Olomouc — Od 12. června mohou cestující využít nabídku Českých drah na zvýhodněné cestování povinně místenkovými vlaky SC Pendolino mezi Olomoucí a Ostravskem. Předprodej rezervací pro druhou vozovou třídu v ceně 35 korun zahájí dráhy 10. června, přičemž levnější místenky budou moci využít i zákazníci z Bohumína, Karviné, Českého Těšína nebo Třince. Podmínkou získání zvýhodněné místenky bude předložení jízdního dokladu, platného minimálně v úseku Olomouc hl.n. – Ostrava hl.n. V eshopu, call centru ČD nebo automatech UNIPAJ lze levnější rezervace pořídit pouze společně s nákupem jízdenky, přičemž výjimku mají držitelé zákaznické aplikace IN 100. Počet místenek na každou relaci je omezený a cestující si smí zakoupit maximálně jednu zvýhodněnou jízdenku za den.
Zvýhodněná místenka platí v těchto spojích SC Pendolino:
- Olomouc hl.n. - Ostrava hl.n. / Bohumín: IC 501, 503, 505, 507, 509, 511, 515, 517, 519
- Bohumín / Ostrava hl.n. / Ostrava-Svinov - Olomouc: IC 500, 504, 506, 508, 510, 512, 514, 516
- Třinec / Český Těšín / Karviná hl.n. / Bohumín / Ostrava hl.n. / Ostrava-Svinov – Olomouc: IC 502
- Nabídka neplatí ve spoji IC 513 SC Pendolino Sprinter, který mezi Prahou a Ostravou nezastavuje
Zdroj: České dráhy
S níže uvedeným názorem, že by se měly po vyprodání 2. třídy dávat místenky do 1. třídy, naprosto nesouhlasím. To musíte uznat, že je to nesmysl. To by se mohly jedničky zrušit úplně, když si někdo z dvojky usmyslí, že nemá místo a sedne si jen tak do jedničky.
A jízdné za korunu? Ryanair to tak dělá a je jako jedna z mála aerolinek v zisku. Pár lidí v letadle sveze za eurocent a ti na něj pak pějí chválu - reklama zadarmo. Svého času takovou reportáž z cesty redaktora Ryanairem za pár centů otiskla tuším MF Dnes, ani bych se nedivil, kdyby za to nic nedostala. A před časem nějaký novinář popsal cestu s Lidl-Elfíkem za 50 Kč.
Oto - ty stojis u vsech checkinu do zavreni, takze vis presne kolikrat se to stalo?
V tom jednom případě, který pamatuju, to nabízeli už od začátku checkinu. Mnoho společností, hlavně lowcostů, taky oficiálně prohlašuje, že žádný overbooking zásadně nedělají. On taky s dnes převládajícími nerefundovatelnými tarify téměř ztratil smysl.
Jak je to v Nemecku? Kdyz je 2.trida ICE plna, tak lidem rikaji - pojdte nasi mili zakaznici, pojdte do 1.tridy?
Toho, co popisuje Oto jsem si nikdy nevsiml, ale v jejich rezervacnim systemu nevisim pravidelne. Dal by se ukazat nejaky konkretni pripad ted?
V principu mas samozrejme pravdu, nicmene to lze odtahnout i do "absurdna". Vlak (autobus, letadlo) Praha-Brno, streda 11:00. Kdyz to budes provozovat - vezmes mne, kdyz ti nabidnu jednu korunu? Pokud ne, tak te odkazi na tva vlastni slova - berte co je, protoze je to lepsi, nez jet prazdny
Oto - ty stojis u vsech checkinu do zavreni, takze vis presne kolikrat se to stalo?
Co by určitě šlo by byly takové last minute jízdenky a místenky, které by byly zlevněné (zlevněná první třída, tj. levnější než 1 ale pořád ještě dražší než 2). Cestující, který chce jet dvojkou, si připlatí za to, že může jet hned a nemusí čekat třeba 2 hodiny na další spoj, a jako malý bonus si může sednout do jedničky.
.....takto byste se nikdy neuzivil, urcity typ zakaznika chce jet za urcity obnos. Bud ho vykazete a mate 0 Kc a nebo berete co je-lepsi prece nez jet prazdy. Kdyzt ten obnos neda me, da ho nekomu jinemu....Tomu se rika pro-zakaznicky pristup (v Cechach bohuzel tolik vzacny).
To není zdaleka tak obvyklé, jak se říká. Letěl jsem 48x a viděl jsem to jen jednou. A nic hrozného. Prostě pár cestujících dobrovolně akceptovalo divert (s přestupem navíc) za určitou kompenzaci (PRG-TLV-LCA místo PRG-LCA).
Možná to tak právě nyní takto bude ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.