..: Veřejné hlasování o elektronických plánovačích cest zahájeno :..

EU - vlajka Brusel — Od 5. prosince 2011 může veřejnost na stránkách Evropské komise hlasovat v anketě o evropských plánovačích cest. Na výběr má z 12 vyhledávačů, které se dostaly do užšího výběru z původních 28 přihlášených. Mezi vybranými nechybí český IDOS, německý HAFAS či rakouský Scotty. Hlasování bude ukončeno 13. ledna 2012. Vítěze se dozvíme v únoru 2012 v Bruselu, kde dostanou pozvání na světový kongres ITS do Vídně (22. – 26. října 2012), aby prezentovali své nápady a řešení. Soutěž je součástí Evropské iniciativy pro mobilitu, která byla vyhlášena místopředsedou Evropské komise a komisařem pro mobilitu a dopravu Siimem Kallasem. „Dnešní nesourodá směsice plánovačů cest je nekompatibilní s jednotným evropským dopravním trhem, který všichni potřebujeme. Proč si ještě nemohu přes internet najednou naplánovat nebo zarezervovat cestu po celé Evropě, a přitom přecházet z letecké dopravy přes železnici a námořní dopravu až po městskou nebo silniční dopravu? Technologie už existuje, musíme jenom věci uvést do pohybu,“ prohlásil při zahájení soutěže v červnu 2011 eurokomisař Kallas. V Evropě je dnes více než 100 plánovačů cest, žádný z nich ale nenabízí komplexní hledání spojení a některé podléhají i účelovým zájmům provozovatelů, jak nedávno ukázal případ WESTbahnu. Cílem této soutěže je proto nalezení nejlepších vyhledávačů, příp. sběr námětů na vytvoření úplně nového. V květnu tohoto roku Evropská komise oznámila úmysl standardizovat informační systémy dopravců a v budoucnu tak nabídnout cestujícím nákup jízdenek po celé Evropě na všechny spoje. Spolu s tímto hlasováním dává najevo svůj cíl - podpořit mobilitu občanů EU a obecně všech cestujících.

Zdroj: EUROPA - Press Releases, Ministerstvo dopravy ČR


miropiro | 27.12.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Evropa


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
30.12.2011 (0:29)  
M:

těch dobíjecích míst je spoustu (26), v každé čtvrti minimálně jedno obvykle 2-3, v centru města jsou 4, to víš to holt jinde neznáte...

a proč všichni vytrvale ignorujete jiné možnosti? to Vás tak těší si na Plzeň plivnout stylem kdo chce psa bíti hůl si vždycky najde?

PS: mě se taky nikdy nestalo, že bych nesehnal v plzni jízdenku na první pokus ;-) holt nerozdí od vás 3 nehledám problémy tam kde nejsou
registrovaný uživatel M 
30.12.2011 (0:07)  
Jeste se mi nikdy nestalo, ze bych v Praze nesehnal jizdenku na prvni pokus...

Naopak, co v te Plzni? Ze nemam drobny, to se mi stat muze, ale jaksi si muzu skoro kdekoliv rozmenit. Kdyz nebudu mit nejaky "body" na karticce, tak si je tam nahraju kde? Na 4 mistech ve meste? Tak to je super:)) A co kdyz si tam nahraju vic, nez potrebuju? Budu je tam mit schovany do doby, az za 5 let do Plzne prijedu zas? Taky super:)

kdo nevlastní PK může si koupit přenosnou PK (stávala 100 kč), kde má nahránu pouze EP a může si kupovat jízdenky přímo ve voze za normální cenu nic takového třeba Praha nenabízí --- A proc by to mela nabizet? K cemu jako?:)

Ad "kdo jede autem, MHD nepotrebuje" - velmi pravidelne do Brna jezdim tak, ze jedu "vlastni" P+R, tzn. auto necham nekde u saliny a do centra prijedu salinou. Mozna jsem jedinej...
registrovaný uživatel Kakov 
30.12.2011 (0:00)  
Jiří Hovorka:

znova opakuji, automaty se ruší z důvodu malého využití!!!

když je to tak nezbytně nutný prodejní kanál, tak proč je tak málo využívaný?
29.12.2011 (23:35)  
KK - SMS jízdenky zatím nejsou. U pokladen ČD jsem se poslední rok nestkal, že by pokladní nadávali. Naopak několikrát jsem byl svědkem, že nabídli po nahlášení cílové obce sami od sebe levnější jízdenku IDS. podrobnější info, kde se dají koupit jízdenky je zde: http://www.idsjmk.cz/predprodej.aspx . Musím konstatovat, že seznam prodejních míst je mnohem bohatší, než ten plzeňský. Nebo snad dostanu jízdenku na tramvaj v Plzni v pokladně ČD např. v Klatovech?

Hradec a Pardubice nebudu komentovat, to je obdoba Plzně. Akorát tam zatím neruší některé prodejní kanály, jako v Plzni. V Praze, Olomouci, Ostravě, Liberci jsem se nesetkal s problémy při zakupování jízdenek na MHD a dvojím tarifem na jednorázové jízdné.

A končím s OT na téma jízdenky :)
registrovaný uživatel Kakov 
29.12.2011 (23:20)  
Jiří Hovorka

již bylo odpovězeno níže, ty trafiky na hl.n. prověřím, ale mám za to, že relay i trafika naroti pizze jízdenky prodává....

a co když nemám drobné? k čemu mi bude automat??
v Brně... žil jsem tam 10 let ;-) takže zajdete na pokladnu ČD a dostaete vynadáno, že od toho tam nejsou a že je tam fronta lidí (2× jsem osobně zažil) nemáte drobné a co teď? v Plzni si pošlu SMS a je vyřešeno, to mi Brno asi nenabídne co??

mimo jiné v HK jsem také kdysi sháněl jízdenku... drobné nebyli v trafikách neměli, tak jsem je sehnal až někde z arohem kus od nádraží....

a to nemluvím o době v roce 1995, kdy se v HK jízdeny jinde než u řidiče (a k tomu dražší) nebylo možné koupit (maximálně v prodejně DP)

stále se domníváte, že všude kromě Plzně je prodej jízdenek na MHD dokonalý??

ad jednotná karta, byl jsem vždy pro jednotnou kartu (měla by platit v celé ČR na všechny vlaky, busy i MHD) a i jsem to níže psal, ale v dnešní době bohužel pro něco takového nejsou podmínky :-( to si zase jako realista uvědomuji, takže je to krásné tvrdit, že má být uznávána, ale prakticky to nic neřeší, takže co má město dělat, pokud chce MHD někam posunout? HK+PCE se mohou domluvit, ale s kým se má domluvit Plzeň s Prahou? děkuji to raději ne, s ČD? znova opakuji, jsou ČD schopni nabídnout kromě kusu plastu s čipem také doplňkové náležitosti (tj. dobíjecí terminály)?? nejprve odpovězte fundovaně na tyto otázky a pak můžeme říct "ano Plzeň udělala chybu, že si pořídila samostatnou kartu"
29.12.2011 (22:37)  
Karel Kovářík - jízdenku IDS JMK (platnou i na DPMB) Vám prodá kromě automatů, předprodejů DPMB a trafik kterákoliv pokladna ČD + nemusíte pro levnější jednorázové jízdné kupovat speciál kartu, nabízí toto v Plzni?

V HK zase na nádraží kromě trafik jsou automaty, jízdenky IDS prodávají zase pokladny ČD, v Plzni automaty ruší, otevřené trafiky jízdenky nevedou, a IC otevírá až v 9. Tak kde si na nádraží mám sakra koupit jízdenku v cca 8 hod, když v 9 mám být na místě?

Praha také nemá na jednorázové jízdenky speciální ceny, Open Card má nahrané pouze časové jízdné (měsíční,roční,...)

Ústí teď neposoudím, delší dobu jsem tam nebyl...

Osobně se domnívám, že by mělo platit uznávání karet a v případě elektronické peněženky umožnit s jednou kartou platit za jízdné všude. Tedy např. Hradeckou kartou zaplatit jízdenku IDOL, nahrát si aplikaci IN ČD, uhradit jízdné v Plzni,... Vždyť přeúčtování díky jednoduché elektronické evidenci bude snadný :D Obdobně Plzeňská, opuscard IDOL, Open Card, IN-karta...

... Aha, asi jsem spadl z Marsu. U nás se pro lidi nic nedělá :(
registrovaný uživatel Kakov 
29.12.2011 (22:01)  
Jiří Hovorka+jonáš:
nedá mi to, pánové kdybych měl uvažovat jako vy, musel bych nejezdit do prahy, Brna, Hradce Králové, Ústí nad Labem a vlastně všude kde je nějaké MHD, protože jsem na podobné Vámi popsané problémy zatím narazil všude ;-)
29.12.2011 (21:53)  
U Viamontu do Poreby předpokládám problém spíš na polské straně. Dopravcem jsou PKP PR a přeúčtovávat tržby jednoduše nechtějí. Radši tam pošlou svého průvodčího, takže jezdí dva chlapi na vlaku.
registrovaný uživatel Kakov 
29.12.2011 (21:48)  
SYN: přesně tak "bezprostředně po nástupu"

Jiří Hovorka: jak už jsem psal, však vás nikdo do plzně nenutí jezdit, nebo snad ano??

já vám s radostí na konkrétních příkladech ukážu jak to lze, kolik jich chcete?
29.12.2011 (21:22)  
No nejlepší bude teda fakt do tý Plzně nejezdit, když to tak doporučujete. Však se už ani to pivo z tamních pivovarů nedá skoro pít, nejni to vodou? ;-)

Jinak nevim proč tu spekulujete o nějakym "zaneřádění" karty, je tam prostě 32 slotů do kterých se daj nacpat "aplikace" (vznešenej název, ale datově to je stejně jen nějaký zašifrovaný autentizační heslo plus offline údaje o názvu a expiraci) a dá se to klidně plně nechat na zákazníkovi, co si tam ráčí nechat všechno zaznamenat, byť by to byl třeba jen jinak nezapamatovatelnej údaj o čísle bot a obvodu služební čepice. Jenže se to musí náležitě zatemnit, aby byl vejvar z "údržby systému" ptro správně lokálně zainteresovaný podílníky. A zákazník si koupí tlustší peněženku a bude si aspoň připadat bohatej.

Například v technický knihovně v Dejvicích se dal jako přístupová karta nechat zaregistrovat jakejkoli jejich čtečkou slíznutelnej kus plastu, od in-karty a oben-karty přes kartu na přístup do kantýny prakticky cokoli co má čip. Technicky to totiž nejni problém.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko