Brno — Obyvatelé Jihomoravského kraje budou mít důvod k radosti. Hejtman kraje Michal Hašek v aktuálním čísle časopisu Železničář potvrdil, že kraj získá moderní regionální vozidla. Do dvou let hodlají České dráhy do nových vozidel investovat celkem 850 milionů korun. Půjde o sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických jednotek. Pět souprav bude v trojvozovém provedení a dvě v provedení dvouvozovém. S jejich nasazením se počítá na vytížené lince S2 IDS JMK na trase Křenovice – Brno – Letovice. Cestující v Jihomoravském kraji se tak konečně dočkají v regionální dopravě nízkopodlažních a plně klimatizovaných souprav; doposud byly jedinými nízkopodlažními vozidly rekonstruované motorové jednotky Regionova. Na střídavém elektrickém systému jsou v ČR schváleny jednotky Stadler FLIRT, které si v úpravě pro dálkovou dopravu pořídila také společnost Rapid Express. Do úvahy přichází i jednotka Škoda 7Ev, která by v době soutěže již měla být zaváděna do provozu u ČD, a to i ve dvousystémovém provedení.
Zdroj: Železničář (PDF), ŽelPage
Jaká je hmotnost 560ky?
Inu, v nezávislé trakci se tak už děje hned ve dvou případech.
Mluvilo se tu o modernizaci 560. Ta byla pozastavena, takže některé soupravy jsou a některé ne. Lze je poznat podle počtu smetáků...
ara: Pokud chceš rozpojit vlak, a pak pokračovat dále tak to není jen o tom, že přijde posunovač, rozpojí vozy a jedeme dál...
Osobně se mi zdála jednodušší ta předchozí malůvka co byla na Jakobsech, měla trafo (á 1ks) pod oběma stanovištěma a poháněný přilehlý podvozek (tedy až do třívozové konfigurace přes 50% (krajní by byly víc zatížené, díky poloze a trafu poblíž) trakce, víc než čtyřvozová configurace by ale takhle moc nešla), no tahle poslední verze vypadá jako připravená na docela dlouhé jednotky...
Ovsem ... nabizi se i relativne netradicni reseni - HV by nebylo patrove a tim padem by bylo lehci ... a trida by se splnila. Ve vysledku by to pak znamenalo koncepci Krakena a vyvoj "pouze" jednoho vozu misto cele "jednotky". Ovsem vyvojove naklady by provozovatele zajimat nemely, pokud bude nakupni cena a provozni naklady srovnatelne s komplet novou jednotkou... takze to berte jako takovou poznamku pod carou :-)
Stažení 560 výhradně na S2 má spíš provozní důvod a to kratší obraty v Letovicích/Křenovicích.
Jinak ta trať na Sokolnice-Křenovice, to bylo vždycky tak slabý s únosností anebo se to poslední dobou zhoršilo? Vzpomínám si že se před pár lety stáhly prakticky všechny zbylé 560 právě na tuto trať (součást S2) a na S3 je nahradily klasiky, nebylo to proto že by klasická loko ten nižší nápravový tlak taky nedodržela?
Předpokládám že jestli trať někdy dostane nějakou větší údržbu tak tento problém odpadne, pochopilně je otázka kdy na něco takového zbudou peníze...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.