Brno — Obyvatelé Jihomoravského kraje budou mít důvod k radosti. Hejtman kraje Michal Hašek v aktuálním čísle časopisu Železničář potvrdil, že kraj získá moderní regionální vozidla. Do dvou let hodlají České dráhy do nových vozidel investovat celkem 850 milionů korun. Půjde o sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických jednotek. Pět souprav bude v trojvozovém provedení a dvě v provedení dvouvozovém. S jejich nasazením se počítá na vytížené lince S2 IDS JMK na trase Křenovice – Brno – Letovice. Cestující v Jihomoravském kraji se tak konečně dočkají v regionální dopravě nízkopodlažních a plně klimatizovaných souprav; doposud byly jedinými nízkopodlažními vozidly rekonstruované motorové jednotky Regionova. Na střídavém elektrickém systému jsou v ČR schváleny jednotky Stadler FLIRT, které si v úpravě pro dálkovou dopravu pořídila také společnost Rapid Express. Do úvahy přichází i jednotka Škoda 7Ev, která by v době soutěže již měla být zaváděna do provozu u ČD, a to i ve dvousystémovém provedení.
Zdroj: Železničář (PDF), ŽelPage
Sim: Sice nejezdí v okolí Brna, ale existuje i dvousystémová verze Ešusu (471) http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/671sk000.jpg a pokud jezdí na slovensku, tak zde to již takový problém nebude.
Vzpomenu si na slova Vrchního přednosty DKV Brno p. Průši:
Do Jihomoravského kraje přijedou rekonstuhovaná kvatra (842) v plném počtu (21 kusů), bude zahájena výměna starých přívěsných vozů 050 za 054 a dodány nové řídící vozy 961. Převzato z Železničáře cca 2 měsíce zpět. Takže to co pronesl p Hašek je nějáká jeho vize budoucnosti...
Kolik je dnes potřeba jednotek pouze na linku S2 IDS JMK a kolik z toho by pokryly tyto jednotky?
Čtvrthodinový interval na lince S2 IDS JMK není realizovatelný v úseku Brno - Chrlice, obtížně by byl realizovatelný (kvůli kolizi s rychlíky i vlaky EC) na trati č. 260, a dost možná by se ty vlaky navíc ani nevešly do žst. Brno hl. n.
Každopádně, zavedení 15-timinutového intervalu na S2 jako argument pro to, aby na každém jednotlivém vlaku stačila jen třívozová jednotka, má smysl až tehdy, kdy by takové jednotky byly nasazovány na všechny vlaky této linky.
Do té doby bychom měli (například) 3 vlaky za hodinu s šestivozovou soupravou (řada 560) a jeden vlak s třívozovým Flirtem.
Dalsi vec je, ze se v clanku nepise nic ani o predpokladanem terminu nasazeni, naopak se pise, do kdy se maji penize utratit ... kurnik, co mi to jenom pripomina ... jo dotace z EU :-)
Priznam se, ze po prvnim "preletnuti ocima" clanku zde na ZP mi probehla hlavou otazka "schvalne, je v zadani vyberka jednou z podminek sirka dveri pro prujezd Daewoo Matize?" ... a pak sem si to precet poradne a doslo mi, ze Jancurovo zlute vlaky jsme na kolejich (byt v promo rezimu) uz aspon videli ... ale stridave nizkopodlazni pantaky na nasich kolejich nebyly, natoz v okoli Brna.
Takze souhlas s panem Hovorkou o prispevek nize...
Ovsem nerad bych, aby to bylo chapano jako kritika clanku zde na ZP nebo v Zeleznicari - to nikoliv. Jen me proste fascinuje, jak hejtman nahodi udicku (ve smyslu "mozna nekdy") a hned to spousta lidi zbasti i s navijakem (nazory, ze nasazeni tam a tam je blbost, protoze... ).
Osobně pochybuji, že to bude před rokem 2015.
Ahtisaari: Není zde napsáno které systémy...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.