..: Provoz na trati 171 ochromila srážka expresu s nákladním autem :..

Nehoda Srbsko, 25.2.2011, foto: Drážní inspekce ČR Srbsko(Aktualizováno 17.34) Provoz na trati 171 Praha – Beroun byl zcela ochromen. V 10.30 došlo u zastávky Srbsko (km 37) k vážné srážce Ex 351 Jan Hus s nákladním automobilem. Nehoda se přitom stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami; podle prvotních šetření k závadě na zařízení nedošlo a bylo tudíž v provozu. Strojvedoucí vlaku utrpěl šok a byl proto odvezen rychlou záchrannou službou na ošetření. Škody byly předběžně vyčísleny na částku přesahující hodnotu 3 miliony korun – 2,1 mil. korun souprava vlaku, 1 mil. korun nákladní automobil. V úseku Beroun až Karlštejn je zavedena náhradní autobusová doprava, dále mohou cestující využít vlaky regionální linky S7. České dráhy navíc doporučují využít běžných autobusových linek. Rychlíky z Českých Budějovic do Prahy a opačně jsou vedeny odklonem přes Rudnou u Prahy (trať 173). Situaci rozhodně nezlepšila ani stávka strojvedoucích v Německu, kvůli níž vyjely expresy s citelným zpožděním a z/do Plzně je proto vystavována náhradní souprava jedoucí včas dle JŘ.

Provoz byl v 16.40 obnoven a v současné době se stabilizuje již i řazení vlaků, které bylo vlivem mimořádnosti, ale i stávky strojvedoucích Deutsche Bahn operativně měněno.

Přehled poškozených vozidel
VozidloDopravceRozsah poškození
363.071–2CZ–ČDčelo, bok, část pojezdu
AB349 025–6CZ–ČDbok, okna, dveře
B249 592–6CZ–ČDbok, část pojezdu
Bm 203–1D–VBGbok, okno
Bm 211–4D–VBGčást boku
Celková škoda: cca 2,1 milionu korun

Rozsah poškození je pouze informativního charakteru a nemusí proto zcela odpovídat skutečnosti.

Lokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošLokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošLokomotiva 363.071-2, foto: Dominik JarošVůz AB349, foto: Dominik JarošVůz B249, foto: Dominik JarošVůz Bm, foto: Dominik Jaroš

Podle zatím neověřených informací se chtěl řidič vyhnout platbě mýtného a využil proto, za pomoci GPS navigace, možnost jízdy po okresních silnicích. Navigace ho však navedla na silnici, která je pro tahače s návěsem nevhodná a řidič tak byl nucen se na inkriminovaném místě se špatnými rozhledovými i prostorovými podmínkami otočit. Železniční přejezd, který se nachází téměř bezprostředně za nepříliš přehledným obloukem tratě, zřejmě přehlédl. Důležitou roli při nehodě zřejmě mohla sehrát také doplňková magnetická kolejová brzda, kterou jsou německé vozy (spolu s kotoučovými brzdami) na rozdíl od těch českých vybaveny. Díky ní byla souprava schopna brzdit s většími účinky, než kdyby byly vozy vybaveny pouze brzdami špalíkovými.


Dominik Jaroš | 25.2.2011 (14:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
28.02.2011 (23:10)  
Arsene: Jednou jsem nadzvednul závoru v Lukavci, to je u Lovosic na 090 a je tam 160 km/h a moderní PZZ. Těsně před přejezdem jsou vjezdová návěstidla do Lovosic a nestalo se nic. Auto klasicky nepočkalo, až zhasne zcela výstraha a závora mu spadla "na čumák". Směrem DO Lovosic (tedy do vjezdového návěstidla) přijížděl panťák, tehdy ještě 460 a za zastavením v zastávce pokračoval dále do Lovosic, nespadlo mu nic (nebo se po znovu sklopení závory návěst změnila zpět, to nevím).
28.02.2011 (22:01)  
november : ano, existuje žlutá páska, které je služebním označením osoby odborně nezpůsobilé (lhostejno, zda je ve služebním stejnokroji či nikoli), která může vykonávat pracovní činnost pouze pod dohledem osoby odborně způsobilé.

Revizor pověřený funkcí "informátora" ďopravce žádnou dopravní službu nevykonává, takže nemůže být označen ani červenou ani žlutou páskou.
registrovaný uživatel Sim 
28.02.2011 (21:33)  
hasitobur > on je zadrhel trosku jinej, nez ze by se jakejkoli slendrian hned musel vymstit. Diky nekolikanasobne kontrole se prave jeden "diverzant" jeste bez problemu schova, mozna i dva. Ale jakmile na svoje povinnosti zacne prdet lidi vic - a jsou to prave zamestnanci, ktery pracuji spolu, pricemz cinnost jednoho primo souvisi s ostatnimi - tak se prave to ucho utrhne.

A je to o to zradnejsi, ze se prave ten prvopocatecni slendrian prakticky nikdy nevidi.

Stejne jako v tom Cernobylu, tam slo taky o poruseni hned nekolika bezpecnostnich pravidel najednou, pricemz samostatne poruseni jednoho z nich nikdy nemuze vest ke katastrofe.

Prenesene vzato, tady s tim kamionem to bylo podobne. Blbe nastaveny mytny system (vyhanejici tranzit z dalnic, kam patri) by sam o sobe nezpusobil nehodu, nebyt poruseni zakazu. A k poruseni zakazu by nedoslo, nebyt toho nastaveni mytneho systemu.

Jsou pouze urcite vyjimky z tohoto pravidla - napriklad nedavna pusa RN s se zamracenou, kdy proste fira vyjel driv nez mel a nikdo ho nekontroloval. Ale vetsinou k pruserum dochazi prave pri poruseni vice esencialnich bezpecnostnich pravidel najednou.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
28.02.2011 (19:53)  
rpet > Já jsem nikde nenapsal nic proti kamioňákům. 90% z nich je slušných. Stejně tak jako ve všech lidských činnostech. A ten zbytek jsou lemplové, kteří budou lemplové všude. Když udělá nějakou podobnou prasárnu můj kolega, tak já ho hájit rozhodně nebudu. Naopak budu rád, když naše řady hodně rychle opustí.
Jestli FSČR něco říká mi opravdu nezajímá. Já jejím členem nejsem a s jejich názory celkem často nesouhlasím. Já jsem proti nějakému propouštění nijak neprotestoval a je mi celkem ukradené.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
28.02.2011 (19:33)  
naroznej > Pokud jsi něco takového zažil a netvrdím, že to nemůže být pravda, tak trochu nechápu, proč jsi toho výpravčího okamžitě nenahlásil. Já bych to třeba udělal okamžitě. Ten člověk totiž ohrožuje nejenom mě, ale i moje kolegy a všechny cestující a nemá na tom místě co dělat.
28.02.2011 (19:13)  
Že jsou u dráhy taky stejní lajdáci jako jinde je fakt, ale ne na řízení provozu. Tam se totiž každá nedůslednost velice rychle vymstí

Ha,ha,ha......
Na dráze jsem brigádničil v letech 93-97. Buď se dráha za ta léta změnila ,nebo nepíšeš pravdu.
Zažil jsem běžné alkoholické popíjení o pivu k obědu ani nemluvě. Jeden můj kolega, když jeho šermířský spolek měl ples , chodil po plesu do práce tak ožralý , že měl problém s převléknutím se do uniformy.Pracoval jako výpravčí.
Jednou při mé cestě ze šichty domů jsem byl přítomen oslavě narozenin vlakvedoucího ve služebním voze, který se také dokázal při plnění pracovních povinností solidně ožrat.
Ano , dnes je asi situace jiná. Dříve se žádný drážní zaměstnanec nemusel obávat o práci. Narozdíl ode dneška.

Působím na pozici , kde vidím jak do železniční , tak do silniční dopravy i dalších oblastí typu spedice či skladování. V souvislosti s obsluhou naší vlečky má vůči nám jako vlečkaři nějaké povinnosti výpravčí ČD , dispečer ČDC i vedoucí posunové čety ČDC. Z těch povinností , které jsou popsané vnutřním předpisem naší vlečky se nedodržuje běžně tak polovina. Třeba takovou úplnou zkoušku brzdy jsem neviděl provádět za 10 let žádnou partu.
Když na jejich nadřízené napíšu zlostný dopis tak je to měsíc v pohodě a pak se to zase vrátí do původních kolejí.
Proto výroky typu , že dráha je o něčem jiném , že se tam všechna pravidla dodržují , že na železnici pracují kvalitativně jiní lidé , než jsou třeba u silniční dopravy považuji za nesmysly .
registrovaný uživatel rpet  mail  
28.02.2011 (19:08)  
no a pomalu se dostavame k meritu problemu: vubec bych si nedovolil osocovat tebe konkretne z lajdaciny, nebo - buh chran - primo z porusovani draznich predpisu. vsimni si, ze ta diskuse ma dve roviny: jednu primo osobni (ridic porusil zasadnim zpusobem nejmene jeden z paragrafu vyhlasky o PPK) a jednu ciste obecnou. a v te obecne rovine se klidne muzeme shodnout na tom, ze i na draze jsou z casti lemplove.

ze ne? ze rychle soudim (ackoliv to nemam rad)? to bychom se pustili do hodne nebezpecne debaty pro vas, zeleznicare. protoze to neni zas tak moc let zpatky, co jste kriceli, ze nelze dal propoustet na provozni urovni, protoze by to nutne vedlo k moznym konfliktnim situacim, ne-li primo k hrozbe mimoradnych udalosti.

presto se propoustelo, presto na draze dal delate. a kdybych chtel byt svine (jako ze nechci, protoze nemam v umyslu primarne nekoho obvinovat), tak proste polozim jednoduchou otazku:

a kdyz se tedy dal propoustelo, jak to, ze dal na draze pracujete? i pres to, ze podle mnohych z vas nutne musi dojit ke konfliktnim provoznim situacim? a moznym mimoradkam? proc jste neodesli od drahy? takze kdo je ten horsi - kamionak lajdak, nebo zeleznicar lajdak?

a razem jsi (obecne) tam, kde je ten ridic kamionu. idiot pred narodem (sledujici TV Nova), a idiot pred zamestnavatelem (tak proc jsi neodesel, kdyz ti to tak vadi?). to vse prosim obecne, nikoliv konkretne. ty chranis svuj krajic chleba a jeho namazanou stranu, ja delam totez za X set tisic slusnejch ridicu.

aby bylo skore "moralniho marastu" vyrovnanejsi:

jak je to dlouho, co personal projizdejiciho sukafonu nechal u kolejiste lezet zraneneho kluka, ktery po te zemrel? (podrobnosti si nepamatuju, ale urcite nebude problem to najit, mas-li zajem...)
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
28.02.2011 (18:02)  
rpet > Vím, že v tom děláš a tak do toho vidíš určitě více než já. Tou ignorancí předpisů byly myšleny hlavně pravidla silničního provozu, které v tu chvíli může ovlivnit pouze řidič.
Máš pravdu, že dělám na dráze. Přes dvacet let jako strojvedoucí. Já si ale takové ignorování předpisů dovolit nemůžu. Udělám to jednou a je z toho okamžitě hodně velký problém a jako strojvedoucí končím. Že jsou u dráhy taky stejní lajdáci jako jinde je fakt, ale ne na řízení provozu. Tam se totiž každá nedůslednost velice rychle vymstí.
registrovaný uživatel rpet  mail  
28.02.2011 (17:00)  
@ hasitobur:
Já dovedu pochopit, že dotyčný řidič jel mimo dálnici, aby ušetřil na mýtném a že ho k tomu někdo může nutit. Ale to není pro něj žádná omluva.

ale jasne, v tom se shodujeme, konec koncu jsem to i tak napsal: nema to byt omluva toho ridice. o tom zadna.

Tento řidič porušil několik dopravních předpisů a to zcela vědomě a navíc opakovaně.

to asi ano (neznam detaily, nechci soudit...). je pravdou, ze jako profesional se mel drzet dalnice a tecka. myto - nemyto. dane se taky platej, i kdyz se nam to nelibi.

A k tomu ho už určitě nikdo nenutil.

na tomto jedinem se prave neshodneme. ty do te branze nevidis, takze si ani neumis predstavit rozsah vseho, co se porusuje v souvislosti s NKD. a to ted nemyslim jen na falsovani tachodisku, stazek atp. tech pruseru je pod kobercem ukrytejch mnohem vic a mnohem vaznejsich. maloco me za volantem rozhodi. snih? ale kdeze. mraz? ale no tak. dest, prutrz mracen, vichrice, zacpa? jezis, ne, vazne. znejistim v mlze - nevidim a jsem slepej, coz je na silnici pruser. ale spolehlive me znervozni jakykoliv starsi kamion, s oznacenim CZ, SK, RO, HU, PL. to je znameni k okamzitemu oddaleni se od takove soupravy. hned. okamzite. za tech 20let uz jsem par smrtaku videl, a nechci bejt dalsi pomnicek u skarpy.

A v důsledku porušení těchto pravidel došlo k této nehodě. Není proto důvod ho nějak litovat. On neudělal chybu, on ignoroval pravidla. A takový člověk za volantem nemá co dělat.

ano, je to tak. jen s tim odsudkem bud vice opatrny. podivej se do rad zamestnancu lokodep a rekni mi uprimne: dela se tam VZDYCKY A VSECHNO na 100% presne podle technologickych postupu? ani jednou jsi neslysel o opomenuti, lajdacine? a je to mensi pruser nez ten kamion, nebo vetsi pruser? a ti otycni za to byli fakt vyhozeni? neblbni. neni mi dvacet, neco uz mam za sebou, vcetne pohadek a ruzovejch brejlicek. nezijeme v idelanim svete, tak to proste je. tim nerikam, ze je to tak spravne. ale nesud nasi profesi, aniz by sis nezametl pred vasim prahem (pokud patris k zeleznicarum). nemam rad laciny gesta a rychly soudce.
registrovaný uživatel Sim 
28.02.2011 (16:28)  
jonáš > tak nejak... ono je to proste o tom, ze do podobne situace se dostava spousta lidi, at uz doma nebo pri vykonu povolani. A vetsinou se to nejak povede vyresit, pripadne se to "vyresi samo". Jen velmi male procento konci pruserem a jeste mensi takto zavaznym.

O to vice to svadi k podcenovani rizik - ve sve profesi snad neni den, abych se nesetkal s nejakym porusovanim bezpecnosti prace - naposledy kolega na hale "smrkal" svareckou v kancelarskych hadrech, bez kukly, bez brejli. Na dotaz, zda to mysli vazne, prohlasil neco ve smyslu "vzdyt sou to jenom dva svary, prece se kvuli tomu nebudu prevlikat a chodit pro brejle, takhle zavru na tu chvilku oci a nic se mi nestane".

No nic, to uz je uplne OT... jen proste ze problemem zpravidla neni umyslne porusovani zakazu (z principu), ale pod dojmem toho, ze ten zakaz je prehnane prisny a projednou se urcite nic nestane. Jenze tak dlouho se chodi se dzbanem pro vodu, az do ni pada.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko