Olomouc — Od 12. června mohou cestující využít nabídku Českých drah na zvýhodněné cestování povinně místenkovými vlaky SC Pendolino mezi Olomoucí a Ostravskem. Předprodej rezervací pro druhou vozovou třídu v ceně 35 korun zahájí dráhy 10. června, přičemž levnější místenky budou moci využít i zákazníci z Bohumína, Karviné, Českého Těšína nebo Třince. Podmínkou získání zvýhodněné místenky bude předložení jízdního dokladu, platného minimálně v úseku Olomouc hl.n. – Ostrava hl.n. V eshopu, call centru ČD nebo automatech UNIPAJ lze levnější rezervace pořídit pouze společně s nákupem jízdenky, přičemž výjimku mají držitelé zákaznické aplikace IN 100. Počet místenek na každou relaci je omezený a cestující si smí zakoupit maximálně jednu zvýhodněnou jízdenku za den.
Zvýhodněná místenka platí v těchto spojích SC Pendolino:
- Olomouc hl.n. - Ostrava hl.n. / Bohumín: IC 501, 503, 505, 507, 509, 511, 515, 517, 519
- Bohumín / Ostrava hl.n. / Ostrava-Svinov - Olomouc: IC 500, 504, 506, 508, 510, 512, 514, 516
- Třinec / Český Těšín / Karviná hl.n. / Bohumín / Ostrava hl.n. / Ostrava-Svinov – Olomouc: IC 502
- Nabídka neplatí ve spoji IC 513 SC Pendolino Sprinter, který mezi Prahou a Ostravou nezastavuje
Zdroj: České dráhy
Ale vždyť lístek si za plnou palbu můžete koupit v rámci čr normálně v eshopu a pokud chcete do zahraničí tak na pokladně
U aerolinek to je téměř stejné. Dostupnost knihovacích tříd se dozvíte jen v podobě 1,2,3 až N volných míst. N je zpravidla 4 nebo 9.
V jedné věci jsou ale napřed. Ač není zadarmo, ten systém je víceméně veřejný. Kdokoliv chce, může dostupnost zjišťovat automaticky a postavit si na tom nějakou aplikaci, či dokonce portál na letenky, apod.
Já jo. Kdyby to byl tarif jednoduchý, čím by tariféři obhájili svou existenci?
A podobně je to se všemi zákony, nejen s předpisy na dráze.
Zde je zrovna omezený počet logický. Není možné, aby mi jako dopravci Pendolíno obsadili lidi z Olomouce do Ostravy a já pak neměl místo pro to hlavní - lidi mezi Prahou a Ostravou. Předpokládám, že to bude fungovat jako doprodej míst zbylých po lidech v relaci Praha-Olomouc.
Cestujícímu může být aktuální nabídka snadno zobrazena v eShopu, pokud zadá počet cestujících jako parametr vyhledávání, v tom problém nevidím.
Kde je naopak omezený počet zcela nelogický, jsou SporoTikety (Česko i Evropa). Vždy by měla existovat nejvyšší cenová úroveň, která se nikdy nevyprodá (leda že by byl vlak opravdu zcela plný). Je naprosto trapné, když někdo chce jet do Berlína, a ono to jde buď za 29 EUR nebo VŮBEC. Přitom ten člověk by klidně dal třeba 50 EUR, ve vlaku je volno, ale má smůlu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.