..: Vánoční dárek? České dráhy: Ano, máme zájem o railjety! :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegisPraha — Již letos na jaře jsme vás informovali, že České dráhy hodlají jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek. Později nás generální ředitel Českých drah Petr Žaluda informoval na přednášce FD ČVUT o tom, že přímo jednají s ÖBB o převzetí celkem šestnácti souprav railjet, které rakouský dopravce převzít nechce. Již dříve jsme přinesli informaci o tom, že transakce bude velmi záležet nejen na schopnosti Českých drah zafinancovat ji, ale zejména na tom, jestli bude možné soupravy nakoupit přímo od ÖBB bez výběrového řízení. Nyní, na konci roku, nabral děj rychlý spád.

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavian Před několika desítkami hodin jsme přinesli informaci, že ÖBB definitivně posledních 16 souprav nepřevezmou a ve středu v odpoledních hodinách potvrdil na rozhlasové stanici ČRo1 Radiožurnál generální ředitel Českých drah, že jejich zájem o tyto soupravy trvá. (Nutno také podotknout, že dle moderátora pocházejí jeho informace z jistého železničního webu a ŽelPage byla první, kdo o tomto zájmu informoval včetně případné kupní ceny.) Z diskuze dále vyplynulo, že jedna souprava by vyšla ČD na zhruba 271 milionů korun (38,7 milionů za vůz), načež bylo potvrzeno, že celkových 4,5 miliardy korun za všech šestnáct souprav by v roce 2011 nemělo být pro České dráhy problém, pokud se jim to celkově ekonomicky vyplatí.

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis HűbschV případě úspěchu by tak všechny mezinárodní dálkové spoje ČD byly vedeny výhradně soupravami zcela nových vozů. Dále v pořadu zaznělo, že generální ředitel Žaluda byl začátkem prosince spolu se dvěma náměstky jednat s rakouskou stranou ve Vídni. Hlavním bodem jednání bylo, zda–li je dle právních norem možné nakoupit tyto vlaky přímo od ÖBB. Na jednu stranu sice na takovéto podmínce už kdysi padl zájem o vozy Bimz německých drah, na stranu druhou se tentokrát jedná o jiný případ. Zatímco "Bimzy" nešlo jen tak koupit přímo, protože nebyla zajištěna nejnižší možná cena a později muselo být vyhlášeno VŘ, které skončilo fiaskem, protože jeden uchazeč požadoval neakceptovatelnou cenu a druhý nevhodné vozy; v tomto případě byly railjety (což je obchodní značka pro soupravy Siemens Viaggio Comfort) řádně vysoutěženy ÖBB a případný odkup Českými drahami by měl tedy mít garantováno, že se jedná o nejnižší možnou nabídku. V každém případě bude zajímavé, jak tento nákup dopadne a doufáme, že neskončí neúspěchem jako v případě ojetých vozů.

Zdroj: Český rozhlas Radiožurnál


JiříK. | 23.12.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   
23.12.2010 (13:41)  
bulgur: Myslím, že RJ je marketingový produkt ÖBB, takže u nás připadá do úvahy SC a asociace s vzestupem kultury cestování po zaběhání Pendolin.
23.12.2010 (13:41)  
Ještě včera jsem veřejně tvrdil, že se vozový park ČD zlepšuje nejpomaleji z okolních státu. Teď se za toto tvrzení omlouvám. Ještě není sice jisté, ale kupodivu tomuto věřím!
23.12.2010 (13:39)  
Doplňuji marketingovou představu: omezený počet místenek vnitro za 0 Kč (zpočátku minimálně 50%, v přepravní špičce 25%, za rok snížení podle výsledků), Happy Hours Ústí - Pha - Brno -50% (za rok snížení na 33), jídelníček součástí vlakového průvodce, v 1. třídě nealko a croissant gratis v Premium občersteví SC. Motto: Modrá je zelená i pohodlá (myšleno ekologická), rychlá a dobrá. Cíl prvního roku provozu: nevydělat, ale zrušit špatnou reputaci ČD, přilákat cestující na konstantní kvalitu cestování a stravování na palubě. V zahraničí možnost společného marketingu DB, ČD, ÖBB/MÁV - konkurence letecké dopravě.
registrovaný uživatel bulgur 
23.12.2010 (13:35)  
Taky by RJ mohli použít jako další účinné PR kladivo, tam kde už všudypřítomné fotky Pendolina nemají účinek.
23.12.2010 (13:34)  
tak jsem zvědav, zda bude railjet tahat i 151:)
23.12.2010 (13:31)  
SYN: Tak jsem trochu hledal a railjety pracují s těmito vstupními napětími: 1 kV 16,7 Hz, 1 kV 50 Hz, 1,5 kV 50 Hz, 1,5 kV ss a 3 kV ss. Takže myslím, že něco z toho si 380 snad vybere.
23.12.2010 (13:29)  
Vidím velkou šanci na renesanci železnice v ČR. Jen ať Pendolino dál kmitá Pha - Ova, kde se uživí. RJ je ideální pro budoucí SC(/RJ) Vindobona, Von Weber, J. Jesenius a Hungaria, jelikož je v daných zemích již schválen! Zbytek souprav (Brno -) Praha - Berlin (- Hamburg). Xmz pak EC směr Bavorsko, Linz a SK, Xmpee Ex J Morava, další Pha - Brno - Ova, zbytek Pha - Cheb přes Ústí/Plz nebo CB. MÁV vyrovná J. Haškem a Avalou, ÖBB další soupravou Pha - Wien, DB Expressbusem a EN/CNL... má hezká představa
23.12.2010 (13:24)  
SYN: Polské taurusy můžou časem vozit třeba vlaky Varšava - Vídeň. V zásadě by mohly už dnes... Dokážu si představit, že by se o tyto výkony dělily rakouské a polské taurusy a 380, přičemž by vždy vezly vlak v celé trase.

380 umí určitě různá napájení a nemám strach, že by s railjety nemohly jezdit. Resp. railjety asi taky zkousnou různá napájení. Nehledej furt problémy tam, kde nejspíš vůbec nejsou...
23.12.2010 (13:19)  
Jinak mě ještě napadá, že pro naše podmínky by jako první třída stačil bohatě jen řídicí vůz a oddíl první třídy v bistrovoze. Přibyl by tak vůz druhé třídy, kterých by v sedmivozové jednotce bylo celkem 5. Zároveň s tím by zanikla premium třída, u které si stejně moc neumím představit, že by byla trvale využívaná...
registrovaný uživatel SYN 
23.12.2010 (13:15)  
No v tomhle má nejspíš MZ pravdu, K DISPOZICI by pro nás asi moc 1216 nebylo, to že tu jezdí polské taurusy neznamená že by nám byli schopni a ochotni nějaké půjčit... Ten zbytek RJ by asi musel být tahán po vnitru 380kama, za předpokladu že toho budou v té době schopné. Což může ale nemusí :(
Co to napájení,jaké RJ potřebuje? Nevím, nebude to třeba 1,5kV?
  1 ... 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko