Jihlava — Nové motorové vozy RS1 RegioShuttle od firmy Stadler Rail budou jako první nasazeny do zkušebního provozu na Vysočině. Slavnostní předání prvního vozu zde proběhne již v den státního svátku 28. října v 10 hodin na jihlavském nádraží. K předání tak dojde na stejném místě, kde byl jiný vůz téhož typu původně prezentován v květnu minulého roku. Součástí ceremoniálu budou i předváděcí jízdy, jejichž harmonogram bude opět podobný loňským. Nových vozů se dle plánu dočká rovněž Liberecký kraj, kde bude první z nich nasazen do zkušebního provozu 4. listopadu. K předávce zbývajícího počtu objednaných vozů, jejichž celková hodnota je 1,77 miliardy korun, by mělo dojít nejpozději do konce ledna 2012.
První z těchto motorových vozů s označením CZ-ČD 95 54 5 840 001-2, určený pro Liberecký kraj, přijel do České republiky z výroby již v pondělí 17. října a nyní se s ním seznamují strojvůdci a dílenský personál. Při jedné ze zkušebních jízd jej zachytila choceňská kamera. Motorový vůz již vykonal nezbytné technicko-bezpečnostní zkoušky (TBZ), které se obešly bez jakéhokoliv problému. V brzké době by mělo dojít také k testům na ozubnicové trati do Harrachova. Jak uvedl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek, díky vozům RS1 dojde na Liberecku k omezení provozu zastaralých vozů řady 810 a v neposlední řadě také jednotek řady 814, z nichž některé budou nasazeny do jiných regionů. Hranice ČR včera ve večerních hodinách překročil i první vůz určený právě pro Vysočinu, tentokráte s označením CZ-ČD 95 54 5 841 001-1. Tento exemplář se momentálně nachází v Děčíně, odkud se pravděpodobně v pondělí 24. října vydá do Havlíčkova Brodu.
Motorový vůz RS1 je vybaven klimatizací a audiovizuálním informačním systémem. Nástupní prostor odpovídá požadavkům pro nástup a výstup osob se sníženou pohyblivostí – je opatřen předsuvnými dveřmi o šířce 1,3 metru a podlaha v nízkopodlažní části má výšku 60 cm od temene kolejnice. Samozřejmostí je prostorné bezbariérové WC s uzavřeným systémem a vybavené, mimo jiné, sklopným pultem pro přebalování kojenců. Řídící systém také umožňuje řízení až čtyř vozů najednou. Pro pohodlnou jízdu jsou podvozky vzduchově odpruženy. Celková kapacita je 169 osob, z čehož je 71 míst k sezení (z toho je 20 sedadel sklopných) a 98 míst k stání. Pohon zajišťují dva dieselové motory o výkonu 265 kW s mechanickým přenosem výkonu. Vozidla splňují nejnovější technické požadavky a emisní třídu Euro IV.
Technické parametry motorových vozů RegioShuttle pro ČD | |
---|---|
Počet vyrobených kusů | 16 ks Liberecký kraj (840) 17 ks kraj Vysočina (841) |
Uvedení do provozu | 2011 – 2012 |
Rozchod | 1 435 mm |
Délka přes nárazníky | 25 000 mm |
Šířka | 2 900 mm |
Výška | 4 100 mm |
Výška podlahy v nízkopodlažní části | 600 mm |
Výška podlahy ve zvýšené části | 1 000 mm |
Hmotnost | 42 tun |
Míst k sezení | 71 |
Míst k stání (4 osoby/m2) | 98 |
Průměr kol | 710 – 770 mm |
Pohon | diesel–mechanický 2x 265 kW |
Maximální rychlost | 100 km/h (840) 120 km/h (841) |
Maximální zrychlení | 1,2 m/s2 |
Dokumentace k vozu RS1 ČD (PDF) |
Zdroje: ŽelPage, České dráhy, Železniční společnost Tanvald
Bohužel ten blábol o mikrobusech nemohu najít....
Čili buďme rádi za RN a že zatím "organizátoři" (nikdo z nich to nedělá pod 25000,-)nehrábli do hlavních tratí....
Umí tento motorák jezdit také jen najeden motor jako vozy řady 842 a 843?
Opravdu???
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.