..: Vít Bárta: SŽDC může dál stavět na koridorech :..

Viktor Paggio, Jiří Zimola, Vít Bárta a Martin Kuba, foto: Michal Šimek Tábor/České Budějovice — V pátek 10. září 2010 navštívil ministr dopravy Vít Bárta Jihočeský kraj. Z Prahy odcestoval rychlíkem Českých drah do Tábora, kde mu byl ředitelem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Janem Komárkem představen dokončený úsek IV. národního tranzitního železničního koridoru v úseku Doubí u Tábora – Tábor. V rámci dalšího programu se přesunul do  Českých Budějovic, kde jednal o budoucnosti dopravy v kraji a oznámil i aktuální situaci ve financování investic SŽDC do modernizace drážní infrastruktury. Zejména na III. železničním koridor se opět začíná stavět, jelikož se ministerstvo dopravy dohodlo s dodavateli na úsporách a zjednodušení staveb. A další stavby se opět rozběhnou v dalších dnech a týdnech.

Při jednání s představiteli Jihočeského kraje bylo dohodnuto vytvoření pracovní skupiny pro výstavbu dopravních staveb v kraji. Tu bude tvořit Viktor Paggio a vícehejtman Martin Kuba. Bárta připomenul i nutnost koncepce dopravy v České republice, kterou již dříve v médiích diskutoval. Zanedlouho tak má být představen koncepční plán převedení nákladní dopravy ze silniční na železniční a vodní. Zároveň s tím slíbil, že do konce tohoto volebního období (2014) se zkrátí jízdní doba mezi Prahou a Českými Budějovicemi ze současných 2 hodin 36 minut na 1 hodinu a 50 minut, čímž se zlepší konkurenceschopnost železniční dopravy vůči silniční. K naplnění tohoto slibu je nutné zkrátit jízdní dobu o 46 minut, čehož se má dosáhnout nejen zlepšováním parametrů tratě, zkrácení jízdní doby v jízdním řádu, která je nyní natažena kvůli výlukám, ale i nasazením rychlejších vozidel.

Hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola zmínil, že celkový výsledek jednání byl uspokojivý. Viktor Paggio poukazoval na podfinancovanou dopravní infrastrukturu v kraji. Z úst ministra ale nepadly žádné sliby na další stavební projekty v kraji. Prioritou je dokončení současných staveb.

Zatímco na jihu Čech a severu Moravy zatím stavby stojí, mezi Zbirohem a Rokycany na Plzeňsku již stavaři pokračují v rozdělané práci. Ministerstvo dopravy s dodavatelskými podniky dohodl slevy a odložilo termíny splátek, díky kterým je možné ufinancovat současné projekty na modernizaci III. koridoru. Například zmiňovaný úsek Zbiroh – Rokycany bude stát platit sdružení firem vedenému Skanskou až od února příštího roku. Ministr pevně doufá, že v příštích dnech bude moci oznámit takovýchto úsporných staveb více. Tiskový mluvčí ministerstva Karel Hanzelka pro Hospodářské noviny potvrdil, že se připravují dodatky ke smlouvám i na další stavby, např. pro Benešov u Prahy – Votice nebo Mosty u Jablunkova – Bystřice nad Olší. Přednost samozřejmě mají již rozběhnuté stavby z původního seznamu před těmi nezahájenými, a to zejména pokud současný stav komplikuje provoz na dráze.

Celková vyjednaná sleva na železniční stavby pro letošek je 430 milionů korun, což je asi 5,1 % letošního plánu. Na silnicích je jednání o slevách složitější, neboť kvůli tlaku veřejnosti nelze výstavbu úplně zastavit, uvedl ministr.

Zdroj: lidovky.cz


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Michal Šimek Poslat mail autorovi | 13.9.2010 (9:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sandik 
16.09.2010 (2:14)  
M: Řekl bych, že za daných okolností to nešlo, protože to bylo o těch cca 15 minut zpožděné vždy.
registrovaný uživatel M 
15.09.2010 (22:46)  
Ja chtel rict to, ze je treba promyslet, jestli ta zpozdeni byla dana tim, ze to rychleji projet neslo nebo protoze "neco".
Je to jako mit praci 4 kilometry od domu a nestihnout to za hodinu. Pokud je to tim, ze je to do kopce a lesem, tak to nestihnu nikdy. Pokud je to tim, ze po ceste je fajn hospoda, tak to resitelne je a pod hodinu se to stihnout teoreticky da:-)
registrovaný uživatel Sandik 
15.09.2010 (21:46)  
M: Pokud si dobře pamatuji, tak stavební práce na modernizaci tehdy snad ještě neprobíhaly. Paradoxně až někdy po jejich vypuknutí ta "pravidelná zpoždění" skončila, protože bylo v jízdním řádu přidáno cca 15 minut navíc (evidentně v souvislosti s tou modernizací), takže pokud zrovna neprobíhala výluka, dojel vlak víceméně podle jízdního řádu.
Pokud jde o příčiny těch zpoždění, ta šlo asi hlavně o pomalé jízdy, i když čekání za to mohla asi také.
registrovaný uživatel M 
15.09.2010 (17:33)  
Pravdu mate mozna oba - podstatne totiz je, proc to zpozdeni vzniklo. Bylo to treba z duvodu cekani na pripoj tam ci onde? Tyto duvody zpozdeni by ted odpadly, protoze se neceka (a treba IC Praha-Tabor-Budejice by ani nemel na co cekat, protoze skoro nestavi:)
Bylo to treba z duvodu stavebnich praci? Pokud se tehdy stavelo a td uz ne, tak opet o duvod mene ke zpozdeni (jiste - toto plati i opacne)...
registrovaný uživatel Sandik 
15.09.2010 (0:48)  
Poborskiii: Už jsem to jednou psal. Studovat staré jízdní řády je pěkné, ale já si vážně nepamatuju, že by ty vlaky někdy přijely včas. Ty časy v JZ jednoduše nemůžete brát vážně. Prakticky všechny spoje měly zpoždění, reálně to bylo tak 2:40 spíše 2:45. Tu trať jsem využíval velmi často a pamatuji si ta zpoždění dodnes velice živě, protože mi při cestě z Prahy pravidelně ujížděly navazující busy na Kaplici v ČB a při cestě zpět zase navazující vlaky na Hradec Králové v Praze. Byl to naprostý běs...
14.09.2010 (21:40)  
Ad Flexaretista: Strančice jsou díra mezi ještě většími (menšími) dírami. Pokud mi z žádné osy nepřijíždějí navazující busy častěji než jednou za 30 minut, není důvod, aby páteř jezdila rychleji. Avšak v Říčanech se ještě jedná o to, že by se zde ukončily busy 381,382, ..., kde už ale musíme jít do 15 minut, ale ještě lépe do 7,5, což by bylo proveditelné nějakými Sp, jak psal Michal Drábek.
14.09.2010 (21:35)  
Ad tarten: Pokud se bavíme jen o špičkové dvouhodině, tak mě náklady ani lokomotivní vlaky nemusí zajímat. V sedle mohou jezdit +- v trase špičkového Os.
14.09.2010 (21:33)  
Ad ythomas_ct: Samozřejmě předpokládám, že souprava je dostatečně obrzděna tak, aby jí stačilo 1000m. U nákladních vlaků mě rychlost celkem nezajímá. Potřebuji hlavně, aby se za rychlým vlakem co nejdříve začal rozjíždět vlak pomalý. No a měnírny přece stavím dle potřeby JŘ a ne, že JŘ dělám podle potřeb měníren.
registrovaný uživatel Arsene 
14.09.2010 (18:25)  
Jo, a zatím mi z kolegů zabezpečováků všichni potvrdili, že autobloku na zábrzdnou vzdálenost 400m/700m technicky vůbec nic nebrání - problémem je jenom NORMA, která zná jen 1000m a čtyřznaký, od něhož se ale upouští (prý to fíry mate - nemám důvod tomu nevěřit).

Nesmíte ale zapomínat, že se tu už prohání i vozidla s MIRELem, který generuje brzdnou křivku na 1000 m. Dalším omezujícím faktorem jsou jsou i reakční doby VZ, aby bylo zaručeno bezpečné zastavení na zábrzdnou vzdálenost.
14.09.2010 (17:19)  
Poborskii: A Horní Počernice během jara překonaly 15000 obyvatel. neoficiálních nevím, ale sám jsem tam jedním z nich :-DDD
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko