..: Místenka do SC spojů mezi Olomoucí a Ostravskem za 35 Kč :..

Poslední pendolino ve Wiener Neustadt - 680.006 na EC 72 Smetana, foto: Juraj Kováč Olomouc — Od 12. června mohou cestující využít nabídku Českých drah na zvýhodněné cestování povinně místenkovými vlaky SC Pendolino mezi Olomoucí a Ostravskem. Předprodej rezervací pro druhou vozovou třídu v ceně 35 korun zahájí dráhy 10. června, přičemž levnější místenky budou moci využít i zákazníci z Bohumína, Karviné, Českého Těšína nebo Třince. Podmínkou získání zvýhodněné místenky bude předložení jízdního dokladu, platného minimálně v úseku Olomouc hl.n. – Ostrava hl.n. V eshopu, call centru ČD nebo automatech UNIPAJ lze levnější rezervace pořídit pouze společně s nákupem jízdenky, přičemž výjimku mají držitelé zákaznické aplikace IN 100. Počet místenek na každou relaci je omezený a cestující si smí zakoupit maximálně jednu zvýhodněnou jízdenku za den.

Zvýhodněná místenka platí v těchto spojích SC Pendolino:

  • Olomouc hl.n. - Ostrava hl.n. / Bohumín: IC 501, 503, 505, 507, 509, 511, 515, 517, 519
  • Bohumín / Ostrava hl.n. / Ostrava-Svinov - Olomouc: IC 500, 504, 506, 508, 510, 512, 514, 516
  • Třinec / Český Těšín / Karviná hl.n. / Bohumín / Ostrava hl.n. / Ostrava-Svinov – Olomouc: IC 502
  • Nabídka neplatí ve spoji IC 513 SC Pendolino Sprinter, který mezi Prahou a Ostravou nezastavuje

Zdroj: České dráhy


Aleš Petrovský | 7.6.2011 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel karosa  mail  
08.06.2011 (17:56)  
Vážení, řekl bych, že celá tato naše debata bude zřejmě jen pouhé tlachání o ničem. Domnívám se totiž, že "pouze" zaúřadovala něčí nepozornost(nejsem schopen říci, zda autora článku či některého z úředníků na nábřeží) a tím pádem vypadla z poslední věty slova "... a směr jízdy".
registrovaný uživatel Oto 
08.06.2011 (16:59)  
Sim: nove nalakanych cestujicich do vlaku kvuli tomuto bude minimum (bo to levnejsi nez jine vlaky neni)

To si nemyslím. Tuhle nabídku pochopitelně nevyužijí lidé, co to srovnávají s jinými vlaky (rozdíl je na této trase minimální), ale cílová skupina Pendolína.

Tedy lidé, kteří by (ovlivněni typickým názorem občanů na ČD) jiným vlakem než Pendolínem nikdy nejeli, protože je to socka. Ale 200 Kč příplatku za ten kousek je i pro ně moc.
registrovaný uživatel Sim 
08.06.2011 (16:31)  
Me to prijde, ze presne tohle je zpusob, jak se ten "trh s mistenkami" deformuje "na prani dopravce".

Proc? Jak uz tu nekdo uvadel, muze nastat situace, kdy je jednicka z nejakeho duvodu levnejsi nez dvojka ... pokud to neni pravidlem a neda se s tim kalkulovat dopredu, je to vesmes v poradku.

Ale tady se nabizi mistenka se standardni cenou 200 pro nahodneho a 100 pro pravidelneho cestujiciho za 35 korun, coz je:
pro pravidelneho cestujiciho stejna cena, jako zaplati za mistenku v KozenkaCity
pro nepravidelneho cestujiciho polovina ceny, jakou by zaplatil za standardni mistenku v KC

Ja samosebou chapu, ze krome mistenky se plati jeste jizdne, ale prijde mi to kontraproduktivni - nove nalakanych cestujicich do vlaku kvuli tomuto bude minimum (bo to levnejsi nez jine vlaky neni), naopak ti, co by si jinak kupovali standardni mistenku do KC by jeli i tak ... a takhle zaplati mene.

Aby k deformacim a kalkulum nedochazelo, musela by byt tato akcni cena za mistenku pro pravidelneho cestujiciho v rozmezi 35 az 100 (rekneme treba 50 Kc) a pro nepravidelneho 70 az 200 (treba take o 15 korun drazsi nez standard KC, tedy 85 Kc).

Za tyhle sumy by to bylo porad dostatecne atraktivni pro ty, co si mistenku bezne kupuji, zaroven by mohlo odpadnout to kritizovane omezeni na jednu mistenku denne.

Ono totiz, pokud tim nekdo pojede z vycuranosti, pojede "tam" pendolinem za 35 a zpatky treba vlakem 110 taky za 35, protoze stovku za potemkina na tom useku davat nechce.
Ale tech 50 tam a 50 zpatky by klidne dal...

Takze celkovy napad (mysleno vyuziti prazdnych sedadel) ... ano, fajn. Konkretni provedeni je ale typicke pro CD - proc to delat jednoduse, kdyz to jde i sloziteji. Stejna opicarna, jako kdysi zakoupeni Lidlenky nebo Globule, na kterou nejde rovnou jet ale stejne se musi jeste na nadrazi.
registrovaný uživatel M 
08.06.2011 (15:24)  
RUR - ja s tou deformaci trhu v pripade mistenek za korunu souhlasim a prave proto jsem to takto naznacil. Ze system "lepsi neco nez nic, ma svoje meze". Kdyby se to delalo zcela nahodne a treba na principu "na posledni chvili to muze byt za korunu nebo taky za tri stovky", tak to bude v poradku. Jenze takhle lehce hrozi ten kalkul predem. Aspon tohle je muj nazor.
Urcite jsem tenhle priklad uz daval (je muj velmi oblibeny). Nekdo mi da 1000 korun s tim, ze se musim rozdelit s treti osobou. Jak to rozdelim, to je ciste na mne, nicmene pokud treti osoba nebude s rozdelenim souhlasit, tak nikdo nedostane nic. Kolik si jako ta treti osoba vezmete? 500 (cili "spravedlivou" pulku) nebo se spokojite i s korunou? I v tomto pripade plati (nebo opet muj nazor), ze roli hraje, jestli je to jeden izolovany pripad nebo jestli lze kalkulovat s necim "co priste a co nabidne jiny atd."
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
08.06.2011 (15:15)  
V součtu pro všechny operátory jich odejde přesně tolik, kolik jich přijde. Efekt je tedy ten, že musím nabízet slevy, aby na tom ostatní operátoři nevydělali, ale nic z toho nemám.
Pořád jsou lidi, kteří mobil nemají, ale ano, vcelku to funguje přesně takhle. To ovšem platí pro ty mobilní operátory, kteří jsou 3 a nabízejí prakticky stejné služby, a navíc přiblině platí že co člověk to simka. V železniční dopravě je situace trochu jiná, a až na výjimky nedochází k přímému konkurenčnímu boji (i když takové případy jsou, třeba Praha - Brno). Pokud se navíc povede přetáhnout cestující z automobilů (jakkoliv nereálné se to může zdát), nemyslím, že kvůli tomu zlevní auta a/nebo benzín.
08.06.2011 (12:27)  
Stávající zákazníci se naštvou, ale většinou ne tolik, aby odešli jinam, takže efekt je veskrze pozitivní.
V součtu pro všechny operátory jich odejde přesně tolik, kolik jich přijde. Efekt je tedy ten, že musím nabízet slevy, aby na tom ostatní operátoři nevydělali, ale nic z toho nemám.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
08.06.2011 (11:59)  
Ad nabízet jízdenku za 1 Kč protože je to lepší než nic:
To je sice na první pohled neprůstřelná myšlenka, ale jen do té chvíle, než si uvědomíte, že tím zároveň deformujete trh. Je jasné, že pokud mám ve vlaku ještě 30 volných míst, je pro mě výhodnější je prodat za pár korun než je nechat prázdná. Jenže to předpokládám, že ta ostatní místa již cestující koupili za běžnou cenu. Pokud cetující vědí, že když počkají, dám jim místa za korunu, tak milerádi počkají (a počet volných míst lze odhadovat přes rezervační systém, jak už někdo psal). Nakonec to povede k tomu, že přitáhnu nějaký počet nových cestujích, kteří pojedou za korunu, ale zároveň nějaká část cestujících, kteří do té doby platili plnou cenu, bude teď čekat na last-minute slevu. Proto na tom v důsledku prodělám, přestože na první pohled to není zřejmé.

Všichni víme, že částečně podobně fungovaly Globusenky a Lidlenky a Kauflandenky - částečně přitáhly nové zákazníky, to je zvýšení zisku, ale zároveň část zákazníků, kteří by jeli tak jako tak, jeli tentokrát za nižší cenu, to je snížení zisku. Celkovou bilanci asi nikdo neví a nikdo nám ji neřekne, přetože jde do značné míry o hraní si s našimi penězmi. (Já osobně jsem asi utratil celkově víc, než bych utratil normálně, protože jsem uskutečnil několik cest, které bych jinak neuskutečnil.)

Aneb základním paradoxem všech slev je, že poskytovatel slevy chce slevu poskytnout pouze novým zákazníkům, kteří by bez slevy jeho služeb nevyužili (navíc si ještě myslí, že mu pak zůstanou věrni a budou platit i plnou cenu, což je další paraox, ale to teď nechcme stranou), zatímco stávajícím zákazníkům žádnou slevu poskytnout nechce, protože už teď jsou ochotni platit mu plnou cenu. Pokud ale nedokáže tyto dvě skupiny nějak šikovně oddělit, dochází k tomu, že slevu využijí především stávající zákazníci (z mnoha důvodů, které jsou vesměs jasné), zatímco nových zákazníků osloví spíše málo.
Tohle rozlišení nových a stávajících zákazníků mohou poměrně dobře provést například mobilní operátoři (a také to dělají). Stávající zákazníci se naštvou, ale většinou ne tolik, aby odešli jinam, takže efekt je veskrze pozitivní.

Jak tohle ale chcete dělat na železnici? Tady se za nového zákazníka může bez problémů vydávat kdokoliv…
Omezení na 1 místenku na osobu na den je základem dobrého nápadu, já bych šel dál a omezil to třeba na 1 místenku na týden nebo na měsíc. Tím odfiltruju pravidelné jezdiče (ale zároveň i těm něco málo nabídnu) a budu mít na co lákat ty příležitostné. Pořád je tu ale ten problém, jak to omezení praktikovat. Nevím, jestli jde dát do podmínek vazbu na číslo občanky a v centrální databázi si tohle hlídat. (Je to asi osobní údaj, ale koneckonců využití slevy je dobrovolné: nechceš ukázat občanku, nedostaneš slevu. Jen nevím, jestli se tohle u nás smí.)
registrovaný uživatel M 
07.06.2011 (22:37)  
miropiro/Oto - myslim, ze jsme vsichni pochopili, jak k tomu muze dojit a ze to neni "default"...
07.06.2011 (21:17)  
Levnější první třída než druhá: http://postimage.org/image/3km10jr8/ . Sice jen o 1 euro, ale viděl jsem i větší rozdíl. To jen u ČD v 1. třídě neplatí téměř žádná sleva, ani ta, o které je tento článek. A pak jsou ve vagoně 2 lidi.

Jde o shodu okolností. Jednička se zrovna na danou relaci nevyprodala (respektive vyprodala se v nižší cenové relaci, ale zůstala ještě její dražší varianta), dvojka ano. Rozhodně to však není pravidlem. Akční cena Sparpreis začíná v dvojce na nižších cenách a s časem pak roste. A když se neprodává tolik jednička, může k této situaci dojít.
registrovaný uživatel M 
07.06.2011 (20:06)  
EC174 - Co je k tomu vede? No zjevne snaha prodat cely vlak na celou trasu, ne? Vlak muze byt z Prahy vyprodany, ale kdyz nekdo vystoupi v Pardubicich, tak zbytek uz tak slavny neni.

Oto - no, Ryan... Prodava to i jako "doprodej"? Ja s nima letel nekolikrat, zcela plno nebylo nikdy, ale soucasne si nevybavuju, ze bych videl nabidky "lette zitra za cent".
A druha otazka - prodavaji listky za korunu/cent treba DB nebo OeBB? Pokud ne (jakoze ne), tak jsou tedy protizakaznicky orientovane?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko