..: Hranice ČR překročily první vozy RegioShuttle pro ČD :..

Vůz 840.001-2 v Děčíně, foto: Železniční společnost Tanvald - Tomáš HádekJihlava — Nové motorové vozy RS1 RegioShuttle od firmy Stadler Rail budou jako první nasazeny do zkušebního provozu na Vysočině. Slavnostní předání prvního vozu zde proběhne již v den státního svátku 28. října v 10 hodin na jihlavském nádraží. K předání tak dojde na stejném místě, kde byl jiný vůz téhož typu původně prezentován v květnu minulého roku. Součástí ceremoniálu budou i předváděcí jízdy, jejichž harmonogram bude opět podobný loňským. Nových vozů se dle plánu dočká rovněž Liberecký kraj, kde bude první z nich nasazen do zkušebního provozu 4. listopadu. K předávce zbývajícího počtu objednaných vozů, jejichž celková hodnota je 1,77 miliardy korun, by mělo dojít nejpozději do konce ledna 2012.

RS1 v Jihlavě, foto: Vojtěch Beran

První z těchto motorových vozů s označením CZ-ČD 95 54 5 840 001-2, určený pro Liberecký kraj, přijel do České republiky z výroby již v pondělí 17. října a nyní se s ním seznamují strojvůdci a dílenský personál. Při jedné ze zkušebních jízd jej zachytila choceňská kamera. Motorový vůz již vykonal nezbytné technicko-bezpečnostní zkoušky (TBZ), které se obešly bez jakéhokoliv problému. V brzké době by mělo dojít také k testům na ozubnicové trati do Harrachova. Jak uvedl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek, díky vozům RS1 dojde na Liberecku k omezení provozu zastaralých vozů řady 810 a v neposlední řadě také jednotek řady 814, z nichž některé budou nasazeny do jiných regionů. Hranice ČR včera ve večerních hodinách překročil i první vůz určený právě pro Vysočinu, tentokráte s označením CZ-ČD 95 54 5 841 001-1. Tento exemplář se momentálně nachází v Děčíně, odkud se pravděpodobně v pondělí 24. října vydá do Havlíčkova Brodu.

Motorový vůz RS1 je vybaven klimatizací a audiovizuálním informačním systémem. Nástupní prostor odpovídá požadavkům pro nástup a výstup osob se sníženou pohyblivostí – je opatřen předsuvnými dveřmi o šířce 1,3 metru a podlaha v nízkopodlažní části má výšku 60 cm od temene kolejnice. Samozřejmostí je prostorné bezbariérové WC s uzavřeným systémem a vybavené, mimo jiné, sklopným pultem pro přebalování kojenců. Řídící systém také umožňuje řízení až čtyř vozů najednou. Pro pohodlnou jízdu jsou podvozky vzduchově odpruženy. Celková kapacita je 169 osob, z čehož je 71 míst k sezení (z toho je 20 sedadel sklopných) a 98 míst k stání. Pohon zajišťují dva dieselové motory o výkonu 265 kW s mechanickým přenosem výkonu. Vozidla splňují nejnovější technické požadavky a emisní třídu Euro IV.

Technické parametry motorových vozů RegioShuttle pro ČD
Počet vyrobených kusů16 ks Liberecký kraj (840)
17 ks kraj Vysočina (841)
Uvedení do provozu2011 – 2012
Rozchod1 435 mm
Délka přes nárazníky25 000 mm
Šířka2 900 mm
Výška4 100 mm
Výška podlahy v nízkopodlažní části600 mm
Výška podlahy ve zvýšené části1 000 mm
Hmotnost42 tun
Míst k sezení71
Míst k stání (4 osoby/m2)98
Průměr kol710 – 770 mm
Pohondiesel–mechanický
2x 265 kW
Maximální rychlost100 km/h (840)
120 km/h (841)
Maximální zrychlení1,2 m/s2
Výkres motorového vozu RS1, foto: Stadler RailDokumentace k vozu RS1 ČD (PDF)

Zdroje: ŽelPage, České dráhy, Železniční společnost Tanvald


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 22.10.2011 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Liberecký ČR Vysočina


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
22.10.2011 (15:37)  
Jožko: Vy máte nasazeny nové RS1 a v JČ mají spřežení dvou teplých bratří - Žemlička & Študlar (první z nich je souzený zloděj viz. kauza modernizace jindřichohradecké univerzity, u toho druhého jmenovaného nechápu, proč tak názorově otočil-znám jej a nesedí mi to k němu) kteří vypočetli, že RN je přesně 191,6812 x dražší na km, než jakýkoli autobus. Viz.:http://www.jikord.cz/prezentace/mikroregion-netolice,101.html
Bohužel ten blábol o mikrobusech nemohu najít....
Čili buďme rádi za RN a že zatím "organizátoři" (nikdo z nich to nedělá pod 25000,-)nehrábli do hlavních tratí....
22.10.2011 (15:22)  
Konečně sem zavítalo vozidlo, za které se nebudeme moct stydět. Doufám, že nezůstane jen u Vysočiny a Liberce, tyhle vozy si zaslouží všechny kraje (místo těch "žlutých zázraků").
22.10.2011 (15:18)  
Možná, že se jako nováček na ŽP ptám hloupě.
Umí tento motorák jezdit také jen najeden motor jako vozy řady 842 a 843?
registrovaný uživatel Koudy 
22.10.2011 (15:04)  
Koleys: Opravdu, v nízkých rychlostech není omezením výkon, ale adheze.
registrovaný uživatel Koleys 
22.10.2011 (14:38)  
Pohon o stejném výkonu pro obě řady; dva různé převodové poměry; JEDNO shodné max. zrychlení.
Opravdu???
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
22.10.2011 (13:44)  
Akorát nechápu proč mají prakticky shodné vozy (pouze jiná převodovka) různé provozní řady, nebylo by lepší a logičtější rozdělit (když se to liší jen převodovkou) na 840.0 a 840.2? Když vezmu tak např. 750 a 750.7 jsou na tom hodně podobně a jsou vedeny pod jedním číslem provozní řady.
registrovaný uživatel PepaN 
22.10.2011 (13:01)  
Těším se na ně, určitě je to lepší než Regionova. Takže jsem rád, že přijdou zrovna k nám na Vysočinu a že nejdeme cestou Jihočesk. kraje, kde vlastně nic jiného neznají.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko