..: Jihomoravský kraj se dočká nových elektrických jednotek :..

Exteriér jednopodlažní elektrické jednotky, foto: Škoda Vagónka Brno — Obyvatelé Jihomoravského kraje budou mít důvod k radosti. Hejtman kraje Michal Hašek v aktuálním čísle časopisu Železničář potvrdil, že kraj získá moderní regionální vozidla. Do dvou let hodlají České dráhy do nových vozidel investovat celkem 850 milionů korun. Půjde o sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických jednotek. Pět souprav bude v trojvozovém provedení a dvě v provedení dvouvozovém. S jejich nasazením se počítá na vytížené lince S2 IDS JMK na trase Křenovice – Brno – Letovice. Cestující v Jihomoravském kraji se tak konečně dočkají v regionální dopravě nízkopodlažních a plně klimatizovaných souprav; doposud byly jedinými nízkopodlažními vozidly rekonstruované motorové jednotky Regionova. Na střídavém elektrickém systému jsou v ČR schváleny jednotky Stadler FLIRT, které si v úpravě pro dálkovou dopravu pořídila také společnost Rapid Express. Do úvahy přichází i jednotka Škoda 7Ev, která by v době soutěže již měla být zaváděna do provozu u ČD, a to i ve dvousystémovém provedení.

Zdroj: Železničář (PDF), ŽelPage


JiříK. | 12.5.2011 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel igisek  mail  
12.05.2011 (20:02)  
Doufám,že budou jezdit i někdy na Tišnov.Občas jsou regíny dost narvané(co tady občas na Kuřim jezdím,tak to jezdí skoro pořád plné).Jinak jsem strašně rád,že se JMK kraj dočká..:)
12.05.2011 (17:52)  
DJ: Na Tišnov taky nejezdí 4 vozová klasika (242 a 4 kočáry) Ale docela často se tam objevuje 842 s 1 prívěsným, nebo 714 s 2 mi prívěsnými. A pokud Ti jde o kolizi s EC a R, tak si pamatuji jeden GVD, kdy se kryl osobák s pendolinem a tak osobák jezdil v Židenicích na 1. nástupiště k budově a pak přes Maloměřický seřaďovací do Blaska. Nicméně bych věřil tomu, že úžesný integrovaný systém Jmk (Kordis) tuto situaci vyřeší k všeobecné spokojenosti...

Sim: Sice nejezdí v okolí Brna, ale existuje i dvousystémová verze Ešusu (471) http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/671sk000.jpg a pokud jezdí na slovensku, tak zde to již takový problém nebude.

Vzpomenu si na slova Vrchního přednosty DKV Brno p. Průši:
Do Jihomoravského kraje přijedou rekonstuhovaná kvatra (842) v plném počtu (21 kusů), bude zahájena výměna starých přívěsných vozů 050 za 054 a dodány nové řídící vozy 961. Převzato z Železničáře cca 2 měsíce zpět. Takže to co pronesl p Hašek je nějáká jeho vize budoucnosti...
12.05.2011 (17:39)  
Nevím zda je vhodná jednopodlažní jednotka, zrovna na této lince by se uživil patrový slon 671 a ve špičce by to bylo na dva spojené slony. Nakupovat jednotku která je kapacitou vhodná pro menší aglomerace asi pro Brno není to pravé ořechové.
registrovaný uživatel DJ 
12.05.2011 (17:03)  
Pět třívozových a dvě dvouvozové jednotky, po spojení v dostatečně kapacitní vlak jedna šestivozová a dvě pětivozové jednotky (+ jedna třívozová jako záložní).

Kolik je dnes potřeba jednotek pouze na linku S2 IDS JMK a kolik z toho by pokryly tyto jednotky?

Čtvrthodinový interval na lince S2 IDS JMK není realizovatelný v úseku Brno - Chrlice, obtížně by byl realizovatelný (kvůli kolizi s rychlíky i vlaky EC) na trati č. 260, a dost možná by se ty vlaky navíc ani nevešly do žst. Brno hl. n.

Každopádně, zavedení 15-timinutového intervalu na S2 jako argument pro to, aby na každém jednotlivém vlaku stačila jen třívozová jednotka, má smysl až tehdy, kdy by takové jednotky byly nasazovány na všechny vlaky této linky.

Do té doby bychom měli (například) 3 vlaky za hodinu s šestivozovou soupravou (řada 560) a jeden vlak s třívozovým Flirtem.
registrovaný uživatel Sim 
12.05.2011 (16:10)  
Mno, ja bych trosku krotil nadseni. Po precteni originalu (v Zeleznicari) mi z toho plyne, ze se Kraj a CD dohodly, ze budou pripravovat nakup (ano, otacim to zamerne do protipolohy k terminu "potvrdil, ze kraj ziska") ... coz jeste nemusi znamenat, ze nakoupi, ze ano ... nebylo by to poprve.

Dalsi vec je, ze se v clanku nepise nic ani o predpokladanem terminu nasazeni, naopak se pise, do kdy se maji penize utratit ... kurnik, co mi to jenom pripomina ... jo dotace z EU :-)

Priznam se, ze po prvnim "preletnuti ocima" clanku zde na ZP mi probehla hlavou otazka "schvalne, je v zadani vyberka jednou z podminek sirka dveri pro prujezd Daewoo Matize?" ... a pak sem si to precet poradne a doslo mi, ze Jancurovo zlute vlaky jsme na kolejich (byt v promo rezimu) uz aspon videli ... ale stridave nizkopodlazni pantaky na nasich kolejich nebyly, natoz v okoli Brna.

Takze souhlas s panem Hovorkou o prispevek nize...

Ovsem nerad bych, aby to bylo chapano jako kritika clanku zde na ZP nebo v Zeleznicari - to nikoliv. Jen me proste fascinuje, jak hejtman nahodi udicku (ve smyslu "mozna nekdy") a hned to spousta lidi zbasti i s navijakem (nazory, ze nasazeni tam a tam je blbost, protoze... ).
12.05.2011 (15:49)  
To jsem zvědav, kdy se první jednotka objeví na tomto místě: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/380076.jpg

Osobně pochybuji, že to bude před rokem 2015.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
12.05.2011 (15:48)  
Samostatná jednotka je kapacitně spíš na tratě Havl.Brod - Žďár, ale tam budou jezdit taky nové jednotky.. na naftu...
12.05.2011 (15:41)  
Václav Vrtěna) To není, ale mlčky přebíráme předpoklad, že v ČR je dvousystémový vlak ten, co umí oba hlavní národní systémy, třísystémový je pak ten, co zvládne jet i do Německa a Rakouska. A Bechyňku s Lipenkou teď neřeším. :)
12.05.2011 (15:37)  
Vlada.Sc: Pokud by se do Letovic zavedl interval 15 minut ve špičce, jak je tomu např. na Tišnov tak by to kapacitu zvládlo.
Ahtisaari: Není zde napsáno které systémy...
12.05.2011 (15:35)  
Trojvozovka a dvojvozovka jsou hlouposti. To nemůže stačit. Tam by bodla čtyřvozovka (646), byť ne pěti.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko