..: Provoz na trati 171 ochromila srážka expresu s nákladním autem :..

Nehoda Srbsko, 25.2.2011, foto: Drážní inspekce ČR Srbsko(Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.

Provoz byl v 16.40 obnoven a v současné době se stabilizuje již i řazení vlaků, které bylo vlivem mimořádnosti, ale i stávky strojvedoucích Deutsche Bahn operativně měněno.

Přehled poškozených vozidel
VozidloDopravceRozsah poškození
363.071–2CZ–ČDčelo, bok, část pojezdu
AB349 025–6CZ–ČDbok, okna, dveře
B249 592–6CZ–ČDbok, část pojezdu
Bm 203–1D–VBGbok, okno
Bm 211–4D–VBGčást boku
Celková škoda: cca 2,1 milionu korun

Rozsah poškození je pouze informativního charakteru a nemusí proto zcela odpovídat skutečnosti.

Lokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošLokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošLokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošVůz AB349, foto: Dominik JarošVůz B249, foto: Dominik JarošVůz Bm, foto: Dominik Jaroš

Podle zatím neověřených informací se chtěl řidič vyhnout platbě mýtného a využil proto, za pomoci GPS navigace, možnost jízdy po okresních silnicích. Navigace ho však navedla na silnici, která je pro tahače s návěsem nevhodná a řidič tak byl nucen se na inkriminovaném místě se špatnými rozhledovými i prostorovými podmínkami otočit. Železniční přejezd, který se nachází téměř bezprostředně za nepříliš přehledným obloukem tratě, zřejmě přehlédl. Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda, kterou jsou německé vozy (spolu s kotoučovými brzdami) na rozdíl od těch českých vybaveny. Díky ní byla souprava schopna brzdit s většími účinky, než kdyby byly vozy vybaveny pouze brzdami špalíkovými.


Dominik Jaroš | 25.2.2011 (14:07)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MirekM  mail  
26.05.2011 (15:37)  
Koubek: Který článek příslušné normy vyžaduje nadzvenutelnost závory?
Tak přináším odpověď, pozdě, ale přece. Je to norma ČSN 34 2650 Železniční zabezpečovací zařízení – Přejezdová zabezpečovací zařízení. O nadzvednutelnosti závory jsem tam nic nenašel, možná je to stanoveno interním předpisem SŽDC nebo to AŽD dělá samo od sebe… Článek o přeražení má číslo 5.1.4.2 a říká: „Břevno závory má mít lehkou konstrukci uzpůsobenou tak, aby je motorové vozidlo s hybností alespoň 2 800 kg.m.s^?1 mohlo přerazit v libovolném místě jízdních pruhů, jestliže z jakýchkoli důvodů před ním nezastaví.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
14.03.2011 (7:44)  
Honza: Právě proto existují dvě možnosti: Nadzvednutí závory, pokud ji má kdo zvednout, a přeražení, pokud řidič uvízne na přejezdu sám. Je to destruktivní metoda, ale lepší než se nechat zmasakrovat. Škoda v případě přeražení závory by měla být v řádu desítek tisíc.

Ke správné normě jsem se ještě nedostal, pravděpodobně to je ČSN 34 2650 Železniční zabezpečovací zařízení – Přejezdová zabezpečovací zařízení.
registrovaný uživatel Honza  mail  
11.03.2011 (20:19)  
Sim: Aby se závora musela měnit, možná zastavovat provoz na trati (řidič by stejně ujel, takže by to nezaplatil, jak pokutu, že nerespektoval výstrahu, tak škodu na závorách + zpoždění), takže mnohem rozumnější je myslím si závoru nadzvednout a nechat ho projet.

nehledě na to, že při poruše PZZ může zaměstnanec dráhy závory taky ručně zvedat a pouštět auta.
registrovaný uživatel Sim 
11.03.2011 (20:11)  
Honza > jenze autu neni treba pomahat, autem je proste potreba tu zavoru projet, i kdyz je dole. Nezvedat, ale proste prorazit a ona rupne.
registrovaný uživatel Honza  mail  
11.03.2011 (20:03)  
Sim: samozřejmě, že myslím auto. To v tom Lukavci například, stál bych u něj a nemohl mu nijak pomoct, protože by to nešlo zvednout.

Objíždět je to blbost, předvedla na stejném přejezdu jedna řidička a skončila mimo panel a nehla se odtamtud. Měla víc štěstí než rozumu, protože přijel elefant na vedlejší koleji, než byla zaseklá a lidi co z něj vystoupili, jí pomohli vytáhnout auto z zpět na panel. Jinak lítaj tam EC 160kou.
11.03.2011 (18:20)  
Pánové nechte si prosím výlevy podobné z různých internetových diskusí typu,každý řidič kamionu je blb,který nemá mít řidičák,oni na značky nekoukaj,apod.Nevím co přesně se na tom přejezdu stalo,ale jako řidič kamionu můžu s klidem říct,že jestli objížděl mýto zákazem vjezdu,couval na koleje apod. tak je opradvu blbec. Na druhou stranu v mnoha firmách je řidičům zbytečně projeté mýto strháváno z výplat,takže se musí snažit jezdit nejlépe i po poli.
A co se týká navigací,vždycky musí člověk používat i hlavu ne jen poslouchat krabičku. Ale v našem českém bordelu je i truck navigátor,který požívam já občas bezmocný,jelikož výšky a tonáže mostů nebývají označeny včas,stejně tak jako se rozmohlo hlavně v okolí Prahy na všechny silnice umístit zákazy vjezdu,takže přijedete na křižovatku tvaru T a doleva i doprava je zákaz a pak si vyberte? A taky už jsem zažil vykládky a nakládky v takových místech,kde by mě to ani ve snu nenapadlo a kde by nikdo kamion nehledal.
Budme rádi že se nikomu nic vážného nestalo,plechy se opraví.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
11.03.2011 (16:26)  
Sim: Já jsem například psal o nadzvednutelnosti a přerazitelnosti dohromady. Honza nespecifikoval, čeho přesně se jeho příspěvek týká, takže já jsem z něj usoudil, že rovněž obojího. Pokud by závora byla tuhé těleso (tj. nedeformovatelná), tak se z přejezdu auto na něm uzavřené nedostane.
registrovaný uživatel Sim 
10.03.2011 (19:49)  
MirekM > nejak nechapu vasi poznamku - nereaguji ani na vas ani na MZ, ale na Honzu, ktery pise, ze nezvednutelne brevno by byl pruser, bo se xxxxx z prejezdu nedostane.

A me prave neni jasne, co si mam za xxxxx dosadit, jelikoz s ani jednim objektem mezi zavorami potencialne zavrenym nemam problem.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
10.03.2011 (17:48)  
Sim: Ono je potřeba si přečíst trochu delší část diskuze… Napovím: Začíná to příspěvkem M. Zikmunda ze dne 2. 3.
registrovaný uživatel Sim 
10.03.2011 (9:38)  
Honza > kdo se z prejezdu nedostane?

Chodec zavoru podleze, cyklista objede a auto ji prorazi. V cem je problem? Ze si odre lak?
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko