..: Vánoční dárek? České dráhy: Ano, máme zájem o railjety! :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegisPraha — Již letos na jaře jsme vás informovali, že České dráhy hodlají jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek. Později nás generální ředitel Českých drah Petr Žaluda informoval na přednášce FD ČVUT o tom, že přímo jednají s ÖBB o převzetí celkem šestnácti souprav railjet, které rakouský dopravce převzít nechce. Již dříve jsme přinesli informaci o tom, že transakce bude velmi záležet nejen na schopnosti Českých drah zafinancovat ji, ale zejména na tom, jestli bude možné soupravy nakoupit přímo od ÖBB bez výběrového řízení. Nyní, na konci roku, nabral děj rychlý spád.

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavian Před několika desítkami hodin jsme přinesli informaci, že ÖBB definitivně posledních 16 souprav nepřevezmou a ve středu v odpoledních hodinách potvrdil na rozhlasové stanici ČRo1 Radiožurnál generální ředitel Českých drah, že jejich zájem o tyto soupravy trvá. (Nutno také podotknout, že dle moderátora pocházejí jeho informace z jistého železničního webu a ŽelPage byla první, kdo o tomto zájmu informoval včetně případné kupní ceny.) Z diskuze dále vyplynulo, že jedna souprava by vyšla ČD na zhruba 271 milionů korun (38,7 milionů za vůz), načež bylo potvrzeno, že celkových 4,5 miliardy korun za všech šestnáct souprav by v roce 2011 nemělo být pro České dráhy problém, pokud se jim to celkově ekonomicky vyplatí.

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis HűbschV případě úspěchu by tak všechny mezinárodní dálkové spoje ČD byly vedeny výhradně soupravami zcela nových vozů. Dále v pořadu zaznělo, že generální ředitel Žaluda byl začátkem prosince spolu se dvěma náměstky jednat s rakouskou stranou ve Vídni. Hlavním bodem jednání bylo, zda–li je dle právních norem možné nakoupit tyto vlaky přímo od ÖBB. Na jednu stranu sice na takovéto podmínce už kdysi padl zájem o vozy Bimz německých drah, na stranu druhou se tentokrát jedná o jiný případ. Zatímco "Bimzy" nešlo jen tak koupit přímo, protože nebyla zajištěna nejnižší možná cena a později muselo být vyhlášeno VŘ, které skončilo fiaskem, protože jeden uchazeč požadoval neakceptovatelnou cenu a druhý nevhodné vozy; v tomto případě byly railjety (což je obchodní značka pro soupravy Siemens Viaggio Comfort) řádně vysoutěženy ÖBB a případný odkup Českými drahami by měl tedy mít garantováno, že se jedná o nejnižší možnou nabídku. V každém případě bude zajímavé, jak tento nákup dopadne a doufáme, že neskončí neúspěchem jako v případě ojetých vozů.

Zdroj: Český rozhlas Radiožurnál


JiříK. | 23.12.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 16 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel bulgur 
23.12.2010 (14:23)  
Právě proto by se s těmito soupravami daly "zrehabilitovat" EC/IC, když už jsou to vlaky "vyšší kvality". A současné lepší vagony zase posunout o třídu níž, a celkově tak zvednout kvalitu na všech dálkových spojích, R, Ex... A pak by se bylo čím chlubit.
23.12.2010 (14:14)  
Košičan: Ať žije přehlednost nabídky... Téměř celý marketingový odbor ČD by zasloužil vyházet, protože je to převážně banda darmožroutů zcela odtržených od železniční reality a vymýšlejících zbytečné kraviny. Kde nic není, jaksi ani smrt nebere... Železnice není živá marketingem. Neměj strach, že railjety a 680 nikdo nebude jezdit, když to budou "obyčejné" EC/IC. Nebo snad "prémiová značka" z nich udělá rychlejší vlaky? Sedadla budou pohodlnější? Asi těžko, že... Dobré zboží se totiž prodává samo. A špatnému nepomůže ani ten nejmohutnější marketing - jak můžeme vidět u současných ČD a většiny jejich vlaků.
23.12.2010 (14:08)  
Zjednodušeně:
SC Pendolino a S. Strela - pov. místenkové, SC("rj") Vindoboba, v. Weber, Jesenius, Hungaria volně rezervovatelné, EC/IC Wien-Pha/Pha-Berlin zbytek "rj" + zahraniční vyrovnávky + zbytek uvolněných Xmz... a zbytek podle mého prvního příspěvku! Realita je taková, že žijeme v komerční době prosáklé marketingem, ignorovat ho, ale není řešení, řešením je dělat ho smysluplně a s řádnými kapacitami - to je můj skromný osobní názor o který sem se chtěl s Vámi podělit, dává mi to tak smysl provozně i ekonomicky.
23.12.2010 (14:02)  
chio: Vtip je v tom, že SC Pendolino může dál, zůstat povinně místenkové a SC vedené "rj" ne - místenka za 0 neznamená povinně místenkový vlak - myslel jsem to jako marketingový tah - jako pozvánku na palubu. Btw. Überzüge jsou teď stejně trendem a když EC/IC šlo image značky prudce dolů je lepší podpořit již zavedenou značku SC a EC/IC pomalu rehabilitovat uvolněnými vozy a vyrovnávkami ze zahraničí díky "rj".
23.12.2010 (14:00)  
chio: Souhlasím, taky tento marketingový pohled na železnici nechápu. Je totiž úplně odtržený od potřeb cestujících. Lidé chtějí kvalitní, rychlé a dostupné cestování vlakem. Nějaké marketingové produkty jim jsou úplně ukradené a spíše jim jen otravují život. Pomocí nových souprav se může navrátit prestiž kategoriím EC a IC. Vymýšlet nějaké další prémiové kategorie pro každý nový vlak postrádá smysl. To se hodí tak možná na vysokorychlostní tratě, ale ne do našich podmínek, kde se jezdí max. 160 km/h.
registrovaný uživatel bulgur 
23.12.2010 (13:59)  
doomlukas: Tak já bych žádný jiný kategorie nevymýšlel, nasadit na normální IC a EC. Jenže na starý či pseudohumanizovaný Béčka zákazníky nenalákáš, pokud neděláš reklamu na železniční skanzen, proto jsem to zmínil - bylo by to lákadlo pro nový lidi aby dali vlakům šanci...
23.12.2010 (13:57)  
bulgur: Jasně omlouvám se, já sem to pochopil již jako značku ;), jen mi připadá, že Pendolino získalo částečně reputaci kvůli zhoršení EC/IC, takže mi připadá lepší soustředit se na celkový branding značky SC a nesnižovat Pendolino, jenž je samozřejmě nesrovnatelné s "rj", čímž nechci říct, že nutně horší (doba vzniku, typ techniky). Xmz a reko X(m/+p)ee by pak mohly pomalu obnovit značně pošramocenou image značek EC/IC.
registrovaný uživatel chio 
23.12.2010 (13:51)  
Košičan: rozumiem dobre, že z toho chcete spraviť ďalší überzug? Len kde všade ich napchať? Pretože okrem nich musíte aj tak viesť obyčajné expresy. Inak bude mať nasadenie RJ presne opačný efekt. Priláka pár cestujúcich a vyženie mnoho iných, ktorí nebudú ochotní preplácať za príplatky, rezervácie a povinným miestenkovaním stratiť pri cestovaní flexibilitu.
23.12.2010 (13:50)  
Jděte někam s marketingem... Ještě není vůbec nic jisté a vy už tady vymýšlíte narketingové strategie pro ČD. Nic takového není zapotřebí, railjety (jestli tedy budou...) můžou normálně jezdit jako EC a IC, nevidím v tom nejmenší problém a už vůbec nevidím smysl v tom, vytvářet pro ně nějaké nové kategorie. A 680 se můžou šoupnout na nějaké vhodné výkony na obloukovitých tratích (taky jako IC nebo klidně i rychlík). Na rovinaté trati Praha - Ostrava není nasazování těchto vlaků s "dětskými" rozměry, vynucenými nakápěním, nijak ospravedlnitelné...
registrovaný uživatel bulgur 
23.12.2010 (13:48)  
Košičan: Myšleno ty soupravy, jejich vzhled a kvalitu, ne ten název, jasně že by ČD nepouživali název ÖBB. Však dnes už někde bylo zmíněno že jsou "luxusní", takže to by ČD nenechali jen tak aby se to na letáčcích nestřídalo s Pendolinem :) Potenciál přilákat nové a pravidelnější zákazniky to snad má.
  1 ... 16 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko