Srbsko — (Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.
Provoz byl v 16.40 obnoven a v současné době se stabilizuje již i řazení vlaků, které bylo vlivem mimořádnosti, ale i stávky strojvedoucích Deutsche Bahn operativně měněno.
Přehled poškozených vozidel | ||
---|---|---|
Vozidlo | Dopravce | Rozsah poškození |
363.071–2 | CZ–ČD | čelo, bok, část pojezdu |
AB349 025–6 | CZ–ČD | bok, okna, dveře |
B249 592–6 | CZ–ČD | bok, část pojezdu |
Bm 203–1 | D–VBG | bok, okno |
Bm 211–4 | D–VBG | část boku |
Celková škoda: cca 2,1 milionu korun |
Rozsah poškození je pouze informativního charakteru a nemusí proto zcela odpovídat skutečnosti.
Podle zatím neověřených informací se chtěl řidič vyhnout platbě mýtného a využil proto, za pomoci GPS navigace, možnost jízdy po okresních silnicích. Navigace ho však navedla na silnici, která je pro tahače s návěsem nevhodná a řidič tak byl nucen se na inkriminovaném místě se špatnými rozhledovými i prostorovými podmínkami otočit. Železniční přejezd, který se nachází téměř bezprostředně za nepříliš přehledným obloukem tratě, zřejmě přehlédl. Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda, kterou jsou německé vozy (spolu s kotoučovými brzdami) na rozdíl od těch českých vybaveny. Díky ní byla souprava schopna brzdit s většími účinky, než kdyby byly vozy vybaveny pouze brzdami špalíkovými.
Sim : ono to tím autobusem z Berouna do Karlštejna přece jen nějakou dobu trvá (32 minuty), podstatně delší než vlakem (9 minut). Loni tam byla plánovaná výluka, vlaky jezdily do Karlštejně každou půlhodinu včetně navazujících autobusů. Takže za ten časový rozdíl se může leccos změnit a během NAD se trať uvolní ... takže ti poslední jsou pak sice převezeni, ale skončí ve vlaku, který mezi tím zase začal jezdit...
Já bych toho řidiče do žádného kriminálu neposílal. Tam nebude nic platný, on pouze blbě vykonával pokyny svého zaměstnavatele.
Mnohem větším trestem by pro něho byl zarach v řízení vozidel na 10 let (asi na víc to nejde), mimo jiné s ohledem na "x" počet dopravních přestupků, kterých se na objízdné trase dopustil.
Do kriminálu - stačí na rok - by měl jít ten, kdo nařídil řidiči, aby šetřil.
Buď samostný majitel firmy nebo statutární orgán firmy odpovědný za fungování (těžko tam posílat akcionáře ....). Samozřejmě by následovala povinnost nahradit vzniklou škodu ze své kapsy > byť přes převodovou páku pojišťovny a pak propadnutí majetku ...
Je tedy v případě takovéhoto průseru (někdo se z nějakého důvodu musí placatit na přejezdu déle než je zdrávo) v některých případech (podle typu PZZ) účinné zajistit závoru aby se nespustila?
No a k tomu PZZ: pokud by závora padla na střechu a ne do koncové polohy tak by skutečně oddílové návěstidlo z hradla nešlo postavit na návěst dovolující jízdu. Pokud jednou jsou již břevna dole a návěstidlo ukazuje volno, tak žádné zvednutí závory návěstidlo stejně neshodí. To byl tento případ, kdy tam uvízl nešťastnou náhodou tak blbě našikmo, že břevna spadly bez problémů dolů.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.