..: Hranice ČR překročily první vozy RegioShuttle pro ČD :..

Vůz 840.001-2 v Děčíně, foto: Železniční společnost Tanvald - Tomáš HádekJihlava — Nové motorové vozy RS1 RegioShuttle od firmy Stadler Rail budou jako první nasazeny do zkušebního provozu na Vysočině. Slavnostní předání prvního vozu zde proběhne již v den státního svátku 28. října v 10 hodin na jihlavském nádraží. K předání tak dojde na stejném místě, kde byl jiný vůz téhož typu původně prezentován v květnu minulého roku. Součástí ceremoniálu budou i předváděcí jízdy, jejichž harmonogram bude opět podobný loňským. Nových vozů se dle plánu dočká rovněž Liberecký kraj, kde bude první z nich nasazen do zkušebního provozu 4. listopadu. K předávce zbývajícího počtu objednaných vozů, jejichž celková hodnota je 1,77 miliardy korun, by mělo dojít nejpozději do konce ledna 2012.

RS1 v Jihlavě, foto: Vojtěch Beran

První z těchto motorových vozů s označením CZ-ČD 95 54 5 840 001-2, určený pro Liberecký kraj, přijel do České republiky z výroby již v pondělí 17. října a nyní se s ním seznamují strojvůdci a dílenský personál. Při jedné ze zkušebních jízd jej zachytila choceňská kamera. Motorový vůz již vykonal nezbytné technicko-bezpečnostní zkoušky (TBZ), které se obešly bez jakéhokoliv problému. V brzké době by mělo dojít také k testům na ozubnicové trati do Harrachova. Jak uvedl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek, díky vozům RS1 dojde na Liberecku k omezení provozu zastaralých vozů řady 810 a v neposlední řadě také jednotek řady 814, z nichž některé budou nasazeny do jiných regionů. Hranice ČR včera ve večerních hodinách překročil i první vůz určený právě pro Vysočinu, tentokráte s označením CZ-ČD 95 54 5 841 001-1. Tento exemplář se momentálně nachází v Děčíně, odkud se pravděpodobně v pondělí 24. října vydá do Havlíčkova Brodu.

Motorový vůz RS1 je vybaven klimatizací a audiovizuálním informačním systémem. Nástupní prostor odpovídá požadavkům pro nástup a výstup osob se sníženou pohyblivostí – je opatřen předsuvnými dveřmi o šířce 1,3 metru a podlaha v nízkopodlažní části má výšku 60 cm od temene kolejnice. Samozřejmostí je prostorné bezbariérové WC s uzavřeným systémem a vybavené, mimo jiné, sklopným pultem pro přebalování kojenců. Řídící systém také umožňuje řízení až čtyř vozů najednou. Pro pohodlnou jízdu jsou podvozky vzduchově odpruženy. Celková kapacita je 169 osob, z čehož je 71 míst k sezení (z toho je 20 sedadel sklopných) a 98 míst k stání. Pohon zajišťují dva dieselové motory o výkonu 265 kW s mechanickým přenosem výkonu. Vozidla splňují nejnovější technické požadavky a emisní třídu Euro IV.

Technické parametry motorových vozů RegioShuttle pro ČD
Počet vyrobených kusů16 ks Liberecký kraj (840)
17 ks kraj Vysočina (841)
Uvedení do provozu2011 – 2012
Rozchod1 435 mm
Délka přes nárazníky25 000 mm
Šířka2 900 mm
Výška4 100 mm
Výška podlahy v nízkopodlažní části600 mm
Výška podlahy ve zvýšené části1 000 mm
Hmotnost42 tun
Míst k sezení71
Míst k stání (4 osoby/m2)98
Průměr kol710 – 770 mm
Pohondiesel–mechanický
2x 265 kW
Maximální rychlost100 km/h (840)
120 km/h (841)
Maximální zrychlení1,2 m/s2
Výkres motorového vozu RS1, foto: Stadler RailDokumentace k vozu RS1 ČD (PDF)

Zdroje: ŽelPage, České dráhy, Železniční společnost Tanvald


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 22.10.2011 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Liberecký ČR Vysočina


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
22.10.2011 (20:06)  
A třeba já v automatických spřáhlech zásadní výhody nevidím.
Ani to, že díky nim by mohlo dojít úspoře nákladů na personál (posunovači)?

