..: Provoz na trati 171 ochromila srážka expresu s nákladním autem :..

Nehoda Srbsko, 25.2.2011, foto: Drážní inspekce ČR Srbsko(Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.

Provoz byl v 16.40 obnoven a v současné době se stabilizuje již i řazení vlaků, které bylo vlivem mimořádnosti, ale i stávky strojvedoucích Deutsche Bahn operativně měněno.

Přehled poškozených vozidel
VozidloDopravceRozsah poškození
363.071–2CZ–ČDčelo, bok, část pojezdu
AB349 025–6CZ–ČDbok, okna, dveře
B249 592–6CZ–ČDbok, část pojezdu
Bm 203–1D–VBGbok, okno
Bm 211–4D–VBGčást boku
Celková škoda: cca 2,1 milionu korun

Rozsah poškození je pouze informativního charakteru a nemusí proto zcela odpovídat skutečnosti.

Lokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošLokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošLokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošVůz AB349, foto: Dominik JarošVůz B249, foto: Dominik JarošVůz Bm, foto: Dominik Jaroš

Podle zatím neověřených informací se chtěl řidič vyhnout platbě mýtného a využil proto, za pomoci GPS navigace, možnost jízdy po okresních silnicích. Navigace ho však navedla na silnici, která je pro tahače s návěsem nevhodná a řidič tak byl nucen se na inkriminovaném místě se špatnými rozhledovými i prostorovými podmínkami otočit. Železniční přejezd, který se nachází téměř bezprostředně za nepříliš přehledným obloukem tratě, zřejmě přehlédl. Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda, kterou jsou německé vozy (spolu s kotoučovými brzdami) na rozdíl od těch českých vybaveny. Díky ní byla souprava schopna brzdit s většími účinky, než kdyby byly vozy vybaveny pouze brzdami špalíkovými.


Dominik Jaroš | 25.2.2011 (14:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
28.02.2011 (16:11)  
Sim: však to bylo docela stejný, jako když tenkrát před sedmadvacíti lety ruský operátoři simulovali poruchovej stav v Černobylu, akorát v menšim ;-) .
registrovaný uživatel Sim 
28.02.2011 (15:34)  
hasitobur, rpet > omluvitelne to neni, ale myslenkove pochody si klidne predstavit dovedu:
- musim to objet, jedu...
- spatne odbocuji ... uvedomim si to pozde ... mam se hned vracet? Ale vzdyt tady je siroka silnice, to urcite nekam povede, zakaz tu neni
- cesta se zuzuje, ta velka cesta byla do lomu... co ted? Mno, kuknem do navigace, esi to nekam vede, je tu sice zakaz, ale prece se tady ted nebudu otacet. Navic, kdyz se ted budu vracet, bude zle, bo sem neusetril ani cas ani prachy, tak to zkusim.
- jo, hele, dole je most, to pujde projet ...
- ups, tak na ten most se nevejdu, co ted? Hmm, asi to budu muset kousek vycouvat ...
- a dopr, zavory jdou dolu... co ted?
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
28.02.2011 (15:22)  
Já dovedu pochopit, že dotyčný řidič jel mimo dálnici, aby ušetřil na mýtném a že ho k tomu někdo může nutit. Ale to není pro něj žádná omluva. Tento řidič porušil několik dopravních předpisů a to zcela vědomě a navíc opakovaně. A k tomu ho už určitě nikdo nenutil. A v důsledku porušení těchto pravidel došlo k této nehodě. Není proto důvod ho nějak litovat. On neudělal chybu, on ignoroval pravidla. A takový člověk za volantem nemá co dělat.
28.02.2011 (15:02)  
Něco k zabezpečení přejezdů. Na trati Břeclav-Brno je v úseku Šakvice - Zaječí přejezd na širé trati. Poruchový stav tohoto přejezdu způsobí pouze přestavení odjezdových navěstidel v sousedních stanicích na stůj (ev. jejich nepostavení na volno), ale na činnost autobloku nemá vliv. To znamená, že pokud vlak již minul odjezdové návěstidlo v jedné z přilehlých stanic tak nezadržitelně jede k přejezdu v poruše, aniž by traťové zabezpečovací zařízení jakkoliv reagovalo. Pak je jen na rychlosti jednoho z výpravčích, aby podle indikace PZZ rychle vypnuli autoblok, protože jiná cesta k zastavení vlaku na tomto traťovém úseku jaksi není. GSM-R nepočítám je to zdlouhavé a nevyhovující. Traťová rychlost je zde 160 km/h a je dost vlaků, které jí pravidelně jezdí. Když jsem se po koridorizaci ptal lidí příslušných tomuto problému, proč nereaguje alespoň poslední návěstidlo autobloku před přejezdem tak jejich zdůvodnění bylo, že je to moc drahé.....
registrovaný uživatel rpet  mail  
28.02.2011 (15:01)  
@ jonáš:
to neni tak jednoduchy. v CR je trh s nakladni dopravou tak neskutecne cenove zdeformovanej, ze ridic, kterej se chce uzivit, pripadne nechce prijit o misto, nema jinou moznost nez drzet hubu a krok. jiste, neni to omluva, a ani nema byt. nic mene porad plati ono otrepane "a co bys delal ty na jeho miste?"...
28.02.2011 (12:49)  
Pardon, ale fotografovi od DI uděluji 0*. Musím souhlasit s tím, že je dost nespravedlivé, že např. i za přetížený kamion zodpovídá jen a pouze řidič. Ale co předvedl tento řidič, za to si může především on.
28.02.2011 (10:16)  
No ono je to přece s tou zodpovědností docela jednoduchý. Když vám šéf dá kudlu, vizitku někoho od konkurence, a příkaz ať ho podříznete, máte dvě možnosti .. buď to ohlásíte, nebo ho podříznete, ale pak se nemůžete divit, že výmluvy na "nařízení" nepomůžou. Žádnej šéf nebo dispečer toho šoféra přece na tom přejezdu u Srbska nebyl, ani tam z kanclu nedohlídnul.
28.02.2011 (9:44)  
Já bych toho řidiče do žádného kriminálu neposílal. Tam nebude nic platný, on pouze blbě vykonával pokyny svého zaměstnavatele.
Mnohem větším trestem by pro něho byl zarach v řízení vozidel na 10 let (asi na víc to nejde), mimo jiné s ohledem na "x" počet dopravních přestupků, kterých se na objízdné trase dopustil.
Do kriminálu - stačí na rok - by měl jít ten, kdo nařídil řidiči, aby šetřil.
Buď samostný majitel firmy nebo statutární orgán firmy odpovědný za fungování (těžko tam posílat akcionáře ....). Samozřejmě by následovala povinnost nahradit vzniklou škodu ze své kapsy > byť přes převodovou páku pojišťovny a pak propadnutí majetku ...


Já bych nebyl tak přísný. Škoda je sice větší , ale naštěstí žádný smrťák , ani těžké zranění .
Takže bych to viděl na dvouletou podmínku a zákaz řízení tak na 2-3 roky.
Zastávám názor , že každý člověk má právo v životě udělat nějakou totální botu a také ji zpravidla udělá. Nesmí však tyto průsery dělat každý měsíc. To už se z něj stává lempl.

Jinak česká legislativa je nastavena tak , že ať se stane jakýkoliv průser , za všechno může řidič. Vím o případu , kdy řidič na pokyn svých nadřízených jel 16 hodin bez přestávky a pak díky únavě zavinil smrtelnou nehodu. Myslíte , že to nějakým způsobem odnesl někdo z vedení firmy ? Ne , viník dle soudu byl jeden. Řidič.
Propadnutí majetku ? Každá firma je pojištěna.A pojistky se sjednávají pro takové případy . Kdyby každý člověk byl bezchybný , pojišťovny by zkrachovaly.
27.02.2011 (17:30)  
Mr.T : to, že dělají dneska řidiče náklaďáků slušně řečeno lidi, kterým to ve škole moc nešlo a často mají jen základku, můžu potvrdit, pár takových osobně znám...
Těmhle řidičům bych bral papíry na pořád a do auta by si sedli tak možná na pouti, některým by neuškodilo sebrat i občanku. Mýtný systém by se měl hlavně rozšířit i na silnice nižších tříd....
27.02.2011 (14:14)  
Miroslav Zikmund: je pravda, že tou páskou si nejsem jistý jestli jí měli. Ale čím si jistý jsem, je to, že existují i jiné nežli ta červená.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko