..: Jihomoravský kraj se dočká nových elektrických jednotek :..

Exteriér jednopodlažní elektrické jednotky, foto: Škoda Vagónka Brno — Obyvatelé Jihomoravského kraje budou mít důvod k radosti. Hejtman kraje Michal Hašek v aktuálním čísle časopisu Železničář potvrdil, že kraj získá moderní regionální vozidla. Do dvou let hodlají České dráhy do nových vozidel investovat celkem 850 milionů korun. Půjde o sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických jednotek. Pět souprav bude v trojvozovém provedení a dvě v provedení dvouvozovém. S jejich nasazením se počítá na vytížené lince S2 IDS JMK na trase Křenovice – Brno – Letovice. Cestující v Jihomoravském kraji se tak konečně dočkají v regionální dopravě nízkopodlažních a plně klimatizovaných souprav; doposud byly jedinými nízkopodlažními vozidly rekonstruované motorové jednotky Regionova. Na střídavém elektrickém systému jsou v ČR schváleny jednotky Stadler FLIRT, které si v úpravě pro dálkovou dopravu pořídila také společnost Rapid Express. Do úvahy přichází i jednotka Škoda 7Ev, která by v době soutěže již měla být zaváděna do provozu u ČD, a to i ve dvousystémovém provedení.

Zdroj: Železničář (PDF), ŽelPage


JiříK. | 12.5.2011 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.05.2011 (23:17)  
miropiro: jo, přesně tak.
Myslím, že je nejvyšší čas hledat náhradu za 560ky, aby to nedopadlo jako s žabákama.
12.05.2011 (23:15)  
Jednopodlažní jednotka má oproti dvoupodlažní jednotce výhodu, že průvodčí nemusí chodit tolik do schodů a má navíc i lepší přehled o tom, co se ve voze děje. Jednopodlažní jednotka je tedy dobrým řešením.
12.05.2011 (22:53)  
K počtu jednotek a jejich nasazení: Dosud není všechno jasné, přesto: ČD se ve smlouvě s JMK zavázaly k investici 1,8 miliardy korun (psalo se o tom již na ŽP, tak to máte třeba i tady: http://www.krajskenoviny.cz/vydani/kn_07_10_vydani.pdf). Těchto 7 souprav má vyjít na cca 850 milionů. Takže zbývá necelá miliarda. Od té by se měly odečíst i rekonstruované vozy (potvrzeny 842,054 jako náhrada za 050 a nejnověji 962, které mají jezdit s revitalizovanými Bdmtee.) Co zbyde půjde zřejmě na další nové vozidla a osobně to tipuju na další elektrické JPJ. Nevím kolik bude těch rekonstrukcí, ale tipuju to na něco přes půl miliardy, když jen 842 je 21ks, takže na nové vozidla by mělo zbýt ještě zhruba další půlmiliarda, tak bych to viděl ještě na cca 5 JPJ o 3 vozech.
registrovaný uživatel SYN 
12.05.2011 (22:44)  
DJ: Ale je fakt že ty posilové spoje Kuřim - Slatina co jezdí Regionova nebo 714+2 nejezdí natolik plné aby se tam dalo uvažovat o něčem ze současné palety elektrických strojů - teda pokud neuvažujeme plecháče plus 1-2 Bdmtee. Zrovna tam by se nějaká menší elektrika docela hodila, ne? Prostě nechtěl bych se pouštět do diskuze kde je potřeba víc a kde míň, jen to že i dvou(nebo tří)dílná jednotka je užitečná...

JiříK: Nechtěl bych bejt hnidopich ale pokud dobře koukám tak 471 má 310 míst k sezení (jednička plus dvojka), slovenská 671 pak 307 výhradně ve druhé třídě. Takže těch 320 sedících by se dalo narvat možná tak leda do čistě stejnosměrné verze v provedená "celá dvojka", ale ta zase nepojede v Brně (vlastní silou)...
Ohledně kapacity nových jednotek Škody se odmítám bavit v konkrétních číslech dokud je to celé jen na papíře, ještě nejezdí ani prototyp a změna vnitřního uspořádání je úplně klidně možná... takže 240 beru jako orientační hodnotu, plus mínus.

Honza: podotknu že šestivozová 560 má ovšem prakticky dvě půlky vozu "plané" (zabírá trafo+motor) takže pasažérům dostupná kapacita odpovídá pětivozové "klasice"...
12.05.2011 (22:39)  
Vlada.Sc: Tas 471 má kapacitu 320 sedících a zhruba tolik stojíchích cestujících. Tedy cca 650. Třívozová Škoda JPJ 7Ev má 240 sedících, tedy předpokládám něco okolo necelých 500 lidí. Pavda ne každému se asi bude líbit, že musí stát...
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.05.2011 (22:13)  
To je dobré 6 vozový panťák 560 proti 3 vozovému.
Ostatně 560 měly být taky 3 vozové.
registrovaný uživatel DJ 
12.05.2011 (21:54)  
Ale docela často se tam objevuje 842 s 1 prívěsným, nebo 714 s 2 mi prívěsnými.
Ano, nebo také Regionova. (to vše na vložených, posilových spojích).
Což je mimochodem další argument PROTI elektrizaci jakékoliv další tratě (nejen) v Jihomoravském kraji - dopravce nemá dostatek elektrických vozidel ani na všechny Os vlaky jezdící po elektrizovaných tratích (tzn. linky S2 a S3 IDS JMK).

A (po vhodném spojení dvou- a tří-vozových souprv) nové elektrické jednotky to moc nevytrhnou.

Ale - za daleko menší peníze by se dalo i u stávajících souprav 242 + 4 x Bdmtee dosáhnout většího pohodlí, nízkopodlažnosti a zjednodušení provozních podmínek - nové sedačky v Bdmtee s větší roztečí (to už se u některých vozidel stalo), a nízkopodlažní řídicí vůz (třeba i s oddílem 1. třídy?), zjednodušující obracení souprav v konečných stanicích.
Něco takového tu mělo být už dávno, bez ohledu na jakékoliv uvažování o pořízení nových elektrických jednotek.

Čtvrthodinového špičkového intervalu v odpolední špičce v relacích Brno - Blansko, Brno - Adamov a Brno - Skalice nad Svitavou by šlo dosáhnout i snadněji než zdvojnásobením počtu Os vlaků.

Stačí, aby odpolední rychlíky Brno - ČT - Praha zastavily i v Adamově (čas na to mají - odjíždějí z Brna o 3 minuty dříve než dopolední rychlíky), a aby se zavedly posilové špičkové Sp vlaky (např. v trase Brno - Česká Třebová) jedoucí z Brna v čase asi X:16, zastavující mezi Brnem a Skalicí n/S. ve stejných stanicích jako rychlík.
registrovaný uživatel vojtik 
12.05.2011 (20:31)  
Interval 15 minut na Chrlice je nerealizovatelný, protože jízdní doba hlavák - Chrlice je 10 minut a Chrlice - Sokolnice též. Nejmenší interval by mohl být 20 minut, a to by bylo možné leda papírově... stačilo by 5 minut zpoždění a celej JŘ by se rozpadl, protože by všude bylo až moc ostrý křižování.

Nejvíc lidí jezdí v relaci Sokolnice - Brno - Blansko (město). Za obě krajní stanice jedou soupravy už víceméně prázdné. Do Blanska je současná sestava 560 kapacitně ideální, ba dokonce mnohdy nestačí a lidé jedou "na stojáka". Interval na 15 minut by teoreticky zkrátit šlo (autoblok), ale znamenalo by to zabití trati pro nákladní dopravu, která by se tam prostě nevešla (podívejte se na ranní situaci na Břeclav - Brno, kde je občas nutno zasekat Os, aby NEx projel aspoň v přijatelném čase). A vzhledem k tomu, že se zvažuje převod některých nákladních vlaků z Vysočiny přes Českou Třebovou, tak by to moc příjemné nebylo.
registrovaný uživatel hugo48  mail  
12.05.2011 (20:24)  
K tomu se dá napsat jediné. A to: KONEČNĚ.
registrovaný uživatel kubam 
12.05.2011 (20:15)  
JMK (potažmo KORDIS) nechce dvoupodlažní jednotky, brání se jím zuby nehty (info z KORDISu), nicméně nějaký jednání proběhly, ale myslím, že v Brně nikdy nebudou, ačkoli to tak jednu chvíli vypadalo...
Spíš si myslím, že dojde na spojování těch jednopodlažních...uvidíme.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko