Volba nakonec padla na linky S6 a R6. Celkově se České dráhy ve smlouvě zavázaly k investicím do vozového parku v celkové výši 1,8 miliardy korun. Kromě nových elektrických jednotek se tak v Jihomoravském kraji počítá s nasazováním modernizovaných souprav RegioNova, modernizovaných vozů řad 842, 854, 954 a 054, dále také s postupným nasazováním klimatizovaných řídicích vozů Bfhpvee. Právě k „syslům“ se počítá s postupnou modernizací vozů Bdmtee.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 7.4.2012 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
11.04.2012 (12:48)  
Ad SYN:
No, Vy se mi taky asi jenom zdáte, ne? Když už se pohoršujete nad tím, jak to probíhá u nás, tak si uvědomte, že jinde je to (asi bohužel) zcela běžné a že praktiky předních světových výrobců mnohdy opravdu nejsou zcela košer. Nebudete-li "politicky" podporovat domácí export, nemusíte taky nikde uspět, a tudíž nemusíte doma nic vyrábět, nikoho zaměstnávat, nijak se technologicky rozvíjet...

Srovnávání s automobilovým průmyslem považuji za zcestné; už jenom proto, že přes individuální automobilovou dopravu obvykle netečou žádné státní dotace (pomineme-li šrotovné a podobné nesmysly) a jakmile se tam nějaký tok veřejných financí objeví (viz třeba nákup aut pro policii, armádu, úřad vlády apod.), začne to také smrdět silným lobbingem a korupcí, a to zdaleka ne jen v ČR! A co se norem týče, tak kdyby na silnicích existovala nějaká obdoba TSI, tak to asi taky bude vypadat úplně jinak. Si tak říkám, jestli se EU nepustí do tvorby nějakých bezpečnostních norem pro autobusy po té nedávné nehodě ve Švajcu; že by se z autobusů udělaly po vzoru kolejových vozidel také pojízdné pevnosti...
registrovaný uživatel SYN 
11.04.2012 (10:23)  
http://www.acri.cz/news/510/30/zeleznicnimu-prumyslu-chybi-statni-podpora-exportu

Týjo tak ti se mi snad zdaj... to je normální vymývání mozků ve stylu Goebbelse. Sami si stěžujou na to co přesně dělají ostatním výrobcům ze zahraničí tady u nás... Jak pláče že tramvaje Škoda neuspěly v Rostocku (prej je dostali na kritériu "estetika", to je taky dobrý, asi tak jak s těma dveřima), a já bych se jí s chutí zeptal (bohužel, nemají tam fórum ani mejl) kolik tak zahraničních výrobců tramvají uspělo v česku? Ať přemýšlým jak přemýšlím, vychází mi nula... Tak co se čílí? Přesně to na co si stěžujou tak přesně to probíhá u nás vůči zahraničním výrobcům taky.
A já se ptám proč to tak je? Když takový řekněme automobilový průmysl se víceméně obejde bez podobných skopičin, slušně tam funguje jednotná celoevropská homologace (umíte si představit že by řekněme nového Yettiho napřed rok schvaloval nějaký silniční úřad ve Španělsku než by tam směl vyjet?) a výrobci tím nijak netrpí, spíš jim to jde k duhu, a dokonce se dost daří našemu domácímu výrobci... tak proč to na železnici musí bejt jinak, a ještě se zdá že pracujeme na zabetonování současné roztříštěnosti?? A pak si na to někdo takovýhle stěžuje... PR nejhoršího kalibru, co ji pravda vůbec nezajímá, jen objednávka...
10.04.2012 (21:08)  
...najednou chtějí ČD dveře 1500 mm, prý kvůli rychlosti nástupu/výstupu a u elefantů jim stačily dveře,co se otevírají každé křídlo zvlášť a půl hodiny k tomu. Zase jedno šméčko....
registrovaný uživatel igisek  mail  
10.04.2012 (19:39)  
V JMK takisto vozidlové dotácie z OPD zožral DPMB, ktorý za ne kúpil nové šaliny a s novými vozidlami tak došlo na JMK až na koniec.
Dotace nešežral DPMB,ale město Brno,které si usmyslelo,že budeme mít "krásná" Poršata a přitom se ty peníze mohly využít do mnohem více užitečných věcí.JInak s těmi Regionovami-takhle tady jezdí Regionova každou hodinu do Tišnova a ve špičce mám dojem každou půlhodinu(střídavě se soupravami 242+4-5xBdmtee)Nejenže Regionova je zcela nevyhovující na tuhle trať(vždyť koncepce je stejná jako u řady 810),ale taky kapacitou nedostačující(vlastní zkušenost,kdy někdy stojí lidé i u dveří).Doufám,že až sem nasadí soupravy 560,tak sem přestanou vypravovat ty nevyhovující Regionovy.Už jsem,ale viděl kolikrát náhradu za regionovu,spoj v podání 714+3xBtax :(
registrovaný uživatel JOHNZ 
10.04.2012 (19:32)  
tarten: Dotaz smeroval pravdepodobne na tie 054 ... podobných spojov je tam taktiež len zopár, čo je opäť dané tým, že nie sú zodpovedajúce vozidlá (jednotky s vhodnou kapacitou, resp. nejaká tá žehlička navyše, ktorá by namiesto 054 mohla ťahať Bdtmee). V JMK takisto vozidlové dotácie z OPD zožral DPMB, ktorý za ne kúpil nové šaliny a s novými vozidlami tak došlo na JMK až na koniec.
registrovaný uživatel tarten 
10.04.2012 (18:51)  
JOHNZ:
Klasické těžké rychlíkové vozy se ale na zastávkovou regionálku vůbec nehodí, natož na městský a příměstský provoz.
10.04.2012 (15:52)  
Callisto: patrně myšleno samostatné, nikoli dle Jacobsona .. nechtějte od novin nějaký přesný vyjadřování, natož terminologii.
Jinak v normálnim světě by si jistě dopravce předepsal shodné provedení s již provozovanými či objednanými jednotkami, aby neměl roztříštěnej vozovej park na spoustu typů, ale to by u nás vypadalo podezřele.
Na druhou stranu to pak vypadá třeba takhle: http://www.acri.cz/news/510/30/zeleznicnimu-prumyslu-chybi-statni-podpora-exportu
registrovaný uživatel JOHNZ 
10.04.2012 (15:51)  
Jiří Kocurek: Skôr som to myslel ako 2x(4xBdtmee+mašina,resp. 5 vozový panťák), to je 8x26,5m+2x16,4=244,8 plus technologické rezervy ZZ (min. 20m medzi cesťákmi a 10m od každého návestidla) =244,8+20+40=304,8 + nejaká ďalšia rezerva nech sa tam dá rozumne zastavovať, takže minimálne 320m. Takže, uznávam, že s tou minimálnou dĺžkou vybetónovanej hrany som to možno prestrelil, ale toto je naozaj minimum (umožní k sebe na jednu koľaj základný osobák alebo spešák, ale nezvládne to 6 vozový panťák, špičkovú súpravu S3 ani rýchlik (okrem mimošpičkovej R5) ... avšak takéto veci sa stretávajú len v špičke, kde by sme mohli predpokladať, že končiacich vlakov bude minimum, resp. 0. Inak ale dĺžka koľají pri nich, resp. ich využiteľná dĺžka je na 3.nástupišti nedostatočná, na 4. len za cenu zrušenia tej spojky a obmedzenia posunu. a na 2. nástupišti je tak na hrane (oceňujem, že na rozdiel od autora plánkov staníc ste tú vzdialenosť merali len medzi bodmi, z ktorých je do toho vlaku možné rozumne nastúpiť) ...

igisek: Koľko vlakov tam jazdí tá RN? Vozne 054 by som snáď s výnimkov nastupovania nepovažoval za veľký problém ... On je asi problém v tom, že zodpovedajúcim vozidlom nateraz ČD nedisponujú a vypísanie súťaže na S3 nie je úplne jednoduchá vec.
registrovaný uživatel igisek  mail  
10.04.2012 (15:25)  
JOHNZ: A myslíte,že je kvalitní cestování to,že vám na elektrickou trať vyšlou motorové vozy či lokomotivy ,které jsou vhodné maximálně na lokálku(a ještě jezdí přeplněné)?Na trať 250 už plně očekávám návrat souprav 560,protože ty jsou 6článkové a nemusel bych se bát,zda nebudou přeplněné jako Regionovy apod.,což se děje trvale na trati 250 v úseku Tišnov-Brno(což je pro cestující z Tišnovska také jediný způsob cestování do Brna kromě auta).
10.04.2012 (15:15)  
Co mají být ty otočné podvozky? Přece každý vlak má otočné podvozky, ne?
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko