..: Hranice ČR překročily první vozy RegioShuttle pro ČD :..

Vůz 840.001-2 v Děčíně, foto: Železniční společnost Tanvald - Tomáš HádekJihlava — Nové motorové vozy RS1 RegioShuttle od firmy Stadler Rail budou jako první nasazeny do zkušebního provozu na Vysočině. Slavnostní předání prvního vozu zde proběhne již v den státního svátku 28. října v 10 hodin na jihlavském nádraží. K předání tak dojde na stejném místě, kde byl jiný vůz téhož typu původně prezentován v květnu minulého roku. Součástí ceremoniálu budou i předváděcí jízdy, jejichž harmonogram bude opět podobný loňským. Nových vozů se dle plánu dočká rovněž Liberecký kraj, kde bude první z nich nasazen do zkušebního provozu 4. listopadu. K předávce zbývajícího počtu objednaných vozů, jejichž celková hodnota je 1,77 miliardy korun, by mělo dojít nejpozději do konce ledna 2012.

RS1 v Jihlavě, foto: Vojtěch Beran

První z těchto motorových vozů s označením CZ-ČD 95 54 5 840 001-2, určený pro Liberecký kraj, přijel do České republiky z výroby již v pondělí 17. října a nyní se s ním seznamují strojvůdci a dílenský personál. Při jedné ze zkušebních jízd jej zachytila choceňská kamera. Motorový vůz již vykonal nezbytné technicko-bezpečnostní zkoušky (TBZ), které se obešly bez jakéhokoliv problému. V brzké době by mělo dojít také k testům na ozubnicové trati do Harrachova. Jak uvedl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek, díky vozům RS1 dojde na Liberecku k omezení provozu zastaralých vozů řady 810 a v neposlední řadě také jednotek řady 814, z nichž některé budou nasazeny do jiných regionů. Hranice ČR včera ve večerních hodinách překročil i první vůz určený právě pro Vysočinu, tentokráte s označením CZ-ČD 95 54 5 841 001-1. Tento exemplář se momentálně nachází v Děčíně, odkud se pravděpodobně v pondělí 24. října vydá do Havlíčkova Brodu.

Motorový vůz RS1 je vybaven klimatizací a audiovizuálním informačním systémem. Nástupní prostor odpovídá požadavkům pro nástup a výstup osob se sníženou pohyblivostí – je opatřen předsuvnými dveřmi o šířce 1,3 metru a podlaha v nízkopodlažní části má výšku 60 cm od temene kolejnice. Samozřejmostí je prostorné bezbariérové WC s uzavřeným systémem a vybavené, mimo jiné, sklopným pultem pro přebalování kojenců. Řídící systém také umožňuje řízení až čtyř vozů najednou. Pro pohodlnou jízdu jsou podvozky vzduchově odpruženy. Celková kapacita je 169 osob, z čehož je 71 míst k sezení (z toho je 20 sedadel sklopných) a 98 míst k stání. Pohon zajišťují dva dieselové motory o výkonu 265 kW s mechanickým přenosem výkonu. Vozidla splňují nejnovější technické požadavky a emisní třídu Euro IV.

Technické parametry motorových vozů RegioShuttle pro ČD
Počet vyrobených kusů16 ks Liberecký kraj (840)
17 ks kraj Vysočina (841)
Uvedení do provozu2011 – 2012
Rozchod1 435 mm
Délka přes nárazníky25 000 mm
Šířka2 900 mm
Výška4 100 mm
Výška podlahy v nízkopodlažní části600 mm
Výška podlahy ve zvýšené části1 000 mm
Hmotnost42 tun
Míst k sezení71
Míst k stání (4 osoby/m2)98
Průměr kol710 – 770 mm
Pohondiesel–mechanický
2x 265 kW
Maximální rychlost100 km/h (840)
120 km/h (841)
Maximální zrychlení1,2 m/s2
Výkres motorového vozu RS1, foto: Stadler RailDokumentace k vozu RS1 ČD (PDF)

Zdroje: ŽelPage, České dráhy, Železniční společnost Tanvald


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 22.10.2011 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Liberecký ČR Vysočina


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
31.10.2011 (16:35)  
Kdyz je tu rec o sedackach ... ja se porad nejak nemuzu dopocitat obsaditelnosti - a to hned v nekolika rovinach:
- na kazdem vyvysenem konci mame 16 sedacek
- ve stredni casti je 14 pevnych sedacek + 4 sklopne pro invalidy
- podel sten je 8 + 9 sklopnych sedacek
- u zachoda je 1 sklopna sedacka vedle pevne dvousedacky a z druhe strany 2 sklopne sedacky

Celkem 46 pevnych a 24 sklopnych ... pritom sedacek ma byt 71 ... tedy hapruje mi tam nekde jedna sedacka; mysli se tim jeden sedici na hajzliku, nebo je mozne si sednout misto firy na zadni stanoviste? :-)

Edit: ted vidim, ze sklopna jsou 9 + 9 ... takze to vychazi

No a ted stojici;
- na vyvysene casti mame plochu ulicky cca 2 metry ctverecni (3,2x0,62), tedy 8 stojicich
- nastupni prostor 3,5m2 (1,4x2,5) ... tedy 14 stojicich
- ve stredni casti chodbicka cca 6m2 (9,7x0,62) ... 24 stojicich
- pokud nebudeme mit sedici na sklopnych sedackach, muzeme obsadit prostor pro kola 3,5m2 (4x0,88) ... 14 stojicich
- naproti zachodu bude toho miste mene, rekneme 1,5m2 (4x0,38), takze 6 stojicich

To mame cca 88 cestujicich ... jasne, zaokrouhloval jsem to, ale tech dalsich 10 lidi se tam nacpe jedine v pripade, ze obsadi i invalidni mista na stojaka.

Takze by nebylo mozna od veci tu obsaditelnost uvadet trosku v jine podobe - 71 sedicich a jeste k tomu 98 stojicich se tam vejde mozna somalcu, ale tezko stredoevropanu podle normy.

Tim nechci kritizovat autory clanku, ze tuto informaci "pouze" prevzali z propagacnich materialu - ja sam jsem tomu nejakou dobu veril, nez me napadlo si to overit.

Kazdopadne, pokud budeme mit 71 sedicich, budeme radi, kdyz se v ulicce najde misto pro nejakych 60 az 70 stojicich, takze celkova obsaditelnost - bez batoziny - by se pri teto norme (treba pro obsaditelnost RN je uvazovano 5 osob na metr ctverecni) bude oscilovat nekde kolem 135 osob ... a nikoliv 170ti, jak by se mohlo zdat podle tabulkovych hodnot.
29.10.2011 (0:31)  
Sedačky jsou stejné jako 671. Tzn nejnovější regiopočin Borcadu. Osobně mám pocit že jsou zde dobře o polovinu tenčí a velmi ale opravdu velmi tvrdé.
28.10.2011 (20:54)  
A jaké jsou v těch vozech sedačky? Taky jsem zvědav, kdy se na tom začnou objevovat nějaká italsko-španělská jména :-D
registrovaný uživatel SYN 
27.10.2011 (19:27)  
JOKR: Je to sice podivné, ale jaké navrhujete řešení? RS1 je na typickou "naftu pod dráty" (kde by se užila jeho rychlost) dost malý (tam pasujou spíš ty PESY které se také kupují!), a navíc Regioznova na ty tratě na Liberecku z části vůbec nemůže bo by je nevyjela (což se bohužel ověřilo v praxi). Přidejte k tomu že nové dieselové vozidlo skoro nikdo nevyrábí jinak než s Vmax=120 (a je tu vážné podezření že i ty RS1 pro Liberecko mají tu 100kmh ošetřenou jen softwarově) a mělo by pomalu být jasné proč je to tak jak to je...
Buďme rádi že ČD aspoň něco nového kupují a na RN se snad konečně dostane umístění kam patří - na lokálky vedlejší a kratší a rovinaté, na kterých neudělá až takovou ostudu...
Prostě nejde tu primárně o max.rychlost ale o ostatní užitné vlastnosti těchto vozidel (a prakticky jakýchkoliv nových vozidel).
registrovaný uživatel JOKR 
27.10.2011 (14:48)  
Je to opravdu podivné, když na trať s Vmax = 50 km/hod nasazujeme stroje s V = 100,120 km/hod, ale to je na našich železnicích běžný folklór, na rychlejší tratě si pak přebarvíme šukafony na "Najbrt - colour" a budeme se tvářit jako obyvatelé městečka v Bílé paní a křičet: .." ...nový most.."
25.10.2011 (14:04)  
S těmi přívěsy musí říct někdo, kdo má po ruce nějaké pokyny od výrobce. Vzhledem k tomu, že jsem viděl obrázky z kombinovaných vlaků si myslím, že taha může.
ALE
Pokud už to tedy má "něco" tahat. Já bych to viděl na lehkou rekonstrukci 010 - nic složitého, zrušit záchod, levá půlka vozu regionoví sedačky, pravá půlka stojany na kola, palubní síť předělaná na 24V a zásuvka pro RS-1, nový bufík. Hotovo nazdar.
Jo, kdyby to byl řidičák, bylo by to lepší - a nejlépe nic netahat.
25.10.2011 (12:35)  
SYN: Ostatně když bude plno, cestující objektivně vzato vezme zavděk i poměrně nepohodlné sedačce v 010 před stáním na jedné noze (a to ještě kdoví jestli na své) v sólo motoráku...

Já si myslím, že ani nemusí být plno. Kdekdo si radši sedne na volnou čtyřku v hnusném voze než aby si k někomu přisedl v pěkném voze. Je (bylo) to vidět např. u vlaků tvořených 854+053. A na ostravských expresech se Béčka taky začínají obsazovat mnohem dřív, než jsou lepší vozy v přední části vlaku zcela zaplněny.
25.10.2011 (11:34)  
Tak samozřejmě že je to neprůchozí, když to má dvě stanoviště. A co jsem slyšel tak podle výrobce to nesmí tahat nic .. a šroubovka je tam nejspíš kvůli kompatibilitě k případnýmu nouzovýmu odtažení. Podle Occama a toho druhýho, Hanlona ;-)
registrovaný uživatel SYN 
25.10.2011 (11:17)  
Jan Šlezingr: No to by bylo, ale jestli je to průchozí nevím, při známé oblibě "potvory domácího průmyslu" :)
Ovšem z hlediska objektivity dodejme že takto vzniklý přípojný/řídící vůz by tedy byl dost velký (25m) a ne zrovna lehký (obsazený), neumím říct jestli by to na náročnější trati utáhlo... ale na rovinatější by to zajisté bylo supr!
Ale je mi to jasný - 010 "nestojí nic" bo jich u ČD mají bohatě dost, je to lehké a krátké, tak se to v nouzi přivěsí... já tu logiku chápu, i když se mi nelíbí. Ostatně když bude plno, cestující objektivně vzato vezme zavděk i poměrně nepohodlné sedačce v 010 před stáním na jedné noze (a to ještě kdoví jestli na své) v sólo motoráku...
25.10.2011 (8:10)  
SYN
A nebylo by nejlepší říct panu Štádlerovi, aby dodal bezmotorovou kastli s jedním stanovištěm? Místo čekání na "slavný český průmysl"

P.S. Projekt nízkopodlažního řidičáku k Dm12 (Fin) kdysi vypisovala Škodovka jako diplomovou práci. K RS1 by sedl jako prdel na hrnec....
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko