..: Jihomoravský kraj se dočká nových elektrických jednotek :..

Exteriér jednopodlažní elektrické jednotky, foto: Škoda Vagónka Brno — Obyvatelé Jihomoravského kraje budou mít důvod k radosti. Hejtman kraje Michal Hašek v aktuálním čísle časopisu Železničář potvrdil, že kraj získá moderní regionální vozidla. Do dvou let hodlají České dráhy do nových vozidel investovat celkem 850 milionů korun. Půjde o sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických jednotek. Pět souprav bude v trojvozovém provedení a dvě v provedení dvouvozovém. S jejich nasazením se počítá na vytížené lince S2 IDS JMK na trase Křenovice – Brno – Letovice. Cestující v Jihomoravském kraji se tak konečně dočkají v regionální dopravě nízkopodlažních a plně klimatizovaných souprav; doposud byly jedinými nízkopodlažními vozidly rekonstruované motorové jednotky Regionova. Na střídavém elektrickém systému jsou v ČR schváleny jednotky Stadler FLIRT, které si v úpravě pro dálkovou dopravu pořídila také společnost Rapid Express. Do úvahy přichází i jednotka Škoda 7Ev, která by v době soutěže již měla být zaváděna do provozu u ČD, a to i ve dvousystémovém provedení.

Zdroj: Železničář (PDF), ŽelPage


JiříK. | 12.5.2011 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
13.05.2011 (18:38)  
Myslel jsem, že ten nový pamťák má být také v uspořádání hnací, vložený, řídící. Že by mely být v provedení a la 450, je pro mě novinka.

Jaká je hmotnost 560ky?
registrovaný uživatel tarten 
13.05.2011 (18:30)  
kobros: A taky silne pochybuji, ze CD nekdy koupi neco jineho od jineho vyrobce nez od Skodovky.

Inu, v nezávislé trakci se tak už děje hned ve dvou případech.
13.05.2011 (15:25)  
Na lince S2, tudíž KřeLety (Křenovice - Letovice) je ve všedních dnech turnusována jedna souprava 242 a 4 Bdmtee. O výkendu ji lze spatřit ve Skalici (jezdí s tím PP Skalice nad Svitavou). Já osobně si pamatuji dobu kdy tzv. všechno jezdilo všude. Takže souprava 560 jela normálně z Břeclavi do Žďáru a 242 a 4 Bimáky Křenovice - Letovice. A dokonce jeden čas to jezdilo naopak než teď. 560 výhradně na S3 a 242 a 4 vozy na S2.
Mluvilo se tu o modernizaci 560. Ta byla pozastavena, takže některé soupravy jsou a některé ne. Lze je poznat podle počtu smetáků...
ara: Pokud chceš rozpojit vlak, a pak pokračovat dále tak to není jen o tom, že přijde posunovač, rozpojí vozy a jedeme dál...
registrovaný uživatel SYN 
13.05.2011 (14:28)  
djorkev: Všechny podvozky hnané? No jestli mě má sklerotická hlava nemate tak se psalo něco o tom že polovina podvozků hnacích (vždy jeden podvozek, tedy dvě nápravy, z každého vozu by byly hnací, čili něco jako Bo'-2'-Bo'-2'-Bo'-2' pro trojdílnou), ale třeba jsem si to špatně zapamatoval, nebo neměl pisatel správné informace, anebo se to mezitím změnilo :)
Osobně se mi zdála jednodušší ta předchozí malůvka co byla na Jakobsech, měla trafo (á 1ks) pod oběma stanovištěma a poháněný přilehlý podvozek (tedy až do třívozové konfigurace přes 50% (krajní by byly víc zatížené, díky poloze a trafu poblíž) trakce, víc než čtyřvozová configurace by ale takhle moc nešla), no tahle poslední verze vypadá jako připravená na docela dlouhé jednotky...
registrovaný uživatel Sim 
13.05.2011 (13:17)  
djorkev > jasne, ja to spis myslel tak, ze to trafo bude zrejme i v prizemni jednotce komplet v jednom voze (tedy ze misto nej nebude v kazdem voze jedno male)... a diky tomu jeden vuz bude podstatne tezsi.
13.05.2011 (12:55)  
to SIM> Ten problém u jednopodlažní verze nenastane. Nová jednotka totiž bude mít všechny podvozky hnací tzn. že elektrická energie bude distribuovaná po celé soupravě a umístění trafa je možné kamkoliv (samozřejmě s ohledem na konstrukční možnosti). Jenže Ešus a jeho vícesystémová varianta má hnaný jen jeden vůz a protože neexistuje elektrické spojení mezi vozy, musí být veškerá elektrovýzbroj na jednom (hnacím) voze.
registrovaný uživatel Sim 
13.05.2011 (12:16)  
djorkev, SYN > me tak napada, kdyz je tu znacny rozdil ve hmotnosti "zelenyho" a "modryho" esusu (resp. jeho HV), ze vlastne podobny problem (s hmotnosti trafa) bude i u prizemnich variant. Jen asi nebude mit takove nasledky, bo se tim zrovna jako na potvoru nemusi prelezt z jedne tridy napravoveho tlaku do jine.

Ovsem ... nabizi se i relativne netradicni reseni - HV by nebylo patrove a tim padem by bylo lehci ... a trida by se splnila. Ve vysledku by to pak znamenalo koncepci Krakena a vyvoj "pouze" jednoho vozu misto cele "jednotky". Ovsem vyvojove naklady by provozovatele zajimat nemely, pokud bude nakupni cena a provozni naklady srovnatelne s komplet novou jednotkou... takze to berte jako takovou poznamku pod carou :-)
registrovaný uživatel zlobr 
13.05.2011 (12:05)  
No nutno podotknout, že i teď jede na S2 někdy 242 a Bdmtee. Myslím si že tak minimálně jednou denně. A několik rychlíků z Jeseníku. Takže když tam může jezdit eso a plecháč, tak myslím že slon by to zvládl taky. Ale v třídách zatížení se nevyznám.
13.05.2011 (10:39)  
Jak bylo s traťovou třídou v minulosti netuším (nechám se rád poučit), ale myslím, že to tak bylo vždycky.
Stažení 560 výhradně na S2 má spíš provozní důvod a to kratší obraty v Letovicích/Křenovicích.
registrovaný uživatel SYN 
13.05.2011 (10:24)  
djorkev: Dík za upozornění, nebylo až tak těžké dohledat že 471 (MV) má o 11 tun míň, a tedy by se měl v pohodě do těch 20t na nápravu vejít...
Jinak ta trať na Sokolnice-Křenovice, to bylo vždycky tak slabý s únosností anebo se to poslední dobou zhoršilo? Vzpomínám si že se před pár lety stáhly prakticky všechny zbylé 560 právě na tuto trať (součást S2) a na S3 je nahradily klasiky, nebylo to proto že by klasická loko ten nižší nápravový tlak taky nedodržela?
Předpokládám že jestli trať někdy dostane nějakou větší údržbu tak tento problém odpadne, pochopilně je otázka kdy na něco takového zbudou peníze...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko