Brusel — Od 5. prosince 2011 může veřejnost na stránkách Evropské komise hlasovat v anketě o evropských plánovačích cest. Na výběr má z 12 vyhledávačů, které se dostaly do užšího výběru z původních 28 přihlášených. Mezi vybranými nechybí český IDOS, německý HAFAS či rakouský Scotty. Hlasování bude ukončeno 13. ledna 2012. Vítěze se dozvíme v únoru 2012 v Bruselu, kde dostanou pozvání na světový kongres ITS do Vídně (22. – 26. října 2012), aby prezentovali své nápady a řešení. Soutěž je součástí Evropské iniciativy pro mobilitu, která byla vyhlášena místopředsedou Evropské komise a komisařem pro mobilitu a dopravu Siimem Kallasem. „Dnešní nesourodá směsice plánovačů cest je nekompatibilní s jednotným evropským dopravním trhem, který všichni potřebujeme. Proč si ještě nemohu přes internet najednou naplánovat nebo zarezervovat cestu po celé Evropě, a přitom přecházet z letecké dopravy přes železnici a námořní dopravu až po městskou nebo silniční dopravu? Technologie už existuje, musíme jenom věci uvést do pohybu,“ prohlásil při zahájení soutěže v červnu 2011 eurokomisař Kallas. V Evropě je dnes více než 100 plánovačů cest, žádný z nich ale nenabízí komplexní hledání spojení a některé podléhají i účelovým zájmům provozovatelů, jak nedávno ukázal případ WESTbahnu. Cílem této soutěže je proto nalezení nejlepších vyhledávačů, příp. sběr námětů na vytvoření úplně nového. V květnu tohoto roku Evropská komise oznámila úmysl standardizovat informační systémy dopravců a v budoucnu tak nabídnout cestujícím nákup jízdenek po celé Evropě na všechny spoje. Spolu s tímto hlasováním dává najevo svůj cíl - podpořit mobilitu občanů EU a obecně všech cestujících.
Ad Viamont a neschopnost prodat lístek: Nejedná se o nějaký jednorázový problém, ale o stálou praxi Viamontu. Když nasednete v Harrachově na jejich vlak, prodá Vám průvodčí nejprve lístek na těch pár stovek metrů na státní hranici (v korunách). Po chvilce se v soupravě objeví polský personál a budete si kupovat jízdenku další. Tentokráte za zloté...
Podobná neohrabanost je naštěstí na železnici na trojmezí unikátem. U konkurence vše funguje normálně (např. ČD Vám v Tanvaldu vytočí zpáteční jízdenku do 54km vzdálené Žitavy bez problému, o víkendu se tam svezete bez přestupu).
Ale nebuďme negativní. Třeba tu chce Viamont se svou tarifní "politikou", používanými osmsetdesítkami a svébytnou "komunikací" (asi 15 měsíců "čekám" bez úspěchu na odpověď na dotaz) vytvořit skanzen a novou turistickou atrakci... :)
jenom doplním - Vaše příspěvky čtu, proto jsem Vám dokázal, jak obtížné může být získání jízdenky podle bodu 2 či 3. Proto pro Plzeň doporučuji 4. řešení - chodit pěšky neseženete-li jízdenku podle 2., nebo 5. - vůbec tam nejezdit
Ale asi je tam nejaky zasadni "vyrobni" duvod, proc to tak nejde...
čtete vůbec to co píšu??
turista může použít buď verzi 2 nebo verzi 3 z mého předchozího příspěvku, podle toho zda je/není cizinec,
bohužel Vám musím dát za pravdu, že plzenští revizoři jsou psychopati, zralý na ústavní léčbu (bohužel osobní zkušenost) a vůbec PMDP jsou nejarogatnějším podnikem, který podniká v dopravě
Znám dost turistických skupin, kteří jezdí cíleně na nějakou památku, či kulturní akci. Zkuste "zpátečnické" důchodce přesvědčit, ať používají nové technologie...
Jinak s Plzní udělala špatnou zkušenost moje sestra, která doprovázela dvě nezletilé na taneční seminář. Po příjezdu na nádraží jedna trafika zavřená, druhá nevedla lístky. Automat na jízdenky prý nefunkční - vydali se tedy pěšky, bohužel opačným směrem. Po tomto zjištění zbývalo málo času aby se dostali včas na správné místo. Nastoupili do tedy tramvaje, že si zakoupí lístek u řidiče, ale ouha - řidiči v té době neprodávali jízdenky, nebo byl řidič domluven s přítomnými revizory, zavřel dveře bez odpovědi na dotaz na zakoupení jízdenek a vezl je. Revizoři je samozřejmě skásli a to takovým způsobem, že sestra má dodnes třesavku při vyslovení slova Plzeň. Dobrá reklama pro město...
edit: sestra by si na černo nedovolila jet na základě zkušeností z HK, kde studovala a setkání s revizory bylo poměrně časté...
1) cestující který cca. jednou měsíčně jede do Plzně, může si pořídit plzeňskou jízdenku, což je plzeńská karta bez jména jen jako nositel EP, jednu mohou mít v rodině pro použití u všech členů domácnosti
2) cestující, který přijede vyjímečně nebo cestující dle bodu 1), může použít SMS jízdenku, efektivní a jednoduché řešení (v Praze už jiné možnosti nevyužívám)
3) cestující který nechce ani plzeňskou jízdenku, ani SMS jízdenku, si koupí jízdenku u řidiče nebo v trafice
jak vidíte, všichni mají možnost!!! a to v každou denní dobu, upřímě řečeno jsem MHD s více možnostmi ještě nenašel (ale přiznávám, poznal jsem jich málo podrobně),
to, že někdo nechce/nemůže použít mobil je holt jeho problém, proč má kvůli několika jedincům (tvrdím, že takových lidí bude málo) být diskriminována celá plzeň udržováním sítě automatů, které skoro nikdo nevyužívá??
já taky chci, aby jizdné ve VHD bylo zdarma a přesto mě všichni dopravci neustále diskriminují výběrem jízdného :-D
poznáka: poslední odstavec berte s humorem a nadhledem
byly by ČD schopny poskytnut osobně, nebo aspoň prostřednictvím někoho, potřebné doplňkové služby? především mám na mysli dobíjecí samoobslužné terminály...
když vidím jak dlouho trvalo ČD, zavést dobíjení EPIK přes net, že dodnes nelze dobít kartou v UNIPAJi a další neschopnosti ČD, tak se nedivím, že si radní radši vybrali vlastní řešení....
znova připomínám, důvodem k rušení automatů bylo jejich malé využití, což mluví proti Vám zastáncům
na nádru ta trafika bude otevřená pořád, ten kdo přijede autem, určitě nebude potřebovat jezdit MHD a na těch několik notorických potížistů, kteří trvají na jízdence z automatu, není nutné vynakládat 2 mil. ročně, které se dají využít jinde efektivněji...
však do Plzně nejezděte, nikdo Vás nenutí ;-)
... je cestující trestán vyšším tarifem ... že nevlastní tu správnou kartu je ... nahánění cestujících do IAD
jste si jist, že toto je důsledek pouze zrušením automatů v Plzni??
kdo nevlastní PK může si koupit přenosnou PK (stávala 100 kč), kde má nahránu pouze EP a může si kupovat jízdenky přímo ve voze za normální cenu nic takového třeba Praha nenabízí
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.