Ani to, že strojvedoucí (zastupující toho posunovače) bude moci svou práci odvádět v kulturním oblečení (a bude konečně vypadat jako řidič a ne jako topič) a nebude se muset při spojování vozů plazit mezi nárazníky?

Ani zvýšení bezpečnosti práce (ať už to dělá kdokoli)?
22.10.2011 (19:58)  
pepas87: O žádnou novinku nejde, bylo to již mnohokrát zmiňováno. "Pouze" v tom smyslu, že je jím vybaveno u nás minimum vozidel. Prosím, neslovíčkařme. :)
22.10.2011 (19:51)  
A třeba já v automatických spřáhlech zásadní výhody nevidím. Pak na něco dojde a stejně přijde adaptér vhod. Díky za odpovědi ohledně přípojňáků, no pokud něco budou tahat tak ať je to alespoň něco trošku lidského.
22.10.2011 (19:16)  
"vozy pro Vysočinu mají pouze automatické spřáhlo" Cože?? To je nějaká novinka...

Nechápu proč "pouze", podle mě je to mnohem lepší než šroubovka, "nevýhoda" je jen to, že k tomu nejde nic připojit..
22.10.2011 (18:15)  
Keltman: Zřejmě Pardubice - Havlíčkův Brod.

vrbam: Vzhledem k tomu, že vozy pro Vysočinu mají pouze automatické spřáhlo, tak solo nebo s jiným RS1. Vozy pro Liberecko mají klasickou šroubovku, díky níž má být údajně zachováno rychlé a jednoduché spojování vozů. Připravovaný model dopravy na Liberecku prý se spojováním a rozpojováním počítá, je možné, že nějaká 814 se za tím objeví. Ale jsou to spekulace, realitu ukáže čas.
registrovaný uživatel vrbam 
22.10.2011 (18:13)  
S čím to bude jezdit? S Bdtn nebo Btax?
22.10.2011 (18:10)  
Kam to na té Vysočině má jezdit?
22.10.2011 (16:55)  
Petr Stříteský: Já zase slyšel, že jedna z podmínek dodavatele byla, že se s RS1 nic tahat nesmí, pouze spojování jednotlivých motorů.

Druhou věcí je údajné neposkytnutí záruky na podvozky z důvodů havarijního stavu tratí po kterých to bude jezdit..

Pokud je někdo informovanější, rád přivítám uvedení na pravou míru..

Navíc si myslím, že tyto vozy nejsou zcela vhodné na 036, jelikož naprostá většina vlaků bude muset z důvodů kapacity jezdit zdvojená a tolik RS1 v LBC zase nebude..;) Desiro by byla mnohem lepší volba..

Také očekávám brzký styk podlahy se zubama na trati do Harrachova, Zkoušky sice ukázaly, že to hrozit nemá, ale obsazení 10 "odborníky" a 140 cestujícími je trochu rozdíl..;)
registrovaný uživatel Qaws 
22.10.2011 (16:37)  
Petr Střítelský: Co jsem slyšel, tak by to mělo na Vysočině jezdit s BMXkama - takže vnouče bude tahat babičku:-D
22.10.2011 (16:18)  
Už se těším, až se svezu. Tyhle stroje razantně zvýší cestovní komfort na spoustě tratí.

Neví někdo znalejší, zda budou k těmto vozům v případě kapacitní potřeby připojovány nějaké přípojné vozy nebo se budou motoráky spojovat do dvojic?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko