Brno — Obyvatelé Jihomoravského kraje budou mít důvod k radosti. Hejtman kraje Michal Hašek v aktuálním čísle časopisu Železničář potvrdil, že kraj získá moderní regionální vozidla. Do dvou let hodlají České dráhy do nových vozidel investovat celkem 850 milionů korun. Půjde o sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických jednotek. Pět souprav bude v trojvozovém provedení a dvě v provedení dvouvozovém. S jejich nasazením se počítá na vytížené lince S2 IDS JMK na trase Křenovice – Brno – Letovice. Cestující v Jihomoravském kraji se tak konečně dočkají v regionální dopravě nízkopodlažních a plně klimatizovaných souprav; doposud byly jedinými nízkopodlažními vozidly rekonstruované motorové jednotky Regionova. Na střídavém elektrickém systému jsou v ČR schváleny jednotky Stadler FLIRT, které si v úpravě pro dálkovou dopravu pořídila také společnost Rapid Express. Do úvahy přichází i jednotka Škoda 7Ev, která by v době soutěže již měla být zaváděna do provozu u ČD, a to i ve dvousystémovém provedení.
Zdroj: Železničář (PDF), ŽelPage
Jinak k hmotnosti - ano dělá to to trafo. Prázdný hnací vůz 671 má 74 000 Kg. Možno nahlédnout sem:
http://www.railvolution.net/czechraildays/2009/seminare/kv07.pdf
K rozpojování klasické soupravy na S3 - neodpojuje se to jednoduše proto, že je to velmi zdlouhavé a z hlediska technologie práce běžné železniční stanice i náročné. To, že souprava jezdí celý den v plném počtu vozů neznamená, že je tam plný počet vozů potřeba. Odpřahování a následné připřahování vozů v nácestné stanici by velmi zdržovalo odhadem a vyžadovalo by to další technické prostředky (posunovač, posunující lokomotiva, strojvedoucí atd.).
Jo a s tou nevyužitostí (případného) StřídavoSlona na S3, jak je to myšlené? Jako že tam v tuto chvíli nejezdí převážně (skoro univerzálně) soupravy 242+4xBdmtee, jejichž papírová kapacita (a samo i hmotnost) je vyšší než Slona? A co vím tak je nechávají jezdit v té konfiguraci až do večera, nic se mimo špičku neodpojuje... takže v tomto smyslu by to bylo stejné jako teď... a pro nevhodnost Slona na tuto linku mi jaksi nic nesvědčí??
Jinak obecně by dvě (tři, čtyři...) menší jednotky (spojené) měly být flexibilnější než jedna velká (můžu přizpůsobovat kapacitu spojené soupravy denní/místní situaci/poptávce, můžu je v koncovém úseku poslat do různých směrů) ale je otázka jak moc se to kde využije. Naopak větší jednotka by měla být levnější a asi i o něco lehčí (a úspornější) než malé spojené.
Ale to je vše teorie, jde taky o konkrétní provedení toho kterého typu. Takže s vážně míněným porovnáváním nejlépe počkejme až ty 644/645 skutečně vyjedou, teprve pak budou jejich technické údaje věrohodné, do té doby papír snese všechno...
kobros: Jakej vývoj? Vždyť se tu nedávno psalo že nová řada (445/644/645) už vyhrála VŘ (a to přestože zatím nejezdí ani prototyp) mj. i v Jihočeském kraji, takže dvousystémové verze už jsou objednané, tedy vývoj proběhne takjaktak... (viz. např. http://www.zelpage.cz/zpravy/8073)
Velká hmotnost -> vyšší spotřeba a poplatky -> vyšší náklady. Navíc menší jednopodlažní jednotky se dají později použít i jinde. A protože odpisy z nových vozidel běží trvale bez ohledu na provoz, tak se musí co nejvíc točit.
2.Spojena jednotka nemusi jet po cele trase,az vetsina lidi vystoupi muze se rozpojit a ta cekajici se pripojit na vlak jedouci opacnym smerem
Nebo to by melo mit Brno zas nejaka sva specifika? Proc? Kvuli zboznemu prani diskuteru a lokalnich radnich?
Do/ze Slatiny v letošním JŘ jezdí jen 1 pár spojů denně.
Posilové špičkové spoje, na kterých jezdí i vozidla řady 714, 742, 814, nebo i 210 + 2 x Bdmtee, jezdí v trase Tišnov - Hrušovany u Brna.
Já si také myslím, že nejvhodnějším řešením by pro elektrizované tratě v okolí Brna byly trojdílné jednopodlažní jednotky, spojované do dvojic.
Ale jen například pro nasazení na všechny vlaky Letovice - Křenovice (uvažujme špičkový int. 30 minut v celé trase) je potřeba 8 souprav.
5 třídílných jednotek + 2 dvoudílné jednotky (o kterých píše článek) + cca 5 dalších třídílných jednotek (viz odhad autora článku) mohou dát utvořit 6 souprav potřebné délky, takže ani pak nepokryjí nové soupravy všechny spoje linky S2. O lince S3 se špičkovým 15-timinutovým intervalem ani nemluvě.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.