Srbsko — (Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.
Provoz byl v 16.40 obnoven a v současné době se stabilizuje již i řazení vlaků, které bylo vlivem mimořádnosti, ale i stávky strojvedoucích Deutsche Bahn operativně měněno.
Přehled poškozených vozidel | ||
---|---|---|
Vozidlo | Dopravce | Rozsah poškození |
363.071–2 | CZ–ČD | čelo, bok, část pojezdu |
AB349 025–6 | CZ–ČD | bok, okna, dveře |
B249 592–6 | CZ–ČD | bok, část pojezdu |
Bm 203–1 | D–VBG | bok, okno |
Bm 211–4 | D–VBG | část boku |
Celková škoda: cca 2,1 milionu korun |
Rozsah poškození je pouze informativního charakteru a nemusí proto zcela odpovídat skutečnosti.
Podle zatím neověřených informací se chtěl řidič vyhnout platbě mýtného a využil proto, za pomoci GPS navigace, možnost jízdy po okresních silnicích. Navigace ho však navedla na silnici, která je pro tahače s návěsem nevhodná a řidič tak byl nucen se na inkriminovaném místě se špatnými rozhledovými i prostorovými podmínkami otočit. Železniční přejezd, který se nachází téměř bezprostředně za nepříliš přehledným obloukem tratě, zřejmě přehlédl. Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda, kterou jsou německé vozy (spolu s kotoučovými brzdami) na rozdíl od těch českých vybaveny. Díky ní byla souprava schopna brzdit s většími účinky, než kdyby byly vozy vybaveny pouze brzdami špalíkovými.
- musim to objet, jedu...
- spatne odbocuji ... uvedomim si to pozde ... mam se hned vracet? Ale vzdyt tady je siroka silnice, to urcite nekam povede, zakaz tu neni
- cesta se zuzuje, ta velka cesta byla do lomu... co ted? Mno, kuknem do navigace, esi to nekam vede, je tu sice zakaz, ale prece se tady ted nebudu otacet. Navic, kdyz se ted budu vracet, bude zle, bo sem neusetril ani cas ani prachy, tak to zkusim.
- jo, hele, dole je most, to pujde projet ...
- ups, tak na ten most se nevejdu, co ted? Hmm, asi to budu muset kousek vycouvat ...
- a dopr, zavory jdou dolu... co ted?
to neni tak jednoduchy. v CR je trh s nakladni dopravou tak neskutecne cenove zdeformovanej, ze ridic, kterej se chce uzivit, pripadne nechce prijit o misto, nema jinou moznost nez drzet hubu a krok. jiste, neni to omluva, a ani nema byt. nic mene porad plati ono otrepane "a co bys delal ty na jeho miste?"...
Mnohem větším trestem by pro něho byl zarach v řízení vozidel na 10 let (asi na víc to nejde), mimo jiné s ohledem na "x" počet dopravních přestupků, kterých se na objízdné trase dopustil.
Do kriminálu - stačí na rok - by měl jít ten, kdo nařídil řidiči, aby šetřil.
Buď samostný majitel firmy nebo statutární orgán firmy odpovědný za fungování (těžko tam posílat akcionáře ....). Samozřejmě by následovala povinnost nahradit vzniklou škodu ze své kapsy > byť přes převodovou páku pojišťovny a pak propadnutí majetku ...
Já bych nebyl tak přísný. Škoda je sice větší , ale naštěstí žádný smrťák , ani těžké zranění .
Takže bych to viděl na dvouletou podmínku a zákaz řízení tak na 2-3 roky.
Zastávám názor , že každý člověk má právo v životě udělat nějakou totální botu a také ji zpravidla udělá. Nesmí však tyto průsery dělat každý měsíc. To už se z něj stává lempl.
Jinak česká legislativa je nastavena tak , že ať se stane jakýkoliv průser , za všechno může řidič. Vím o případu , kdy řidič na pokyn svých nadřízených jel 16 hodin bez přestávky a pak díky únavě zavinil smrtelnou nehodu. Myslíte , že to nějakým způsobem odnesl někdo z vedení firmy ? Ne , viník dle soudu byl jeden. Řidič.
Propadnutí majetku ? Každá firma je pojištěna.A pojistky se sjednávají pro takové případy . Kdyby každý člověk byl bezchybný , pojišťovny by zkrachovaly.
Těmhle řidičům bych bral papíry na pořád a do auta by si sedli tak možná na pouti, některým by neuškodilo sebrat i občanku. Mýtný systém by se měl hlavně rozšířit i na silnice nižších tříd....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.