..: Vánoční dárek? České dráhy: Ano, máme zájem o railjety! :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegisPraha — Již letos na jaře jsme vás informovali, že České dráhy hodlají jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek. Později nás generální ředitel Českých drah Petr Žaluda informoval na přednášce FD ČVUT o tom, že přímo jednají s ÖBB o převzetí celkem šestnácti souprav railjet, které rakouský dopravce převzít nechce. Již dříve jsme přinesli informaci o tom, že transakce bude velmi záležet nejen na schopnosti Českých drah zafinancovat ji, ale zejména na tom, jestli bude možné soupravy nakoupit přímo od ÖBB bez výběrového řízení. Nyní, na konci roku, nabral děj rychlý spád.

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavian Před několika desítkami hodin jsme přinesli informaci, že ÖBB definitivně posledních 16 souprav nepřevezmou a ve středu v odpoledních hodinách potvrdil na rozhlasové stanici ČRo1 Radiožurnál generální ředitel Českých drah, že jejich zájem o tyto soupravy trvá. (Nutno také podotknout, že dle moderátora pocházejí jeho informace z jistého železničního webu a ŽelPage byla první, kdo o tomto zájmu informoval včetně případné kupní ceny.) Z diskuze dále vyplynulo, že jedna souprava by vyšla ČD na zhruba 271 milionů korun (38,7 milionů za vůz), načež bylo potvrzeno, že celkových 4,5 miliardy korun za všech šestnáct souprav by v roce 2011 nemělo být pro České dráhy problém, pokud se jim to celkově ekonomicky vyplatí.

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis HűbschV případě úspěchu by tak všechny mezinárodní dálkové spoje ČD byly vedeny výhradně soupravami zcela nových vozů. Dále v pořadu zaznělo, že generální ředitel Žaluda byl začátkem prosince spolu se dvěma náměstky jednat s rakouskou stranou ve Vídni. Hlavním bodem jednání bylo, zda–li je dle právních norem možné nakoupit tyto vlaky přímo od ÖBB. Na jednu stranu sice na takovéto podmínce už kdysi padl zájem o vozy Bimz německých drah, na stranu druhou se tentokrát jedná o jiný případ. Zatímco "Bimzy" nešlo jen tak koupit přímo, protože nebyla zajištěna nejnižší možná cena a později muselo být vyhlášeno VŘ, které skončilo fiaskem, protože jeden uchazeč požadoval neakceptovatelnou cenu a druhý nevhodné vozy; v tomto případě byly railjety (což je obchodní značka pro soupravy Siemens Viaggio Comfort) řádně vysoutěženy ÖBB a případný odkup Českými drahami by měl tedy mít garantováno, že se jedná o nejnižší možnou nabídku. V každém případě bude zajímavé, jak tento nákup dopadne a doufáme, že neskončí neúspěchem jako v případě ojetých vozů.

Zdroj: Český rozhlas Radiožurnál


JiříK. | 23.12.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 15 16 17 18 19 ... 21      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel junkrs 
23.12.2010 (16:39)  
A už se uvedené informace donesly k panu nejvyššímu? Copak on na takové útraty?
Aby jako obchodní značku těchto souprav nechtěl navrhnout RMJ (RailMasserattiJet) :-)

Ale teď vážně....
Pokud by se uvedené informace staly skutečností, mohl by to být né krok, ale přímo skok vpřed pro ČD. A nejen pro ČD ale pro českou železnici obecně. Tak držím palce!!!
registrovaný uživatel mat.mt  mail  
23.12.2010 (16:28)  
Honnzok: V tomto případě by zálohu tvořily nejméně 2 celé rj (výměna jediné nápravy odstaví celou soupravu na několik hodin z provozu, pravidelné vyvazovačky ,...) takže k tomu stačí jen jedna záložní 380. Zbudou nám (resp. ČD) 2 turnusevé380 ajedna záložní, nebo3 turnusové a záloha v podobě rychlého esa. Dáme je na EN a soupravy emzetů, jenže kam s nimy? Do Vídně máme rj (SC Viaggio), z Blavy je 380 KO, do Žiliny stačí 15x, Košice by mohly býti OK, Polsko: no nevím nevím, známe přece stav polké infrastruktury, ale pokud tam budou jezdit rj, tak by měly být "lepší" vlaky pokryté; Drážďany - pokud budeme dávat na EC do Hamburku (Berlína) rj, egoističtí němci ,aby nebyli pozadu, dají na relaci prágl - Drážďany - ... ICE, Bavorsko - chybí dráty a nevyužití max v na našem území, Linec - dá se tímhle směrem vůbec někde jet rychleji než 120-140kmh? Takže z tohodle pohledu je počet 380 dostatečný.
A na R ti stačí 362, bo ani příchod rj a následné stěhování vagónů sem nepřinese rychlejší vozy (možná nějaký Bee a to je vše).
23.12.2010 (15:45)  
Zrovna marketingová kategorie SuperCity je celkem krásně modulární, takže po SC Manažer, Mladý svět, Pendolino, Pendolino Sprinter, Bus, Slovenská strela/Smetana/Antonín Dvořák se klidně můžeme dočkat SC Viaggio, SC railjet, nebo prostě SC + klasické jména vlaků ;) úplně podobně funguje ÖBB–EC v Rakousku, kdy Transalpin byl Zürich – Buchs "obyčejné švýcarské EC", a odtud do Vídně nóbl ÖBB–EC.
23.12.2010 (15:43)  
Modlím se,aby to vyšlo... To by fakt byl sen a držím panu GŘ palce,ať mu Vítek B. ty prašule přiklepne.

Už ale vidím ty dementní články v Blesku a MFD, že v době, kdy se má šetřit, vyhazují ČD za vlaky, které nikdo nepotřebuje.:(((

Jenže: 4,5 miliardy, to je asi 5 km dálnic, to mi přijdou vlaky jednoznačně lepší:)))))

A až to ČD koupí, budu se těšit ,jak v Brně rupne vzteky jeden namyšlený pán,co od června chce jezdit a nemá podepsaný vagony...
23.12.2010 (15:33)  
Měly by mít české reiljety svůj obchodní název, neměly by... To je otázka. Nejdříve jsem zastával názor, že by railjety měly být vedeny jako EC/IC, jenomže pak jsem zjistil, že vlastní značka pro railjety nemusí být tak špatná.

Výhody značky EC/IC u railjetů:
1. Když pojedou mimořádně místo railjetů např. vozy B(p)ee, WRm a Ampz, určitá část cestujících si toho nevšimne.
2. Značky EC/IC pro mnoho lidí nezní tak špatně, a jsou zárukou komfortu.

Nevýhody značky EC/IC u railjetů:
1. Cestující na trase Praha - Ostrava si tuto značku představují jako něco, kde dnes jezdí EC/IC s neklimatizovanými vozy.
2. Jak trefit na railjet, když jsi o něm slyšel na Nově, ale neznáš webovky, jako ŽelPage?

Výhody nové značky pro railjety:
1. Cestující si pod tím pojmem představí tyto soupravy, stejně jako to dokázali s pendolíny.
2. V zahraničí by tato kategorie mohla být stejně s velkou nadsázkou oblíbená a vyhledávaná úplně stejně jako např. ICE.

Nevýhody:
1. Tady už cestující budou více rozzlobeni, když přijede jiná souprava.
2. Co když si ta značka udělá horší pověst než jakou mají značky EC/IC.

Pjetro: No, Maďaři, ti mají problémy s penězi a Poláci řeší, jak získat peníze na jejich nová Pendolina. Němci mají VŘ na 300 jednotek, pro Francii by bylo 16 jednotek málo, Itálie se soustředí na VRT... Takže, jediný, kdo mě napadá, je ZSSK, ale ti se soustředí na Ampeer-y/Bmpeer-y. Takže si nemyslím, že by konkurence měla být problém.

EC 174: Naprostý souhlas! Jenom možná s ,,mysliveckou" dvojkou by se mělo něco dělat.
registrovaný uživatel Pjetro 
23.12.2010 (15:24)  
Potěšující zpráva, zatím pouze jen zpráva, nic víc nic míň. Pochybuji, že OBB jednají jen s Žaludovic ČD, tudíž si zase přehnané iluze nedělám. Ono vysoutěžená cena OBB za jakou celou dodávku nakoupili a která se tady rozpočítala na jeden nemusí být "ta konečná". Jak se bude postupovat, když zájemčů bude víc? Že by na tuhle nabídku reagovaly jen ČD? To se mi nechce věřit (min Poláci či Maďaři by si taktéž mohli dělat zálusk). Pokud by bylo víc zájemců, tak je asi nejpravděpodobnější obálková metoda a pokud bude chtít jeden druhého trumfnout, tak asi těžko nasadí tutéž cenu, za kterou odebraly (v prepoctu na jeden vuz) vozy OBB. A co pak? Pač s cenou by se šlo asi nahoru (nebyla by nejnižší, ale asi by byla určitě nižší než v případě kontraktu se samotným Siemensem).
23.12.2010 (15:05)  
Pánové vím, že ještě není 31.12. a není pod tím podepsána Wild duck, ale tohle se vážně zdá jako sen...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
23.12.2010 (14:41)  
A samozřejmě sluší se opět podotknout, že kdyby tu nevisela stále aktuálnější hrozba konkurence, ČD by se pravděpodobně k ničemu takovému neodhodlaly.
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
23.12.2010 (14:27)  
Mno, to by chtělo ještě nějakou lokomotivu na dva systémy střídavinu (25 na 5O) stejnosměr (3kv) neb 20 (x380) - 16 (x soupravala Railjet) zbydou čtyři. A která z nich bude vozit všechny EC, IC do Ostravy když 380 budou všechny vozit Railjety. To bude chtít 151. A ty by nutně potřebovaly nové akumlátory a komunikační linku (čti UIC) jako u bratrů Goriláku. Jelikož 380 dvě budou dělat zálohu za těch 16) Těm to vystačí na lítaní Berlín - Praha - Vídeň/Bratislava, Budapest, (Bucurest) a 2 pak můžou jezdit rameno (Rakousko-) Linz Budějice - Praha - Ústí - Cheb. A IC -) Ostrava (-Polsko, Slovensko) budou muset zvládat tyto dokonolé stroje stejného výrobce, to bude setkání 4 generací lokomotiv 1216, 350, 151, 380 možná jen třech poku-li mrskente stroje uprostřed do stejného pytle. Mno a furt chyběj lokomotivy na R Praha - město u nádraží(Č. Třebová) - Brno, R Praha - Budějovice, R Praha - Cheb (přes: Plzeň) teda alespoň já sem sy myslel že tyto lokomotivy budou vozit hlavně vlaky z Německa + toto. 363 je přes Č. Třebovou na R bídně málo (jen 12O na koridoru pro 160.)
registrovaný uživatel EC 174  mail  
23.12.2010 (14:24)  
Mít Railjety by bylo naprosto skvělé za předpokladu, že by ČD nezrušily Premium Class a že by nedosadily svůj nový interiér, kterým by kvalitu a pohodlí úplně zničily (jako v případě Pendolina).
  1 ... 15 16 17 18 19 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko